Hősök vére / SZHKSE 56-os emlék- és teljesítménytúra

toprongyTúra éve: 20122012.10.20 20:12:10

Hõsök vére - 22-es résztáv

Rajt a honvédség Helyõrségi Klubjából, amely Szentendre központjában található, a HÉV megálló közvetlen szomszédságában. Az épületnek jókora parkolója is van, bár mi erre csak késõbb eszméltünk rá, úgyhogy a magunk részérõl egy közeli utcában parkoltunk le. (Mint utóbb kiderült, ezzel nem voltunk egyedül, a túra végére a szóban forgó utca megtelt autókkal.) Rajtidõ: 8 és 11 óra között, mi kényelmesen 9:30-kor indulunk útnak. (Szintidõ nincs, 5-ig kell célba érni, de addigra csak sikerülni fog...)

Nagyon szép, igényes, színes, jól követhetõ térképvázlatot kapunk a rajtban. Pedig az útvonal jól ismert: elõször is fel a Kõ-hegyre, közben a vízmûtelepnél kód felírása. Ez, az elsõ 3 szakasz a legszintesebb: a Kõ-hegyrõl (pontõr, pecsét) ugyanis rövid sík után tovább emelkedünk a Lajos-forráshoz. No nem olyan vészes a dolog, az egész túra szintje 630 m az igazolólap szerint (a túrakönyv szerint még 790), ennek a kétharmadát gyakorlatilag a Lajos-forrásig leküzdjük.

Lajos-forrásnál almát kapunk, illetve iszunk a forrásból. Utána lejteni kezdünk, közben begyûjtünk egy elhagyott pólót: valamelyik túratársé lehet, és nem sokkal elõttünk veszíthette el, mert egy teljesen tiszta póló hever az úton, ebek harmincadjára. Ezt késõbb a Kõ-hegyi ponton leadjuk, ha esetleg valaki keresné. Reméljük, visszatalált a gazdájához.

Szóval a negyedik pontunkig, a János-forrásig kényelmesen lejtünk. Itt ismét kódot írunk fel, majd rövid, de velõs kaptató következik, újfent a Kõ-hegyig - amikor ezt immáron másodszor is elérjük a mai nap folyamán, már nincs elõttünk több szint. Illetve jelképes 20 m még elvileg valahol.

A Kõ-hegyen - kõleves híján - beruházunk egy finom kolbászlevesbe és pár palacsintába, amelyek nem okoznak csalódást. Majd ismét útra fel, jól követhetõ szalagozás mentén le a hegyrõl, majd az alföldi túrák hangulatát idézõ lapályon keresztül - a horizonton lovak.

Utolsó pontunknál, a Dera-patak hídjánál ismét kódot írunk fel, majd továbbra is mezõk és lovak, késõbb HÉV sín és a legvégén lakóházak között besétálunk a célba, amely a rajttal azonos.

Van zsíros kenyér, és ha jól láttam, tea is, de mi köszönettel kihagyjuk, a kolbászleves kiadós volt. A teljesítés számának megfelelõen többféle kitûzõ van, mi a második teljesítõknek járót kapjuk. A nevezési díj becsületkasszás megoldása barátságos színfoltja a túrának.

Köszönjük a szervezést, kellemes kis túra, jövõre is jövünk. Eltévedés kizárva, sok helyen szalagozás erõsíti meg a jelzést. A szervezõk elmésen elõre kitöltötték az okleveleket, így a célba érés is gördülékeny. Gyönyörû idõ volt, vétek lett volna otthon maradni. Tavaly a gyerkõc még a hasamban jött, idén már a férjem hátán, jövõre a tervek szerint már a saját lábán fog jönni.