Iszkiri

olsenTúra éve: 20142014.03.28 05:54:50

szia emberek,az Iszkirin nyomultam..

Elõzmény csak annyi,hogy elõneveztem,levasutaztam,tanár úrral,szakállas ikonnal és a jövõ reménységével,sorbaálltam,és sorbaálltam,és elindultam.Mert itt a tavasz,ez ellen Brüsszel sem tud mit tenni,a Föld forog és kering,a Nap süt,a túrázó túrázik.És van,aki megszervezi az útját,eteti,itatja mentében,pénzt vesz el tõle és kitûzõvel noszogatja,szóval az érzelmeit akarja csapdába ejteni.A reggeli létszámot felmérve,sikerrel.A túrát egyedül indítom,bár sok az ismerõs,nagymenõk és kispályások,mint jómagam,de akkor pont senki sem indul,mint én.Sebaj,a gyorsjárású egyérintõzik úgyis,a rövidpályás meg elmarad,marad a fû-fa és a virág nekem,a hegyek békéjével és az emberekkel,akikkel egy levegõt szívok.Haladok a faluból kifelé,kutat keresek,ugyanis a vízvétel fontos szempont,esõ nem várható.Tatabányai barátaimat elõzöm a Zupa ösvényén,elsõ pont máris,pecsételõs.Nagyjából látszik a túra sokarcúsága,fiatalok és öregek,mindkét nembõl,a rendezés valamibe belenyúlhatott..az idõ is megfelelõ,talán öreg barátunk,aki nem szeret róla beszélni,elégedett lenne,de szombat van,ez neki tilalmas túrailag.Aszfalton követem a jelzést,Szár a falu neve,víznyerõ hellyel.Kulacsot töltök,és tova,még sokan vagyunk,ki a faluból..ászok és ászlányok kerülnek el,sebaj..néha köszönök,néha köszönnek,sapkámon virít a megnevezés,hátha így kevesebbet veszítem el,esetleg elõbb kerül vissza hozzám..molnárlány fut el mellettem,majd hozzám lassul,átbeszélünk némi idõtávot,amit nem együtt töltöttünk,Torinót és Zsoltot fogjuk be,majd hagyjuk el ..egyikük rozzantnak tûnik,de itt a gyógyszere,az erdõben..Mária szakadék,gyõri túrázókkal,Birka csárda,továbbra is árulja magát,rossz a helyszín,úgy lehet..Szárliget újra,és frissítõpont,Kékdroiddal és szakállas ikonnal,vasúti utastárs,a túra után – 100-as – esti programokat is bonyolít majd,csak sebesség kérdése valószínûleg.A kék jel vezet a Somlyóvárhoz,ahol  csirke van a bográcsban és kéktúrabélyegzõ az alibihez.Sok arc kerül el,a kisebb távok is itt futnak,tempózok,túratársnõm ragaszkodik,és tapadok én is.Keveset mentek a lábaim idén,inkább a pénzt hajszoltam,mint a távot,elkölteni kevés idõm van,de a férfiemberekrõl a sors kegyesen gondoskodik e tekintetben,csak egy nõ kell a háztartásba..és föl-le,amíg a kékdroid újra képbe nem kerül,vizet tol be az etetõpontba,remek a sült hagyma és a nap is süt ránk,barátok vesznek körül,más mi kellhet még?talán még nõ,abból nem lehet elég,bár a Duna vize is visszajöhet a Fekete tengerbõl.

Tova a kék jelen,padok és asztal,aztán egy Koldusszállás,a tölgy hatalmas,a békák elevenek,ezért a jelzést sárgára cseréljük,különösen,mert lovak is vannak..Balu ér utól,túratársnõm jó ismerõje,szintén Gyõr városából.Fölfelé a sárgán,hosszasan és még..keltike,ibolya és boglárkaféle ont szín és illatorgiát,a faféle óvatos még,a tavalyi márciusi emlék beéghetett rendesen,amikor csak a kormányfõ mentette meg a hazát a végpusztulástól,havazásból kifolyólag..a meteorológus azonnal le is lett cserélve,és azóta süt a nap,április hatodikáig bizonyosan..erre kétharmad van.A gondolatok után nézzük a távot,már megvan az elsõ visszatérõ,a következõ pont Pusztatemplom,alkonyul,de Etus jókedvû és jókedélyû,szerencsés a pasasa..pecsétel,de akkor is otthagyjuk,le a Kálvárián,nyolcan szembe eddig,a hosszú ember botokkal is,túratársa után érdeklõdik,hát,van köztük hézag idõben és fölfelé is,de nem féltjük.Máris a falu,víz és sörnyerõ hely,szintén gyõriekkel,itt Balu le is válik,kávét tolok be,társnõm pólót vált,és nézzük a mozit,annak is az elõcsarnokát.Tókerülésre irányít a szolgálatos,naplemente,háttérben a várral,annyira szép,tiszta giccs,ezért fagyizunk,pihenünk.Társnõm újra pasizik,ezúttal kutyán keresztül ismerkedik,a nõi fegyverarzenál sokoldalú.Elindulunk mégis,sötétellik,krétázzuk a ponton a papírt,szõke csaj szembõl,nem baj,a kör onnan is kör.Békák,sõt békákok,magányosan és egymáson,az úton többnyire,nem vérengzõk,társnõm mégis nagy tisztelettel beszél a királylányról,aki ilyennel smárolt..nem érez magában erõt hozzá,királyfi ide vagy oda.Vissza a moziba,és hátra arc,még egy fagyi,a templom elõtt vízvételezés,kaposvári csaj csatlakozik,örülünk neki,és hármasban fölfelé a Kálvárián..van szembeforgalom,érkezik a zöm.Pusztatemplom elõtt Etus köszönt,elmegy,nem gyõzött várni ránk.Azért megoldjuk a pecsétet önkezûleg,és Heltai verssel próbálom a lelket frissíteni a hölgyekben,és még õzike is szemben,riadtan a lámpafényben,kis tévelygés a piroson,aztán vissza a sárgára,a csajok lemaradnak,hagyom is õket..másfél óra múltán ébredek a magányra,pihenõt rendelek el,kétharmados veszteséget könyvelnék,de már jönnek..az egri nõk a filmen harcosabbnak tûntek,vert sereg lett a két életerõs,vidám másivarú..kozmetikusnál és fodrásznál járhattak,egyik sem rendelt láthatóan.További pihi,a kaposvári élesztgetése,táplálása,erõsítése,láthatóan napszúrásos tüneteket produkál.Zoli csapódik,elemes baja miatt kér befogadást,a tartalék is csõdben.Túratársnõnk telefonon kér segítséget,elkísérjük a kövesútig,ott férfiember veszi autójába,reméljük,túlélte és megtaláljuk a következõ túrán..a létszám változatlan,csak a hímek vannak kétharmaddal. A ponton Egon és Éva,örömködünk,levest tolok be,társaim végigeszik az étlapot,és neki a somlyóvári borzasztónak,kékbélyegzõ,fújtatás,és az utolsó erõpróba..még befogom Torinót és tatabányai barátját,Bubu hajráz,a célban a Szemán éppen távozik,célfotó..oklevél nincs,lassúaknak bizonyultunk,de a jelvény megvan,és a hazaútra autó is kerül,köszönet érte..

szerintem qrva jó volt,remek a rendezés is,az idõjárás is,a társaságot pedig különösen dicséret illeti..