Közeli Helyeken/Csontok útján/Dél-Balaton/Harkány/Dombóvár/Határvidék/Megoldjuk 5*2*30

ThommybojTúra éve: 20142014.11.17 21:17:14

Közeli helyeken 15  - 2014. november 15.

A túra másodszor került megrendezésre, én elõször vettem részt rajta. Érdekelt a dolog, mert most nem a Mecseket, hanem a Pécs közelében taláható Malomvölgyi tavat és parkerdõt és annak környékét vettük célba.

A túra egy kis aszfaltos szakasszal kezdõdõtt, ami viszont nem tartott sokáig, hiszen hamarosan elértük a tópartot. Innen egy kilátót vettünk célba, ahova fel is mentünk, hogy megcsodáljuk a panorámát.

Innentõl nagyon változatos volt a túra. Mentünk tó mellett, felkapaszkodtunk a dombtetõre, majd innét ismét egy kilátóba. Nagyszerû ötletlenek tartottam, hogy az ellenõrzõpont a kilátó legfelsõ szintjén volt, így a sietõsek is felmentek a kilátóba és végül megcsodálhatták a fantasztikus kilátást. A legtöbb túrán, ahol a túra kilátó mellett megy el, azt vettük észre, hogy rajtunk kivül alig akadnak páran akik felmennek oda, nehogy idõt veszítsenek. Tudom, hogy teljesítménytúra, de szerintem ha egy kilátó mellett megyünk el nem szabad kihagyni.

A kilátót elég izgalmasan, kissé csúszkálva hagytuk el lefelé, de ezen nagyon jókat nevetgéltünk. Leérve ismét a tóparton találtuk magunkat.Innen a Pécsi Rockmarathon helyszínéül is szolgáló tisztás és a Kenderáztató-tó felé vettük az irányt. Itt egy lyukasztós ellenõrzõpont volt. Innen egy kis mászásnyira volt a következõ ellenõrzõpont a gyönyörû Kiskõfejtõnél. Ezek után egy kisebb leejtõ után és egy szántóföldön való felmászás után az utolsó ellenõrzõpont következett. Innen sajnos pár kilométer kivédhetetlen aszfalt következett az M60-as építése miatt, de ezek után már bent is voltunk a célba, ahol nagyon finom, bográcsban fõzõtt virslit kaptunk.

Változatos útvonal. Kitünõ szervezés, remek szalagozás, szeretetteli szervezõk.