Hősök vére / SZHKSE 56-os emlék- és teljesítménytúra

hakaticaTúra éve: 20112011.10.28 23:56:45
45 km

3/4 8kor tettük le a kocsit a Honvédség fõépülete elõtti parkolóba, ahonnan a szalgozást követve  eljutottunk a rajtba. Nevezési lapunk kitöltésére - miszerint a 45 klit választottuk - , egy "ejha!"  reakció érkezett  (tán nem nézték ki belõlünk a teljesítést a szervezõk.. ? Én meg 'ejha' elcsodálkoztam rajta, h ezidáig már 66 koránkelõ elrajtolt az 56 kilin.

Pillanatok alatt megkatuk az itinert, felhívták a figyelmünket, h az EP számozása el lett írva és megkaptuk a megfelelõ instrukvciókat hozzá. Az itiner táblázatában megjelõlt túrajelzéseket követtük és a szöveges részben megjelõlt  EP-ket kerestük. Így a végére meg is lett mind a 10!

Kaptunk 1-1 tea jegyet is, amivel Dobogókõn lehetett teát vételezni - ez amolyan meglepi volt, mert a kiírásban még nem szereplt.

Némi szedelõzködést követõen 8kor már rajtoltunk. A tavaszról már jól ismert úton hamar eljutottunk a Vízmûhöz. Útközben többször visszanézegettünk és megcsodált Szemtendrét a reggeli ködben. A Vízmûnél gyors kód írás az ellenõrzõponthoz és már indultunk is a menedékházba fel. Itt épp mint tavasszal, most is tea várt - sajnos gyümölcs tea, ami egyáltalán nem jön be .  Néhány fotó a ködös kiltásba és már indultunk is tovább.

Lajos-forráshoz érve ismét alma várt - épp, mit tvasszal -, ami nagyon jól estt és nagyon finom is volt. "Megfenygettek", h visszafele már csak pecsételnek...

A melegedõ idõben folytattuk utunkat a S-, majd a P- -on. Mikor elértük a P háromszöget, a Király-kút pihetõnél elfogyasztottuk szendvicsünket, majd jóllakott napközisként elkezdtünk felkapaszkodni Dobogókõre. Itt mivel még nem jártunk, több helyen kinéztünk menet közben, megnéztünk ezt-azt, ami utunkba került, majd elértük a menedékházat, ahol az EP volt és ahol igen nagy terülj-terülj asztalkám fogadta a résztvevõket. Az Ep-n volt csoki, zsíroskenyér, csalamádé... ha tudtuk vola, akkor nem szendrózunk emelkedés elõtt.. Így csak keveset fogyasztottunkt. A tea jeggyel nagy reménnyek léptem a pult felé. Azonban ismét csalódni kellet a gyümölcstea végett

A menedék ház elõtt bográcsok (gulys, babgulys, és hallé) várták az arrajárókat - ez nem a túra része volt, de többeknek jó esett így a táv kb felénél.

Ez az EP meg volt jelõlve, mint vízvételi lehetõség.. erre akinek szüksége volt, a mosdóban tehette meg, mert sajnos a réten felállított faragott kútról már nem lehett vételezni (le voltak szerelve a nyitók róla).

Itt még kicsit elidõztünk, gyönyörködtünk a kilátásban, .....és közben elfogyasztottuk a kapott csokit.

Majd visszatértünk a szervezés által megjelõlt S- -ra és folytattuk utunkat a Tölgyikrek, majd a Bölcsõ-hegy felé, mely helyeken kódokat rajzoltunk itinerünk erre kijelõlt helyére.

Lajos-forráshoz érve megtöltöttük vizes üvegeinket, miözben már integetett is a pontõr. A pecséten kívül piros alma is jutott , mely nagyon finom volt és nagyon jól esett.

János-foráshoz érve nagyon leleményesen egy felfele mutató nyil volt a kód, így meg is kezdtük az emelkedést a Kõ-hegyre. Felérve a Petõfi pihenõnél ismét gyönyörködés a kilátásban, fotózás, ... majd haladtunk a már ismert ellenõrzõ pont fele a menedékházhoz., ahol visszafele is meleg tea - sajnos ismét gyümölcs - várta a túrázókat.

Pecsételés után a szalagozás mentén elértük  (az itineren nem szereplõ - egész pontosan nem volt kocka neki, ahova rajzoljunk)  Dera-patak ellenõrzõ pontot, ahol kódot találtunk és felírtuk a lapunk aljára és haladtuk tovább a cél felé. Útközben naplementét fotóztunk, de még sötét elõtt célbaértünk.

Itt az elõre megírt oklevél - mégiscsak kinézték, h teljesítjük -, kitûzõ és a már megszokott túrázós hideg étel várt - mi nem rendeltünk meleget.

Az útvonalról elmondható, h amolyan katonás lett - mint tavasszal-, a kritikus helyeken szalagozás segített. Az itoner felesleges, eltévedést segítõ mondatokat nem tartalmazott, így aki eltévedt....,  az ellátás tökéletes volt (azért jólesett volna az a finom meleg tea, amit tavasszal kaptunk, és nem csak a hideg víz). A nevezési díj becsületkasszás volt ismét. Ez elég jó ötlet, és ezzel máshol nem találkozhatunk.

A szervezõk kedves, barátságosak és segítõkészek, kommunikatívak voltak, mind a rajt/célban, mint az EP-ken.

Remélhetõleg a túra jövõre ismegrendezésre kerül.

A túra képei itt megtekinthetõk - az elsõ 4 kép Dobogókõhöz tartozik, a rendszer vmi oknál fogva bekeverte....: