Téli Mátra

larzenTúra éve: 20032005.03.07 14:27:17
ákibácsi és én végig együtt mentünk és mindkettõnk ideje 5:23 lett, az eltérés oka adminisztratív hiba, de írni fogok nekik...

összefoglaló a mi szemszögünkbõl.
a szombat esti koncertet lemondtam magamban azzal az indoklással, hogy a mátrában olyan idõt szeretnék menni, hogy este ne legyen erõm ugrabugrálni menni.

pontban 7.30-kor indultunk. lajosházáig bemelegítõtempóval mentünk, így is 45 perc alatt ott voltunk. ez a szakasz tényleg el lehet mérve. innen mátraszentimréig szinte végig futottunk felfele. a patakot nem tudtuk kerülni, féllábbal beleléptünk, de felfrissített. :) szerencsére a bedõlt fákat eltakarították, de a szintemelkedést megéreztük. a pontnál három-négy futó hagyott állva minket. a piszkéstetõig volt az egyik szakasz, amit gyalogolva tettünk meg. ekkor találkoztunk vadmalaccal és trilával. õk 6 és fél óra körüli idõt mentek! gratulálok, nagyon keményen nyomtátok!

galyatetõn még kilátást is tudtnuk nézni. nyírjes fele iszonyú ámokfutást rendeztünk, néhol térdig érõ hóban zúztunk, eszetlen tempóban, több futót is utolérve. az eredménylista alapján beazonosítottam karlovitz kristófot, aki hatvan évesen(!) 5:40-et(!) ment, keményen futotta az emelkedõket is, többször találkoztunk és nagy meccs volt (oda-vissza elõzgettük egymást). mi hárman a nyírjes elõtt a kéken mentünk fel az országútig (persze hiába hahóztunk a látótávolságon belül elõttünk levõ két futónak), majd onnan továbbra is a jelzésen, egyetlen árva nyom nélkül, tizenöt-húsz centis szúzhóban, futócipõben, egymást váltva törtük az utat. legalább negyed órát buktunk az elõttünk levõkhöz képest.

vörösmartytól nagyon sokat mentünk a pisztrángos tóig, nyilvánvaló az elmérés. ezúton is szeretném megköszönni újra minden bakancsos gyalogosnak, hogy elengedett minket azon a keskeny csapáson! minden lépésnél, amit szûzhóban kellett megtenni, egy csomó hó került a cipõnkbe, így nemcsak idõt nyertünk az elõzékeny gyalogosok miatt.

felfele a kékesre megintcsak gyalogoltunk, itt több futó is elhagyott minket. a megadott táv és az idõ alapján négy km/h alatti tempót mentünk, amit nem hiszek el, szerintem ez is el van mérve... lefelé már nem volt gond, nyomtuk neki ész nélkül. az utolsó ep-tõl a célig megintcsak el volt mérve, mert kerek húsz perc alatt beértünk, ami 14 km/h-s tempó lenne (ez kb. az aszfalt sebességünk felsõ határa, és nem 38 lefutott kilométerrel :)

kis pihenés, melegvizes fürdõ, hamburgerezés nagyrészt helyretett minket. elégedettek voltunk!