Bakonyi Mikulás

Conan40Túra éve: 20122012.12.31 11:17:02

Bakonyi Mikulás 18

Érdekes kontraszt, tavaly leghosszabb táv, most meg majdnem a legrövidebb. De ne vágjunk a közepébe. Többszöri egyeztetés után állt össze az autó. Pisti volt a sofõr, és Attila, Gábor és Ildikó volt még a túratárs, vagyis teli kocsival vágtunk neki az útnak. Kissé aggódtunk, mivel az elõrejelzés kemény havazásokat ígért, ami többé-kevésbé be is jött.

Kora reggel indultunk, mert nem éppen a szomszédban van a rajt helyszíne, ráadásul idén elõször nem Zircrõl, hanem a nekünk messzebb lévõ Csesznekrõl indult a túra minden egyes szakasza. A többség 30-asra jelentkezett, Attila azonban csak a 18-as szakaszra vállalkozott. Dilemmáztam, hogy inkább hosszabban menjek, vagy az érdekesebb, de rövidebben. Végül gyõzött az Ördög-árok. A 30-as szakasz véleményem szerint pont az érdekes részeket hagyja ki, így legalább Attila sem ment egyedül és én is újra végigjárhattam az Ördög-árkot.

A túra indítása ezúttal a tavalyi cseszneki etetõpont, a Várkert sörözõ volt. Szerintem ez kissé elhibázott lépés volt, mivel évrõl évre rengetegen mennek erre a túrára és a kocsma nagyon kicsi helységgel rendelkezett. Gyakorlatilag át kellett magunkat verekedni a tömegen, hogy nevezhessünk. Szerencsére a nevezés flottul ment, viszonylag gyorsan sikerült abszolválni, így nem is maradtunk tovább a tömegben, hanem megindultunk a már ismert útvonalon fel a dombtetõre.

Mi Attilával a Töbör-hegy felé vettük az utunkat, míg a többiek Gézaháza felé indultak. A Töbör-hegyen összefutottunk Tibivel is, aki az 50-es távot koptatta. Az ellenõrzõ ponton szúró bélyegzõ volt, a sok túrázó miatt csak lassan haladt az önellenõrzés, de túljutottunk rajta és már ereszkedtünk is az Ördög-árok felé. Csodálatos idõ volt, majd végig szállíngózott a hó.

Az Ördög-árok ismét remek választás volt. Csodálatos hely, igazán vadregényes. Az ellenõrzõ pont az Ördög-gátnál volt. Tavaly itt még volt egy létra, ami segített a mászásban, idén ez már nem volt a helyén. Nem is volt egyszerû felmenni, a szikla csúszott és én sem vagyok az a nádszál vékony ember, aki csak úgy felugrál. Persze ez nem lehet akadály, megoldottuk a problémát és már pecsételtek is az itinerre.

Kis pihi, majd újabb botladozás a kövek között. A köveket hamarosan erdei utak váltották fel és nem sokára elértük a Mikulást, vagyis a gázaházi ellenõrzõ pontot. Nagyobb csapat "énekel" éppen a Mikulásnak, a hangulat igazán vidám volt. A pecsét mellé szaloncukor és pici mikulás járt.

Hamar tovább indultunk, mivel elé szerettünk volna kerülni a tömegnek. Ez többé-kevésbé sikerült is. Elõbb egy legelõn mentünk keresztül, majd az út legsárosabb részén, egy szántó szélén baktattunk a bokáig érõ sárban. Ez nem éppen a kedvenc szakaszom. Szerencsére ezen túl már nem sok hasonló szakasz volt. Egészen a Gesztenyés nevû ellenõrzõ pontig volt ilyen vacak a táv, utána kellemesebb erdei úton haladtunk.

A Zörög-tetõig kellemes erdei út haladt, néhol bokáig érõ avarban és persze nem kevés emelkedõvel. Kellemesen elfáradva értünk fel a Zörög-tetõn található utolsó elõtti ponthoz. A pontõrök éppen tüzet raktak, ami nem csoda, hiszen elég hideg volt. Pecsételtünk, frissítettünk és már ismerõs terepen indultunk vissza a cél felé.

Hamar feltûntek Csesznek házai, ahol a Kõmosó-völgy felé vettük az irányt. Kissé trükkös az útvonal, de aki kicsit is figyel, nem tud eltévedni. Még egy utolsó bélyegzés a völgynél, aztán már csak az utolsó emelkedõ a templomig és séta a célig.

A célban a rajtnál már tapasztalt tömeg volt, de legalább meleg, amire most nagy szükség volt. Átvettük az emléklapot és a kitûzõt, majd a csodaszép kisasszonytól a szendvicset és a teát, aztán már csak a többiekre kellett várni. Az idõt forralt borozással ütöttük el, majd amikor megérkeztek a többiek, elindultunk hazafelé.

Érdekes volt a túra változása, ez a 18km-es táv pedig igazán remek azoknak, akik nem akarnak túl sokat ázni-fázni, de látni is szeretnének valamit. Remek választás volt.Túratársaim nevében is köszönöm a remek szervezést, Pistinek pedig a fuvart. Jövõre remélem újra itt.