Csabdi

GeldarTúra éve: 20032013.08.28 16:37:02

Csabdi 30

A Biai 25 éjszakai után valami közelebbre vágyott a társaság, a városunkhoz közel fekvõ Csabdit választottuk. A túra ebben az évben Bicskérõl indult, ahol a legtöbben elõször jártunk életünkben.

A belváros kifejezetten rendben van tartva, a túra Alsó-vasútállomásról indult. A résztvevõk között voltak azok, akik eddig is a Vackor Futókört erõsítették, és volt néhány új tag is.

A kastély után egy halastó mellett, a nádasban gázolva értük el a Hegyi Kastély nevû hegyi kastélyt, majd Csabdi felé fordultunk. Itt találkoztunk egy idõsebb túrázóval, aki elmondta, hogy oda-vissza megtette a Kéktúrát, és megmutatta a Marcus Aurelius túra jelvényét, ekkor vált világossá, hogy a környezõ országokban is rndeznek teljesítménytúrákat.

A falu kifejezetten szép, amirõl kétszer is meg tudtunk gyõzõdni - az útvonal elõször kivitt minket egy falu melletti dombra, majd visszaereszkedtünk a faluba. Tükröspuszta felé kezdett igazán meleg lenni, mindenkirõl szakadt a víz, a lányok különösen nehezen viselték a kánikulát.

Jött az erdõ szerencsére, és a Somlyó mászása, amire egy másik csoport tagja nosztalgia keróval akart feljutni, aztán meggondolta magát, s tolta. Így sem lehetett piskóta, gyalog majd' beleszakadt az ember.

A Somlyóról való ereszkedés kifejezetten izgalmas volt, aztán már csak Szárligetre kellett begyalogolni, ahonnan az oklevél és kitûzõ begyûjtése után hazafele indultunk.

Jó túra volt, de ahogy a következõ évben, ekkor is irgalmatlan volt a meleg.