Népek Tavasza

gabor085Túra éve: 20072007.03.16 13:46:53
Népek Tavasza túra. 15km 5óra szintidõ. 450m szintemelkedés.

Indulás: Reggel kelés és indultunk a vonat elé ami 06:45 kor indult.Miskolcon átszállás
az 1-es buszra majd töprengés milyen idõ lesz. Odaérve átölétözés,regisztrálás majd indulás busszal fel Garadnáig.Tömött volt a busz, rengetegen voltak.
Sokan voltunk összesen családiasan 9-en vágtunk neki a túrának.
8:45 Pecsételés majd egy stampedli után indulás az 1-es ep ig.
Az elsõ szakasz volt nehezebb a szintemelkedés miatt. Tájékozódásunkat segítette egy GPS. indultunk 220m -tõl és az elsõ ep-770m volt kb. Rengeteg hóvirág volt útközben még amik nyiltak. Forrás csak egy volt de annál több csobogó és még több fa. A legszebb a völgyes része volt 311m-nél, amikor a völgyben meredeken emlekedtünk felfelé. Kiérve az útra rengeteg turista volt. Egy kis pihi majd irány az 1-es e. Felérve már vártak mindenkit. Pecsét, aláírás majd gyönyörködés a táj szépségében.

A 2-es e 440m-en volt.. Útközben mentünk le,és fel. Volt idõm széjjelnézni lent a barlangban, igaz nagyon csúszott a nyirkosság miatt. Mikor a fenyvesekhez érvén láttuk meg a szép völgyet lefelé, kedvemszottyant megnézni. Csodálatos volt a táj és az idõ is kedvezett a túrának. mikor a kanyarhoz értünk két futóval is találkoztunk majd nekivágtunk a csúcsnak. Emelkedés 391m-rõl 440m-re. felérvén rengeteg virág, csodás kilátás és tiszta levegõ fogadott minket. Pecsét aláírás majd egy jó flórás pihenõ következett a napon. Ebédelés közben lefényképeztem egy nagyonszép virágot is . Pihi után indulás a 3-dik ep ig. Innentõl már csak lefelé mentünk egészen 220.m-ig ami a cél volt. lefelé menet valahol a bokámatis megütöttem egy kicsit a szaladásban. Kanyargós volt, kivágott fák, mély völgyek fogadtak minket.

A 3-dik ep elérve ismét egy kb:10 perces pihenõt egy farönkön töltöttük el.
Lefelé indulva már nemvolt nehéz a terep de az esõ által kivájt mélyedéseket nehézvolt elkerülni a falevelektõl. 4 e kb. már az õsöktõl jó 30-percnyire, lehagytuk õket folyamatosan csökkentve idõnket. A Chinoinhoz leérvén bevártuk õket igazmár mindegy volt mert már tulléptük az idõkeretet. A majális parkhoz eggyüt mentünk le majd regisztráció következett. Megkaptuk a jelvényünket és nekifogtunk a zsíros kenyér elfogyasztásához.

Utána átöltözés és indulás hazafele a busszal. A 18:10 es gyorst még nagynehezen elértük majd egy kis áttárgyalás milyen is volt az út.

Nagyon jó éreztük magunkat! Köszönet minden szervezõnek! Jövõre is találkozunk.

Képek:http://www.kep.tar.hu/tipszo/50445423#2
Még ennyit sikerült fényképeznem.