Vár a Mikulás (Budai-hegység, Szigethalmi TE)

olsenTúra éve: 20132013.12.02 06:10:05

szia emberek,a Mikulással találkoztunk..

a Moszkva-Kálmán a találka helye,van,aki ágyból kel,van,aki építkezésbõl jön – mármint a kapitalizmus szentélyének szépítésén fáradozott még éjszaka is,mint pl. én – van,aki elvált asszony mellõl ébred,és van,aki emberét hagyja odahaza,hogy a messzi Lappföldrõl érkezõ apóval találkozzon a Budai hegyek között,szóval van itt mindenféle ember,kicsi és nagy,fiatal és régóta fiatal,és persze a huszonkettes,mint jóbarát.Elengedem az elsõt,tatár barátom érkezik,a seniorral egykorú és annyi a fehér hajszála,mint nekem a fekete,szóval elhanyagolható.Unicumot ad egy néni drágán,de ez a belváros szíve,ezt meg kell fizetni,ahogy mindenki becsülettel megfizeti az adóját,mint egy navos alkalmazottól hallhattuk nemrég.Rongyol kifelé a busz,rajta állunk,sokan ülnek is,botos,zsákos emberek,a Szépjuhász feleségénél viszont kiürül,csak a sofõr viszi tovább becsületbõl.Köszöngetnek,köszöngetünk,a vendéglátóipari helyiségben nevezünk,és indulunk is,idõ lévén.Autók parkolnak,Torinó és a belga által megénekelt hõs érkezik,aki szájbavágta a vetési varjút, és újabb busz áraszt túrázókat az útra,lesz itt ember és bevétel a csepelieknek.Kettesben indulunk,a kaukázusival,mesél,szellemileg és fizikailag egyben van,a másik senior még vár,bár csalogatom.Áttörünk a budakeszi úton,a hajnali idõpontban – negyed kilenc – ez nem is annyira nagy hõstett,bezzeg napközben.Laza fölfelével kezdünk,és hozzá leningrádi élmények a hetvenes évekbõl.Bajkál tóval és a Pamírral fûszerezem,majd a Fermat sejtés bonyolítja a túrát,fõleg a megoldás meglepõ  fordulatai.Maci elõz,fiúval halad,de nõt is hozott,csak elhagyta.Aztán fizika,a gravitáció görget lefelé a templom irányába,ez Makkos,innen zöldkereszt a Normafáig.Csapódik Maci barátnõje,régi darab,több mint egy éve futkos hol velünk,hol másokkal,de mindig Macival.És itt van Jenõ,akit szintén régen láttunk,négyesben tesszük tiszteletünket a János hegy tetején,ahol a horalki már megint.Szívesen látnánk magyar szponzort is,babgulyással és pacalpörkölttel,és túra nem is annyira érdekes utána.Persze a fokhagymás oldalas és az öreglebbencs is szóbajöhet,nem akarom a választás szabadságát véleményemmel befolyásolni,mint a néppártiak prominensei,azt egyél,amit hoztál és amit fõztél,fõztek Neked.A szakácsot azért nézd meg alaposan,csõbe is húzhat,olyan fogás is van.Hirtelen elvillan a gépember is elõttünk,nem hátulról elõz,öregszik biztosan.Caplatunk hármasban – három érett férfiú – a Tündér szikla irányába és tova,fotók készülnek,a szikláról mégcsak háromszáz van,kell még.A Libegõ jár,alatta Karesz terel helyes útra,innen egy ideig õ a negyedik,barátja és állandósuló társa a balatoni erdõkben rugdossa az avart.Át a budakeszi úton,ezúttal már nehezebb.És a kemping mellett balra el,igen,itt még sátoroztunk anno,most hûvös van és drót,kapu nélkül.Kerüljük a Ferenc halmot,miért is nem mehetünk rajta keresztül..?Az épített környezetben Szalézi Szent Ferenc – nem rólam kapta a nevét –kórháza búcsúztat,és a Hárshegy oldala,szemben a Feketefej,oda most nem megyünk,magányos pontõr segít mandarinnal az utolsó erõpróbánál,öreg barátom remekül teljesít,bár talán õszült egyet.Innen csak be kell esni a célba,és sorba állni.Télapó oszt csomagot,Geri másik sort választ,mert a tízes távot tolta,hja,aki ilyen merész,még kezébe nyomom a BuKus füzetet,neki közelebb.Egon és Éva örömködik,ezúttal résztvevõk megint,ritka pillanatok.A buszmegállóban toljuk a forraltakat,és várjuk az ismerõsöket,hiába.Molos csapat ismerkedik velünk,nálunk a nõ,náluk a pasas hiánycikk,de Moszkva-Kálmán szétfröccsent újfent.

Remek volt minden,mint mindig,együtt voltunk és a hegyek mellettünk-alattunk,avarban az erdõ és a Mikulás..