Magyarországi Forrástúrák

CrusaderTúra éve: 20132013.12.10 18:31:07

Forrástúrák a Pilis- Visegrádi- hegységben, Hosszú táv

Pappszival hétközben gyorsan egyezségre jutottunk, hogy indulunk. Õ egy félmaraton után én meg mérhetetlen lustasággal kínlódva...

Szombat 6-kor pontosan megérkezik értem, gyors zsák, bot pakolás és már indulunk is. Elõbb esõ szakad, utána hó, de mire Tarjánhoz érünk, mindkettõ feladja és így is marad egész napra.

A rajt/cél könnyen megvan, a kis kocsmában átesünk a nevezésen, Pappszi bedob egy kávét és már alattunk is a Sárga sáv. Többen már az elején rövidítenek ,mi kitartunk, át a parkon és csak utána kezdünk el kapaszkodni a Tescoval a hátunk mögött. Komolyabb megpróbáltatások nélkül, pillanatok alatt elérjük az 1. ellenõrzõ pontot: Csurgó-kút. Kód felírás és megyünk is tovább.

Kapaszkodunk tovább a sárgán, a környék ismerõs, nem is olyan régen erre kanyarogtunk a Sárga 70-en. Intenzív ereszkedés után a présházak között megtaláljuk a 2. ellenõrzõpontot: Diós- völgyi- forrás.

Pecsét után, pihenés nélkül folytatjuk.Még mindig a Sárgán folytatva, tökéletes idõjárással, lendületesen haladunk. Nem lehet 2 foknál melegebb, de a jó tempó miatt nem is kell ennél több. Telik az idõ, fogynak a kilóméterek, szokásunkhoz híven megoldjuk a munkahelyünk minden gondját.  Egy gyors kerítés mászás, megeszek egy péksütit és elérjük a 3. ellenõrzõpontot: Barát- kút. A pontõr kicsit távolabb van a kúttól, ezzel próbálva segíteni szétválasztani a hosszú és rövidtávosokat a keresztezõdésben.

Sebességünk nem csökken, komolyabb erõfeszítés nélkül tartjuk az 5 km/h-t. Az idõ enyhül, már sok helyen felolvad az erdei út felsõ rétege, néhol pocsolyákat kerülgetünk, az egyikben bokáig merülök, de át nem ázik a cipõm. Nagyon nem foglalkozunk az itinerrel, egyértelmû a Sárga, a szalagozás segít, simán beérünk Pilisszentlélekre. Na de nekünk nem kellene itt lenni . Térkép ellenõrzés után megdícsérjük magunkat, kihagytunk egy pontot, nem vettük észre a Sárag +-t. Sebaj, felszáguldunk a szentlélki Klastrom sörözõhöz, de ott tovább irányítanak minket, ez még nem a pont, elõbb le kell vadászni azt. Át a falun, kb. 500 m után megvan az 5. ellenõrzõ pont: Szt. László- forrás. Kódot feljegyezni és fejes a terülj- terülj asztalkámba. Van itt minden: vajas, zsíros, májkrémes kenyér, felvágott, ki tudja hány féle lekvár, savanyúságok. A már megszokott bõség és a kedves pontõrök mindig kifogástalan hangulatot teremtenek. Megiszunk egy-egy kólát és irány vissza.

Eszünk ágában sincs kihagyni pontot, vagy mástól bezsebelni a kódot, így vissza a Sárga +-en, többen nem is értik a mi a csudát mûvelünk. 1,5 km száguldás után feljegyezzük a kódot a 4. ellenõrzõ ponton: Ráró- kút.

Tovább az eddigi úton, újra végigmegyünk a Sárga sávon, megint elérjük a Pilisszentléleket és a falu közepén balra átváltunk a Piros - jelzésre. egy szuszogtatós emelkedõ után balról elhagyjuk a Pálos kolostor romjait és sokakkal ellentétben folytajuk utunkat a helyes úton. Ismerõs a környék számomra, kettõ évvel ezelõtt egy vezetett túrán bóklásztunk erre, így próbáltam magunkat felkészíteni a Ráró- hegy emelkedõjére. Egyikõnknek sem volt õszinte a mosolya, mire felértünk .  A gerincen folytatjuk utunkat, balról tarvágás színesíti az amúgy unalmas hullámvasutazást. Pappszi nem érti, hogy miért nem érünk már oda a következõ pontra (jelzem, szerintem is több volt mint amit az itiner jelölt), én majdnem kitöröm a jobb bokám, de végül csak megvan a 6. ellenõrzõ pont: Enyedi Halála. Itt is egy kód vár minket szöveg formájában.

Tovább a Z sávon elõször szintben, utána egyre többet ereszkedve. A Képesfa után a vízmosásból kiérve átkelünk vizes réten, jobbról becsatlakozik a Piros -, megeszek még egy péksütit, Pappszi csokit majszol. Így jutunk el a 7. ellenerzõ pontra: Fári- kút. Ez a kút sem a fénykorát éli, de legalább csörgedezik belõle az iható víz.

Gyorsan összekapjuk magunkat, sok szükségünk nincs pihenõre és nekiugrunk az utolsó nagyobb emelkedõnek. Vannak részei, ahol a Kinizsi 100 szerpentinje jut eszembe. Mire ezt végiggondolom és újra megerõsítem, hogy jövõre is rápróbálok, fent is vagyunk a 8. ellenõrzõ pontnál: Vaskapu th. Kisétálunk a terasz szélére és megint meg kell állapítani, hogy gyönyörû a kilátás Esztergommal, Párkánnyal és a Duna kanyargó összképével.

Érintve a Hármas sziklát, a Rozália kápolnát süllyedünk a pirossal, a hátralévõ 5 km pillanatok alatt elfogy, újra a park kis útján haladunk, de már a célul szolgáló kocsma irányába. A reggel tapasztalt tülekedés nem sokat csökkent, kicsi a hely, sok a túrázó. Gyors adminisztrálás után átveszem a jól megérdemelt oklevelem és jelvényem, kölcsönös gratuláció Pappszival, majd 1 óra múlva már a kádban áztatom magam .

Pozitívumok:

- gyors rajtoltatás,

- pontos szalagozás,

- minden igényt kielégító frissítõpont,

- ritkábban látogatott helyek.

Negatívumok:

- nem volt túl kedves a célban dolgozó hölgyek egyike,

- pontatlan oklevél és jelvény (nem voltam a Visegrádi- hegységben és nem 38 km volt a teljesített táv, ahogy a jelvényen szerepel).

Köszönöm a túrát a szervezõknek, külön köszönet a frissítõpont választékáért. Ha tehetem, újra megyek Forrástúrára.