Éjszakai zörejek

olsenTúra éve: 20122012.09.30 03:31:38

szia emberek..éjszakai zörejek voltak a budai hegyekben..

sorakozó van,Ernõbõl,Ottóból,szépszemûbõl és sok-sok egyéb arcból áll a rajalakzat..a seniorral mentem,elõtte üzleteltem,utána dolgozni kellett,szóval a választott táv a rövidebb,de a senior barátom ezen is csak orvosi –azaz pontosabban orvosnõi segédlettel tudott végigmenni..a doktornõ Zsu,aki végig gondozta túratársamat és bemondta a köveket és a kampós fûszálakat is,csak ezért sikerült a túra kiválóan..tréfa nélkül nincs indulás,ezért  a rajt felé egy éjjeli fényképészt – nem füles edény fotográfus,hanem erdei vadakat lencsézõ,több kiló felszereléssel utazó uniós polgártársat a Nagykovácsi felé tartó buszra küldtünk,mondván,hogy a helyi vadakat az itteni túrázók úgyis elriasztják..szóval telihold volt,fönn az égen,fiatalok és régóta fiatalok a rajtnál,új túra,régebbiek a túrázók,ismerkedtünk egymással,aztán pénzt osztottunk a szervezõknek,hálából egy papírt kaptunk,térkép is és nagyon beszédes útleírás,indulunk is,idõ van,fej és zseblámpa,pótelemek,nyüzsgés kicsit,de belesimulunk az éjszakába hamar,sárga a jel fölfelé,KisHárshegy,elsõ pont,ismert útvonal,a telihold teszi hozzá az éjszakát,annak minden ízével,és néhány csillag is erõlködik,az égen és túratársnõk szemében is,ennek fényében és az utcai neonokkal árnyaltan megyünk az Ördög árok mellett, a Battai lépcsõn föl,ez már túra,majd a civilizációból ki,zöld háromszög,Apáthy szikla,a fények távol szennyeznek,innen fölülrõl látszik a magyar valóság,minden rendben,nem is tévedtünk el..és Árpád kilátó,nevét alighanem a számvevõszék egyik oszlopáról kaphatta,a kilátás éjszakainak tûnik,a ponton frissülünk,és édesség is van a kistúrásnak is,szép gesztus,köszönjük..vetõdünk a kékre,Oroszlán szikla ül elõttünk,mozgalmi nótákkal és csasztuskákkal tartjuk vállainkon az eget és magunkban a lelket,ezzel a vadakat is a távoli lankákra tereljük,a fényképész irányába ..szívesen tesszük..egy kis nosztalgia után a jelzés sárgára vált,vagy mi tértünk az itiner alapján a Határ nyereghez,lejtõ és emelkedõ,vadak csörtetnek el,vagy ijesztenek,vagy riadnak,ismerkedni nem sikerült..és újra az Ördög árok,ez már a cél..

remek volt minden,itt nem lehetett csalódni,köszönet a szervezõknek..