Tési-fennsík 50/25

abel90911Túra éve: 20132013.06.01 17:47:44

Tési-fennsík 25

elõzmények:

11 évesen elsõ teljesítménytúámra a Tési fennsík 25 km-es távját választottam a sok lehetõség közül. A 23,8 km-ével, és a 410 méteres szintkülönbséggel pont ideálisnak tûnt. Már nagyon vártam az indítás napját. A túra elõtti éstén nagy esõ volt, ezért egy kis kétség keletkezett bennem, de ez nem akadályozott meg abban, hogy nekivágjak a távnak. Igaz, hogy másnapra is esõt mondtak, de ez sem volt gond, mivel nem vagyok cukorból.... A túrán apukámmal indultam, õ már tapasztalt teljesíménytúrázónak nevezheti magát.

indítás:

Kicsit korainak tûn a fél 6-os kelés, de egy 15 perces készülõdés és egy háromnegyed órás autókázás után már ott is voltunk Várpalotán. Az idõ elég nyirkos volt, és a korábbi esõtõl egy kis sár is keletkezett, de legalább nem esett. A rajtnál kedves szervezõkkel találkoztunk. Az indítás is gyorsan ment, nem kellett sokat várakozni és 7 óra 45-kor már úton is voltunk.

Várberekig:

Az út elõször a városból vezetett kifelé, nem tartott sokáig, kb. 1 km után már beértünk az erdõbe... Itt a piros jelzést kellet követnünk. az erdõben elöször kis fák, bokrok mellet haladt az út. Aztán gyöngyörû nagy sziklák voltak az út jobb oldalán. Egy gyors fénykép, utána mentünk tovább. Egy olyan 6 km után a piros jelzésrõl le kellett térnünk a piros keresztre. Itt egy kis emelkedõ következett, mert hát valahol mégis csak le kellett dolgoznunk a szintet. Nem volt nagyon meredek, de eltartott  vagy 2 km-ig. Az emelkedõ után elértük az 1. ellenõrzõpontot, Várbereket. Érkezés idõpontja: 9 óra 14

Kis-futóné:

Az ellenõrzõ ponton szusszantunk egy kicsit, aztán indultunk tovább a szalagozáson. Itt vált el a 25-ösök és az 50-esek távja. A szalagozás igen jó volt, egyszer sem volt kétségem. Végül kiértünk a fennsíkra. Gyönyörû volt, ameddig csak a szem ellát, csak néhány bokor tarkította a zöld síkságot. Aztán beértünk újra az erdõbe. Onnantól egy kis gyaloglás és elértük a 2. ellenórzõponotot Kis-futónét. Érkezés idõpontja: 10 óra 19.

Bátorkõig:

Kis-futónétõl a Bátorkõig nem volt olyan izgalmas az út, de az erdõ amiben haladtunk szép volt. Most nem teszek említést errõl a pár kilóméterrõl, még néhány fénykép, majd lassú menet közben egy szedvics és müzliszelet, és már el is értük a 3. ellenõrzõpontot, Bátorkõt. Érkezés idõpontja: 11 óra 30.

A célban:

A célig az út már ismerõs távon vitt vissza, részben a piros jelzésen. A végén fáradtan, de már beértünk a városba. Megnéztük az  órát... és láttuk, hogy 12 óra 37 van. Ezért a túra végére egy kis futást kellet beiktatnuk, de végül beértünk, 5 órán belül. A célban kedvesen fogadtak, átadták az oklevelet és kitûzõzt és még finom zsíroskenyeret és süteményt is kaptunk.

Összegzés:

Összegezve az élményeket egy nagyon szép és kellemes túrát kaptunk, a jelzések és a szalagozás is egyértelmû volt és még a szervezõk is kedvesek voltak. Én jövõre is jövök, de már az 50-esre.

táv: 25 km                                                                                                                                                                                                                                       szint: 410 m                                                                                                                                                                                                                                   Idõ: 4 óra 58 perc