7 mérföldes tekergés - ősz / Rejtekerdő

padlerTúra éve: 20062006.09.06 22:02:45
Rejtekerdõ 30

A túrára kis késéssel indultunk, a célban hagyott autóról lemondva a csókakõi elágazásnál várakoztunk a buszra, amikor szintén a tt-re igyekvõ túratársak felvettek. Így pillanatok alatt a rajtba értünk, ahol éppen egy kisebb csoport nevezett a Hétmérföldes tekergésre. Tekintve, hogy az útvonalon nem voltak emberes pontok, már itt felvehettük a szolgáltatás egy részét, négyféle ásványvízbõl és ötféle csoki-müzliszeletbõl választhattunk.

A gyors nevezés után hosszabb térképtanulmányozás következett, mivel az érintendõ hat pontot megismerve nekünk kellett meghatározni az útvonalat. Elsõként a Csuka-tavat kellett érinteni, a város határából kiérve efemm könnyen megtalálta az eléggé benõtt ún. cserkészösvényt, majd szuszogva felkapaszkodtunk a dózerútig. Mivel a P- letérését elnéztük, az úton továbbhaladva jutottunk el a tóig, ahol túratársak keresték az elsõ kérdésre a választ. A kérdések trükkösek voltak - néhol túlságosan is -, itt még sokáig gondolkodtunk a megfejtésen, ami az egyetlen helyesnek bizonyult az összes indulóé közül.

Ezután a pusztavámi festékgyárnál tartottunk pihenõt a portás elõkerüléséig, mivel túramozgalmakhoz akartunk pecsételni. A gyár kerítése mellett jobbra fordulva egy földúton értünk el egy bányatavat, majd azt jobbról kerülve máris a P jelzés aszfaltján találtuk magunkat. Itt már éreztem a talpamon növõ vízhólyagot, ami féltáv után ki is durrant:(

A Gerencsérvárhoz vezetõ mûútig a jelzésen haladtunk, majd hamarosan elértük a Z jelzést, innen egy kis ösvényen pár méterre volt a vár. Míg efemm a találós kérdésre kereste a választ, addig én a multi geoláda elsõ pontját cserkésztem be. Ezután megkerestük a második pontot, majd pihentünk kicsit a forrásnál. A Z- jelzésen továbbhaladva megtaláltuk a láda utolsó pontját is, innét gyors tempóban haladtunk Szentgyörgyvárig. Itt lemerültek az elemek, több mint félórás pihenõt kellett tartanunk:(

Feltöltõdve vettük a nap második jelentõsebb emelkedõjét, majd kitérõket tettünk a válaszok begyûjtésére a Hajdúvári vadászházhoz és a Géza-pihenõhöz, ahol pihenõt is tartottunk:) Innét a K-n, majd aszfalton értük el a Széchenyi-vadászházat, majd az utolsó pont, a Maurer-kunyhó következett, ahol sajnos nem a helyes választ adtuk a kérdésre, de a rendezõk ezt is elfogadták.

A kunyhótól már közel lett volna a csókakõi vár alatti cél, de a talpam miatt már nagyon lassan haladtunk, így zárás után fél órával értünk be, a szervezõk éppen indulni készültek. Az oklevél és a kitûzõ mellé gratuláció is járt, a kajajegyet a várjátékok miatt kitelepült egyik etetõhelyen üdítõre és csokis gofrira lehetett váltani, a színpadon éppen a Los Andinos koncertje kezdõdött. Ezután már csak a kocsmánál lévõ buszmegállóig kellett lecsoszognom a forgalmi dugó miatt.

A 45-ös távon ketten, a 30-on harmincan értünk célba, a Hétmérföldes Tekergés láthatóan lényegesen népszerûbb volt. Tetszett a túra, ajánlom mindenkinek, aki nem hagyományos tt-re vágyik.