Hamuház

padlerTúra éve: 20062006.09.13 21:16:00
Hamuház 15

Lükepékkel, Optikával és efemmel indultunk a Gyöngyvirág turistaháztól. Gyors rajt, színvonalas duplaoldalas A4-es színes térkép táv és szintadatokkal, melynek további oldalain az FVP és a Keleti-Bakony térképe és adatai is szerepelnek, továbbá az ellenõrzõpontok matricáinak helye van rajta. Egy külön lapon kaptuk az itinert, de a tökéletes, láthatóan a közelmúltban felújított jelzések miatt szinte elõ sem vettük. Az útvonal végig jól járható volt, ttúramentes idõben a P+ Rékas (Dorró)-hegy melletti szakasza benõtt lehet, itt a rendezõk néhány helyen kis karókra is raktak ki jelzéses táblákat.

A kéken, egy idõ után szép mélyútban emelkedtünk a Barkócás ep-ig, innét némi szintvesztéssel a P+-on jutottunk az Erdei szentélyig, melyet még egyszer kellett érinteni a túra folyamán, mivel egy nyolcas jellegû útvonalat írtunk le. Újból a kéken, a szép Tûzköves-árok partján mentünk Hamuházig, közben a Geológiai feltárásnál megpróbáltunk megtalálni egy geoládát, de ezzel csak az idõnket vesztegettük, így a továbbiakban sietnünk kellett.

Hamuháznál csoki és ásványvíz volt a szolgáltatás, majd tovább a piroson haladtunk, érintve a hétházpusztai útnál lévõ ep-t. A Khrsz-re fordulva elmentünk a Károly-lak mellett, majd gyorsan ereszkedve értük el újból az Erdei szentélyt. Ezen a szakaszon sajnos rosszul léptem, így az egyre erõsödõ térdfájás miatt a célban már sántikáltam. Az utolsó ellenõrzõpontig, mely a Z - P+ Rékas hegytõl NY-ra lévõ keresztezõdésében volt, a geológiai feltárás melletti rövid emelkedõ szakasz újbóli megtételével majd a továbbiakban ereszkedve értük el.

Innét már közel volt a cél, ahol az igényes oklevél és kitûzõ mellé kézfogás és gratuláció, szolgáltatásként zsíros- vagy vajaskenyér és szörp járt. A túra az ÉDK mellett egyben a "Keleti-Bakony túrázója" mozgalom elsõ túrája is volt, az éremért még az FVP és a Keleti-Bakony tt. valamelyik résztávját kell teljesíteni.