Göcsej / Válicka teljesítménytúrák

Rush2006Túra éve: 20062006.09.11 13:30:18
Göcsej 40

Pénteken egybõl 12 óra munka után jutottam le Szombathelyi átszálással Zalaegerszegre kb. éjfélre.Egy hangulatos kis panzióban szálltam meg. Másnap 7 órakor kelés, 7:30-kor neveztem, majd irány! A Match-ban bevásároltam reggelire, elõtte találkoztam petamival, és Kerek repkénnyel. Az elején jól volt jelezve az út, hamar meg is lett az elsõ pont, ahol egy négyjegyû kódot kellett felírnom. Majd a Pkör, K-kör jelzéseken meglett a 2. pont is. Itt értem utól petamiékat. Innentõl többé kevésbé a célig együtt mentünk, a cél a 17:55-ös vonat volt, egyben utolsó közvetlen járat Bp.re. No, innentõl kezdõdtek a problémák..

A leírás és a térkép egybevágott, viszont a valóság teljesen más volt mint a leírtak.. A P- helyett pl. Piros háromszög volt, A kereszt helyett sáv.. Érdekes, hogy a fekete-fehér térképvázlat megfelelt az én színes vadiúj Göcsej térképemmel, de az a piros háromszög jel, meg még jónéhány nem illett a képbe, nem tudom mikor festhették fel õket, és minek..

Szerencsére valahogy mindig megtaláltuk a jó utat, a hibák tömkelege ellenére.

Vorhotán a harmadik kód, majd átsétáltunk Teskándon, ahonnan már egybevágott a P+ és a valóság. Ez a P+ jelzés sem a leggondozottabb jelzés, de megtaláltuk ált.ban. Sok aszfalt után Boncodföldére érkeztünk, ahol a pontõr ajánlotta az 500 éves gesztenyefa megtegintését, és éltünk is a lehetõséggel. Majd közölte kérdésemre, hogy kb. 4 éve nem festették ujra a jelzéseket.. Hát, nem egy bizalomgerjesztõ.. Itt elhagytam petamiékat, és magamra hagyatkoztam innentõl egy darabig. A Kávás kulcsosház megtalálása is amolyan tájékozódási túra szerûen sikerült, ugyanis a Pnégyzet jelzésnek hûlt helye nem volt, ami elvileg odavitt a házhoz. Majd a helyiek segítségével meglett a ház. Itt volt finom hagymás kenyér, és narancslé. Nem sokkal utánam jöttek petamiék is. Kajáltam, ettem ittam, és indultam. Alighogy felértem a domb tetejére, máris a rossz utat választottam balra. Persze jelzés egy szál se.. Szerencsére a pókhálók megnyugtattak, hogy rossz helyen vagyok, és kb. 300-m után visszajutottam az "eredeti" útra. petamiék utólértek, és innen végig együtt mentünk a célig. A Pnégyzet P- ba váltott, épp itt volt az ideje már.. Ez a jelzés viszonylag könnyen követhetõ volt, bár természetesen a térképen Pháromszög volt helyezve a vonal helyett.. De már megszoktuk.. Böde elõtt ért utól minket gethe aki csatlakozott a társulatunkhoz. Sok-sok aszfalt után elértük a Kandikó kilátót, ahol egy geo torony állt, és szép kilátás nyílt elénk. Itt kicsit megpihent a team. A bazitai TV torony volt az irányadó, szinte egész túránk során láttuk, hol közelebb, hol messzebb. De most már az volt a next pont. Babosdöbréte után kis logikázás hogy merre, a P sáv felszívódott egy idõre, majd kb. 1 km után egy kanyar után meglett. Nemsokára már a kilátóban is voltunk. Elvileg fizetõs, gyakorlatilag a túra miatt most nem. Fellifteztünk, majd gyönyörû látvány fogadott minket a toronyból. Nem is tudom láttam-e már ilyen szép kilátást. magával ragadott a táj! Csak a fényképezõmben nem volt már több kép, sajnáltam is..

Innen még 5 kilcsi a célig. A 9. pont után, a már ismerõs úton vissza a célig. A túra meglett, a vonat is, bár épphogy:) Fárasztó út állt elõttünk, petamival végigdumcsiztuk azért, és így vmivel gyorsabban telt az út.

Valahogy másra számítottam mikor megláttam ezt a túrát. Hangulatos erdõk, jó utak.

De õszintén kb. 20 km(ha nem több) aszfalt volt, eléggé fárasztó volt ez a túra a talpamnak, valahogy többre számítottam, bár a nevezés ingyenes volt.. A jelzéseket jövõre meg nem ártana felújítani, és valami új útvonalleírást adni!!! Elneveztük a túrát Hõsök Túrája Jr.-nak :-))