Pilisi Szirtek

nim69Túra éve: 20132013.07.22 22:06:14

PILISI SZIRTEK-17

A rendezés elõtt két héttel akadtam erre a túrára. Nagyon örültem neki, hiszen így nyáron megfogyatkoznak a túrák itt a közelben, amire el tudok jutni. Így amint megláttam, hogy elõnevezés is lehetséges, éltem is vele. Jó ötletnek tartom, a sorban állás elkerülése végett is. Bár erre nem is volt példa mikor nem sokkal 8ó után a rajtba értünk túratársammal. Akkorra már jó páran útnak eredtek. Mi a rövid 17km-es távot választottuk. S a nagy meleg miatt azt hiszem jól döntöttünk.

Az útvonal jól követhetõ volt, bár az elején többen nehezen találták meg a P, S+ jelzést -, de mint ismerõsök erre felé, segítettünk. Az út   felvezetett minket mindjárt egy jó kis emelkedõvel a Z jelzésre, melyet már a Kinizsi-100-ról is ismerõsként üdvözölhettünk. Szép ez a szerpentines út, gyönyörû kilátás tárult elénk. Megéri a fáradozást, a szinttel való küzdelmet. Az egyik legszebb kilátópontnál volt az elsõ ellenõrzõállomás is. Gyors pecsét és információ kérés, hogy ugye, ha jól gondolom, csak Klastromnál lesz ital ezen a távon. Helyeslés volt a válasz. Igaz, hogy ilyen távon az ember kellõ folyadékot tud vinni magával, de a nagy meleg miatt jól esett volna, ha mondjuk a Z jelzés elérése elõtti Zo forrást jelölõ útra felhívták volna a figyelmet vagy esetleg egy fél literes palackkal indítanak útnak. ( Mindez mondom nem vesz le a rendezés szinvonalából, csak a melegre való tekintettel máskorra megfontolandónak tartom megjegyezni.) A Pilis-tetõt elérve tovább is a Z-ön haladtunk, amíg a P+ jelzésig nem értünk. Itt szépen óvatosan leereszkedtünk a szurdokban és becsatlakoztunk a Pilis--nyeregbõl jövõ P, Z+ jelzésbe. Ez utóbbi és a Z3, na és a kellõ helyen kihelyezett szalag irányított tovább minket a második ellenõrz pontig a Kémény-sziklára. Itt is csodálatos panoráma fogadott. Nagyon szép tiszta idõ volt, s messze el lehetett látni. Innen szemügyre is vehettünk az alattunk elterülõ Klastrompusztát is, következõ pecsételõpontunkat. Ezt az alig több, mint 1km-es ereszkedést hamar megtettük a S jelzésre rácsatlakozva, s már csak az utolsó szûk 6km volt hátra, ahol a szint szinte minimális. Klastromnál volt a várva várt folyadékpótlási lehetõség ( szörp, víz ) és a finom kenyerek. Akár édesre, akár sósra vágyott a megfáradt túrista, kedvére falatozhatott. Utunkat a S-n, majd S+-on folytattuk tovább az egyre melegedõ idõben. Még szerencse, hogy a túra útvonala szinte végig fákkal borított, hûs lombok alatt vezetett, de így is az emelkedõk olykor megizzasztottak. Épp harangoztak, ahogy a Szántó-Szentkereszt mûutat elértük. S néhány perc múlva már kezünkben is tarthattuk az egyedi oklevelet és a szép kitûzõt.

Nagyon jó kis túra volt, jó vonalvezetéssel, s a meleg ellenére is erdõben "hûsölve" mentünk. Egy ötlet még a rendezõknek: Szántónak egyik nevezetessége a Boldogasszony kápolna, mely mellett, alig 50 m-rel jön el az út. Ha esetleg felhívnák rá a figyelmet az itinerben, többen megnézték volna biztos és onnan is nagyon szép a kilátás akár a falura, akár a Budai-hegyekre is! Mi a velünk tartó túratársnak említettük, így õ nem hagyta ki megtekinteni.  Egyetletn dologra hívnám fel még a figyelmet, hogy a  neten és az itineben a szintidõ nem volt összhangban, egyiken 6,5ó, míg a másikban 5ó szerepelt. Természetesen, kényelmesen teljesíthetõ volt így is, de erre kéne figyelni!

Köszönjük a rendezést. Várjuk, jövõre is a programba ezt a túrát. Ajánlom mindenkinek.