Nagybörzsönyi Négylevelű / Háromlevelű / Kétlevelű

biborTúra éve: 20122012.05.07 19:11:21

Nagybörzsönyi Levél

Mivel délután 4-ig lehetett indulni, a Horthy után adta magát még egy levezetõ kirándulás. Nagybörzsönybe hárman érkezünk, a nosztrai sporttársat nem tudjuk még egy körre rábeszélni, ami kicsit érthetõ, hiszen õ már éjfél óta talpalt, gyalog ment Nosztráról Hontra nevezni, majd a túra és utána N.börzsöny-Nosztra. Önszorgalomból jeles!

A 2. számú karikát választjuk, ami a Hegyes-hegy orom és Rustok-hegy meghódítását tartalmazza.Mindkét irányból teljesíteni lehet, mi azt választjuk, hogy egybõl nekimegyünk a Hegyes-hegynek. A kisvasút végállomása felé indulnuk, ahol megörülünk a kinti, nomád, de használható WC lehetõségének. Igen ám, de egy sikló tekeregve fonta körbe az ülõkét..néztünk egyet : ))

Innen a Kereszt-völgy elejéig megyünk, ahonnan a S3-ön kell felmenni a Hegyes-hegy orom csúcsára. Ezen a jelzésen még nem jártam, az 1,3 km/302 m  alapján rosszabbnak gondoltam, de egy kellemes szögû, szûk ösvényen kanyarogva vezetett fel. A csúcson a kód mellé megjegyeztük a választ a Börzsöny csúcsaira is. Vagdalthúsnak ez az egy csúcs hiányzott 3 éve, most végre meglett neki.Leereszkedünk a Vasedényhez, ahol „élõ” pont van. Töltök a hideg forrásvízbõl, úgyis megmelegedett már a délelõtti, ami ráadásul szénsavas is volt. Szerintem a meleg szénsavas lötyinél csak a meleg sör lehet rosszabb.

Csendben haladtunk tovább a K4-en, így volt szerencsénk látni egészen közelrõl egy hollót. Ez is mutatta, majd az õzek késõbb, hogy rég járt elõttünk ember errefelé. A Rustok-hegy tetején újabb felírandó kód mellett a Börzsöny várai egy pontját és egy geoládát is találunk. A kilátás pedig pazar!

Innen végig lejt a Bogár kertig, ahol  próbáljuk észrevenni az itinerben jelzett 1 méter emelkedõt. Nagybörzsönybe a KP-on érünk be. A patak nagyon kiszáradt, alig ismerünk rá. A csipkefaragó bácsi invitál még útközben a kiállítására, de tavaly nyáron már megnéztük, nagyon szépek az áttört mintás faragásai! A Lek-Vár-Lak elõtt célbaérünk, a sárgabarackos lekvárral megkent kenyerek mellett.. Szötske látva a lelkesedésünket a savanyúkáposztás kenyér iránt, még egy kiló kenyeret és egy doboz káposztát is ad nekünk. Köszönjük még egyszer, igen jó volt a kemencei estén a bikavér mellé..=)

4 börzsönyi túra is volt szombaton, mégis meglepõdtünk, mikor 66-67.-ként indulhattunk, sajnáljuk, hogy csak ennyi résztvevõ volt. Pedig ilyen ötletes, szabad táv /irány választékú túra több indulót érdemelne! A Lek-Vár-Lak aprócska cicája pedig hatalmasat nõtt, de még mindig simizhetõ :)

Néhány kép a túráról:picasaweb.google.com/105277853971802705159/HorthyNagyborzsonyi0505