KINIZSI SZÁZAS és Terep Százas (2006-2008)

bhenn80Túra éve: 20132013.05.27 14:34:38

Kinizsi 100

Elõször nem is tudom mikor került szóba, hogy jó lenne megcsinálni, aztán valahogy minden évbe elmaradt. Az idei Bakony 50 alatt viszont Béla barátommal megbeszéltük, ha törik, ha szakad idén megyünk. Gábor barátom felajánlotta, hogy a starthoz odafuvaroz, a céltól meg elhoz minket, és baj esetén pedig jön értünk. Óriási respect neki ezúton is.

A nevezési helyhez még a nagy tömeg elõtt reggel 6-kor odaértünk, csak kb 80-90 ember volt elõttünk :)

A start után a hömpölygõ tömeg, ahogy vonultunk tömött sorokban, mindenki igyekezte megtalálni a helyét, az eszméletlen volt. Aztán az elsõ emelkedõ elhelyezte az embereket :)

Az elsõ ellenõrzõpontnál, ami 14,49 km-nél volt már oszladozni kezdett a tömeg, majd az azt követõ pilisi szerpentin tovább húzta szét a résztvevõket. A hegyekrõl a kilátás nagyon szép volt, bár a horizonton megjelentek a felhõk is. Csak esõ ne legyen.

A hegyekrõl lejõve áthaladtunk Kesztölcön, ahol sört vettünk magunkhoz, haladtunk tovább Dorogra. Itt ismét megszomjaztunk, és úgy döntöttünk az útvonal mellett lévõ sörözõbe betérünk. Szerencsénkre. Ugyanis éppen elkezdett esni az esõ. Amíg megittuk a sört, az esõ elállt, és már haladtunk is tovább.

A Nagy-Gete megmászása volt soron, ahol a kilátás szép volt, a lejövetel pedig több mint érdekes. Meredek, csúszós, köves kanyargós.

A következõ ellenõrzõpont elõtt a rendezõk a tokodi pincéknél beiktattak egy frissítõpontot. Jó ötlet volt.

Mogyorósbánya nagyjából féltávnál. A pont örömére ismét kellemes hideg sör, kis pihenõ és indulás tovább. Idõvel jól állunk, kicsivel kevesebb mint 11 óra alatt ideértünk.

A Gerecsére már sötétben érkeztünk, ez kicsit nehezítette a haladásunkat, de legaláb nem láttuk milyen magasra kell felmenni :)

Bányahegy 72,67 km. Ez a pont úgy kellett, mint a messiás. Kezdtünk elkészülni az erõnkkel, a lábamon vízhólyagok. Zoknicsere, hosszabb pihenõ, kaja, idõvel még jól állunk, hajrá.

A következõ szakaszon Koldusszállásig, elértünk egy elég erõs holtpontot, csak mentünk, mint a zombik. Aztán Koldusszállásnál ráeszméltünk, hogy ezt meg tudjuk csinálni, hiszen erõnk és, idõnk még rengeteg volt.

A maradék kicsivel több mint 16 kilométerre nekiveselkedtünk, és kifogtunk egy jól haladó párost, akikhez csatlakoztunk. Átlendítettek a holtponton minket, köszönet nekik.

Az utolsó ellenõrzõpont a Szt. Péter templomrom, alig több mint 7 kilométer a cél. Még van 3 óránk. Ha négykézláb is, de bemegyünk a célba.

Nekiindulunk, elég nehezen a lábaink el vannak macskásodva. A Passió lejtõje nem a barátunk, viszont mire kiérünk a baji mûútra kivilágosodik. Még 4 km.

Áthaladunk Bajon, megérkezünk Tatára, még 1 km.

A cél. Öröm. Megkönnyebbülés. Oklevél. Kitûzõ. Gratuláció. Sikerült. Bõven idõn belül.

A célba érkezés után a parkolóban megvártuk Gábort, aki már úton volt értünk. Megérkezik kezében hideg sör, csomagtartóban váltás ruha. Rövid élménybeszámoló, átöltözés, irány haza.

Piszkosul elfáradva, de a teljesítés örömével eldöntve, jövõre visszatérünk.