Erdőkerülő 25 - Foltán János Emléktúra

olsenTúra éve: 20122012.07.16 09:02:16

szia emberek,az Erdõkerülõrõl..a negyvenes..

mint minden nappali túra,ez is a reggellel kezdõdik,ami ebben az esetben hajnali utazást jelent,átszálló Vácon,itt már a botos-hátizsákos ember leválik a többirõl és kitömi a nógrádi kispirost,és zötyög..arcok,gyûrve és kisimulva,van, aki éjszakaiból jön,nõ és senior kettes,találgassatok..és van, aki kullancs ellen csomagolva,és aki kerékpáros malõr után friss kozmetikummal,és persze aki üde,friss,és két gyermeket vezet fel a nógrádi várhoz,ahonnan nevezés után vissza..a rajt gyors,pörgõs és kedves,pálinkás,fizetünk,szép és okos itinert kapunk,nyomulunk hármasban,egy nõ és két nem nõ..lassú menet,fényképezõs,nézelõdõs,kistúrások vagyunk..Marikát kerüljük,biztatjuk,majd a kétgyermekes anyuka,aki õzeket nézet a csemetékkel..máris erdõben tépünk,a jelzés kék,országos kék és mégse fakabát,csak fák,sõt fákok..elsõ ellenõrzõ pont,Rumcájsz és barátja, homogén páros,miért is lepõdnénk meg..és innen fölfelé,és az esõ is elindul,esõkabát és párkányi srác kerül elõ,hirtelen kioktat a GPS használatra,amely szerszámnak ez az elsõ útja,látja a mûholdat és minket vetít a képernyõre..jó dolog,okos dolog,a mûszeres eltévedés mindig nagyobbat szól..nézzük a fák törzsét is,fõ a bizalom,szalagok is vannak,túranévvel,pláne igen jó..kerítés balról és fölfelé,szóródunk egymás mögé és rendes távközt tartunk..elfogyott a fölfelé,Foltán kereszt,pontõr ismerõs arc,kevésbeszédû, de igen jó fej,magányos,vízzel kínál,elállt az esõ,esõkabát és párkányi srác el..kis lihegés és követjük õket,lefelé,meredek és csúszik,az áztatás elérte célját..Spartacus háza,és újra föl,a gravitáció haragszik és ellenünk van,de innen is van út le,Ákos büfé,etetés-itatás,és zöld a jel,Kisinócig,majd Kóspallag,kocsma,és vendéghívogató Republic,Cipõ óbégat,csak digitálisról..helyi aranyifjú kéri a nõt,nem adjuk,nekünk is csak egy van..kék kereszt,kedvenc nyergünk,csupa fölfelébõl,izzadunk derekasan,és ennek is vége,ereszkedünk,jól olvasható a jelzés,néha megnézem a GPS-t,a fedélzeti számítógép 33 km-t regisztrált és tizenkét km átlagot,büszkén nézünk egymásra..a párkányi túratárs segít,a rõföt átírja collra,a mérföldet méterre és idõzónát keres, lezár..innen csak a gyaloglás marad,ott a falu,a kisvasút megálló üveges,az üveg jelentõs része ép,a helyi aranyifjúság nem rendeltetésszerûen mûködik,az üveges meg nem fizet adót..Mányoki szobra,szabadidõközpont és kocsma,Halina is itt nyüzsög,késõbb oktatást tart Õ is az elektronikus helymeghatározóból..piros keresztre váltunk,Róka hegy mindössze,kódfelírás,és neki az utolsó szakasznak,víkendházak,málna és itt-ott savanyú szeder,betoljuk az utolsó energia és vitaminbombákat,megjelenik a nógrádi vár,síneken át és váralá,kitûzõ jó nagy,oklevél ,ismerõs arcok,Maci,aki nagyot futott Gáborral,ajánlatot tesz autós fuvarra,kapok rajta..

Remek szervezés,többen is elfértünk volna az erdõben..köszönjük a fitt-futosoknak..Péternek és Brigittának és minden segítõjüknek..