Éger-völgy 40/20/10

ThommybojTúra éve: 20132013.10.26 17:42:50

Éger-völgy 20

Tavaly kimaradt. De idén mindenképp elakartam menni. Kényelmesen 8 elõtt megérkeztünk és 8 után már el is rajtoltunk.

A túra útvonala remek volt. A szintemelkedés remekül szétoszlott a 20 km-en. A Babás szerköveket látni remek látvány volt, illetve a magasból elénk táruló Kõvágószõlõs és környékének látképe. Az elsõ ellenõrzõpont 7 km-re volt a rajttól. Gondoltuk itt vár ránk valamiféle utánpótlás, ahogy azt más túrákon már megszoktuk. Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a pontõrnél nem volt semmi. Szerencsére felkészültünk.

A következõ ellenõrzõpontig eleinte mesés, kanyargós ösvényeken vitt utunk. Ezután viszont egy unalmasabb aszfaltos szakasz következett a Petõc-aknáig. Ennél az ellenõrzõponttál szerencsére választhattunk kétféle szörpbõl. A célig tovább folytattuk a látványos utat.

A 20 kilométeres túrát nagyon ráérõsen, rengeteg fényképezéssel együtt is 5 óra alatt teljesítettük.

A célban kissé lehangoló volt, hogy az 1300 Ft -os nevezési díjért, csak két szál tescos virslit kaptunk pici kenyérrel. Sajnos a mai ( 2013. október 26. Mecseki Láthatatlanok 28)  túrán egyik túratárs elmondta, hogy neki még virsli sem jutott.

Sajnos ez hatalmas csalódás volt. A többi túrához képest magasabb nevezési díjért alig kaptunk valamit. Tudom, hogy nem az ennivalón van a hangsúly, de alacsonyabb nevezési díjért a legtöbb helyen mérhetetlen mennyiségû zsíros és lekváros kenyér, továbbá friss meleg tea vár a célban. Sõt a Zobákpusztai túrákon már teljesen alap dolog, hogy minden ellenõrzõponton megkínálnak valamivel.

A túra útvonala nagyon tetszett, de a magas nevezési díj és a meleg ételként beállított tescos virsli a célban nagy csalódás. Inkább bejárjuk magunk és utána eszünk ennyiért valamit egy étteremben.