Dűlőkeresztelő/TFSZ teljesítménytúra (KÉT–BIT)

olsenTúra éve: 20152015.10.07 06:57:05

szia emberek,a Dûlõkeresztelõn tébláboltam..

Hát persze,hogy éjszakásból..naná..reggel a metrón,a kismetrón,ami földalatti,akárcsak a nagy,elektromos,mert olajok vagy benzinek csak,a lóvontatás pedig szeszélyes mivoltja miatt ki lettek iktatva már régebben.Szakállas arc ácsorog,bakancsa elárulja,persze,hogy neki is menni kell.Leszáll,bemegy,fizet és elindul a túrás,mert enélkül felírja a rendõr és nincs pogi és üdítõ,és persze kitûzõ és oklevél,meg pecsét a bukuba.Szóval,két ismerõssel kezdek,csak az egyikük nõ,a másik Imre,és bandázunk az Andrássyn,még kora van,forgalmilag,egyik kapu alatt két nõ,papírt írnak alá,amit a rajtnál vásároltunk,humort egyáltalán nem akarnak..hja,anélkül pedig nehéz. Megyünk,mint a migránsok,Bazilika,pont,itt már õrzik a lányokat a fiúk,nem lehet bízni bennünk,aláírnak és kész..Lánchíd és a Vár,magányos kislány félúton,aztán fiú és megint lány ,mind magányos,de a város már ébredezik,a pálinkafesztiválra készül,ezért a túrázót elterelik a megszokott útvonalról..már amit mások megszoktak,én ugyanis elsõ dûlõs vagyok,és tartok a mamutnak,még mindig többen,itt is õrzött lányok,aláírnak,és Gülbaba felé küldenek,akirõl köztudomású,hogy krumplit neveztek el,és itt is lányok õrzik a pontot,sütkéreznek és óvakodnak,senki férfiú nincs velük,ezért haladunk a fürdõk mögött a Szemlõ felé,ahova egyébként a papír is utasít.Látnivaló a szombati munkavégzés,Budán,ahol az ország egyébként is jobban teljesít,gépek zörögnek,emberek ácsorognak és elmegyünk mellettük,fel a háromszög jelen,ez már sokatmondóbb,csúcsjel,végén a József kilátó,balkezes kislányok írnak alá,és barlangok felé tartunk.Valaha ez õsemberi rész lehetett,ma is az,csak másképp,megváltozott a barlang és az ember is,már csak alig emlékezünk,a jelen is éppen elég gondot jelent(het),ha magyar vagy és trianoni sápítozásokon nevelnek föl idõsebb magyarok,és a szírek és a palesztínok számára sem vagy célország,sokszor a fiatalabb generációnak sem.Persze,a túra,maradjunk a Mátyás hegy oldalában,Gábor csapódik,régebbi arc nagytúrákról,most csak harmincon,de segítségével elnavigáljuk egymást rosszfelé…ám a csapos beszól és innen olvassuk a papírt,ami útmutatás a magunkfélének,aki egy évben öt-hat alkalommal mássza a hegyet,minden túrán más irányból,a pontõr is változik,a tetõn gyönyörû fiatal lányok,akár eddig,magamfajta vén kujonnak külön öröm látni õket,nekik kevésbé engemet..de máris a Fenyõgyöngy fölött búcsúzunk a rövidebb távostól és irány a nyereg,ami Virágos,és fiúk õrzik a büfékocsit,aláírásuk a pecsét,innen Hármashatárhegy a Vihar közbeiktatásával,piknikezõk néznek keresztül rajtunk,jó idõ van,autók állnak a sátrak mellett,így kell ezt csinálni,ezt szokjad,ha idenõttél a Kárpát aljába,és szedd a tüzelõt a jármûved csomagtartójába,különben vagy száz métert is gyalogolhatnál..a Vihar hegy szétszórja a csoportot,csak Vilmos követ,kerékpáros arc,de gyalogol mögöttem szorgosan.A Hármason lányok és sok-sok kiránduló,a mi csoportunk a bólyával jelzett,meg is vannak,és lefelé váltok,miután ismerõs arcok nem látszanak.Nyereg,a jelzés  kék lesz,osztályok nyüzsögnek,október hatra emléxünk,akiket a magyar vértanúnak tart,az más szemszögbõl nem is annyira magyar,mint szerb,vagy német,esetleg lengyel, és néhányuk legalább egyszeres áruló – esküszegõ?de ez már csak afféle belemagyarázás a történelembe,hiszen a mi hõseink,csak nem nyerhettek..azóta sem..pedig itt az Árpád kilátó,a nyüzsi itt is megvan,az állandó bérlõ talán fagymentesre váltott,fiú õrködik,és tovább lefelé,Battai lépcsõ és Ferenc halom,két hölgyet kerülök,leszakítják Vilmost,igen helyesen,fiatalabb és vagányabb nálam és ráér..Normafa,szódás-pogácsás fiúk írnak alá,csak nem fogytak el a lányok?aggódom Makkosmáriáig,ott is fiúk a sorompónál..oda se neki,a túra remek,idõjárás és hangulat van,népek kereszbe-kasba,a migránsok irigykedve néznék most a kivonulást.Fölfelé lihegek a János oldalában,a férfinév ezúttal hegyet jelöl,a jel piros,már a színérõl is megismerhetõ,elüt a sárgától és a kéktõl is..formája csík,ez különbözteti meg a kereszttõl vagy a háromszögtõl,az omegáról nem is szólva..sok népek a kisvasútnál és a libegõnél is,a pontnál fiú,meg sem lepõdöm,inkább az elõzõ hölgypárostól,akik elõttem megint,más biztosan az útvonaluk..átkujtorgok az autók közt a vitaminoshoz,ezúttal zárva,a nõ étterménél a vaddisznó pörköltjét most húzzák át,biztosan csak malacka volt,föl a Hárshegyre,a jel sárga..odafönn magányos ifjú kettesben egy másikkal,ide sem jutott lány,véletlenül vagy szándékosan.Már csak a Nagyrét,hamar meg is van,tanár bácsi és a zsíroskenyér,szódával,kitûzõ oklevéllel,szóval minden a helyén..

És haza,csodálom a mobilozó áradatot,akiknek az erdõ mellékes,a zinternet és a kapcsolat sokkal fontosabb,a távoliakkal,akiknek itt és most nyomni kell a szöveget,a szomszédom nem érdekes..azért õk túlnyomórészt lányok-asszonyok,vagy olyan fiúk,akik sokban hasonlatosak hozzájuk...

Remek túra,rengeteg balkezes pontõrrel,fiúk és lányok egyaránt,persze,hogy máskor is..mindenkinek csak ajánlani tudom,akár kezdõknek is,mert valahonnan el kell indulni.