SPACÍR

EduShowTúra éve: 20122012.06.04 12:42:09

SPACÍR 100 km/24 h

Az elsõ cseh százasom, egyszersmind az elsõ külföldi teljesítménytúrám története.

A lehetõség a jubileumi Karancs-Medves 50-en adta magát, én pedig gondolkodás nélkül csaptam le Bubu ajánlatára. Az elõnevezés idõintervalluma miatt épp kétségessé vált, hogy tudok-e menni a Kinizsire, így kimondottan örültem neki, hogy legalább erre a százasra eljuthatok.

Rajt 1., Veszprém: 10:45

Rajt 2., Budapest: 15:00 körül

Érkezés Vsetínbe úgy este nyolc körül. A rajt/cél utcájába érve elgondolkodtunk vajon jó helyen járunk-e, amikor magyar rendszámú autót pillantottunkmeg magunk elõtt... bíztató. Pár másodperccel késõbb Rudit és Danit láttuk kiszállni belõle... ezennel hivatalos: megérkeztünk.

Beneveztünk: itiner gyanánt szintmetszettel ellátott "sajtpapírt" és mellé két-két, a túra logójával ellátott sebtapaszt kaptunk. Cuccainkat lepakoltuk aszálláson, aludtunk is úgy másfél-két órát az este 22:30-as eligazítás elõtt --- ebbõl ugyan sokat nem értettünk, de szemmel láthatóan jó volt a hangulat. Idõ közben elõre rajzolt minta alapján színes filcekkel egy-egy fekete-fehér térképvázlatra színeztük a túra útvonalát és tanulmányoz(gat)ni kezdtük. Késõbb külön kiemelték a hat fõ magyar indulót, na ezt azért megértettük. :-)

Rajt 3., Vsetín: 00:00

Éjfélkor a rajtnak helyet adó iskola elé gyûlt a tömeg, majd a szervezõk vezetésével elindultunk kifelé a városból. Valami gátra kiérve szabadon eresztették a kétszázas tömeget, innentõl mindenki mehetett a maga tempójában. Az elsõ elõttünk álló kihívás a hegygerinc megmászása volt, mert a túra útvonala végig ott vezetett, ebbõl az elsõ fele a cseh-szlovák határkövek mentén. Némileg nehezítette a feljutást a bokáig érõ sár és ekkor még a mezõny is eléggé egyben volt.

Mire hajnalodni kezdett már a tömeg is oszladozni látszott, az elsõ nagyobb csúcsra, a Makytára érve már csak tíz-húsz fõ volt körülöttünk.

Továbbindulva a lehetõ legszebb hajnali fényviszonyokban és égi tüneményekben gyönyörködhettünk, majd a Kohútkára felérve a felhõk felett érezhettük magunkat.

Az ottani turistaház ugyan zárva volt, itt csak pecsételni tudtunk, de 800 méterrel arrébb, a Portás turistaháza tárt kapukkal várta a betérõket. Igaz, még csak reggel 8 óra fele jártunk, de jólesett egy-egy tányér leves, mellé egy-egy jókora adag kofola.

A Stratenec csúcsa felé kisebb kitérõt tettünk egy forráshoz, hogy vízkészleteinket pótoljuk/kiegészítsük. Foltokban hóval és még egy májusi mini hóemberrel is találkoztunk, majd fent a csúcson újabb csodás panoráma tárult a szemünk elé, a kilátóra nem is volt szükség. Kedves idegeneknek köszönhetõen csapatfotó készült kettõnkrõl és indultunk is tovább a Velky Javorník felé, ahol újabb meglepetésben volt részünk: ezúttal május végi hóvirágokban gyönyörködhettünk.

Innen többnyire lefelé vezetett az út Makovksy priesmyk felé, ahol a szervezõk egy amolyan büfé-szerûséggel vártak minket. Ettünk-ittunk, szusszantunk és indultunk tovább újból felfelé ezúttal a cseh-szlovák határt elhagyva a további csúcsok meghódítása felé. Mellesleg a száz kilométeres túra során ez volt az egyetlen alkalom, ahol találkoztunk a rendezõkkel, mert nem volt egy árva ellenõrzõpont se -- jobb híján a turistaházak pecsétjeit használtuk bizonyítékként. Úgy féltáv közelében járhattunk, de a szint nagyját már letudtuk. Egyedül Vysoká 1024 méteres csúcsa jelentett komolyabb kihívást, nomeg a keresztbedõlt fenyõfákkal nehezített szakasz.

Különös örömömre szolgált, hogy érintettük Solán síparadicsomát, ahol annak idején, úgy közel tíz éve, síelni voltam. Ezúttal nem sikerült a bravúr, mert nem volt nálam léc és a pályák is mind zöld színben pompáztak.

Mire Cáb turistaházát elértük, ránksötétedett, az eddig követett piros jelzést is elhagytuk, mondhatni innen jött a neheze. Szint már alig volt, de az idõnk is fogytán és még vissza kellett találnunk Vsetínbe többszöri jelzésváltással. Némi bosszankodás után ez azért sikerült is. 23 óra 37 perces idõvel beértünk. A célban levest kaptunk, vettünk egy-egy pólót és aludtunk néhány órát a másnapi Halmi-dûlõ elõtt.

Szuper volt, köszönöm! ;-)