Somló 15 éjszakai

bence2000Túra éve: 20072007.04.01 12:50:00
Gyönyörû éjszaka volt. Majdnem telihold, tiszta égbolt, 5-6 fokos idõ, száraz, jól járható utak.
A regisztrációnál meglepõdtünk. Elképesztõen sokan indultak. Késõbb, ahogy megtudtuk, mintegy 370-en.
Lámpára szinte nem is volt szükség, hiszen a Hold bevilágította az utat. Nagy csapattal indultunk egyszerre, nagyjából 9 órakor. Ahogy haladtunk a hegyen fel a mezõny úgy szóródott szét. A kilátó elõtti lépcsõsoron, már csak az ütemes lépkedést és a kapaszkodók zihálását lehetett hallani. A kilátó presszót szépen felújították, még nem is láttuk amióta elkészült, pedig szoktunk errefelé kirándulni. Legnagyobb sajnálatunkra azonban pezsgõt nem lehetett kapni, kifogytak a készletek. Pecsételés és teázás után indultunk tovább a várhoz. A rövidebb úton, a lépcsõkön mentünk le, ami igazi kihívás volt a sötétben.
A várnál a csokikat átvettük, de eltettük a gyerekeknek, hadd örüljenek, ha reggel felkelnek. Az éjszakai kilátás pazar volt. Sokáig bámultunk lefelé.
Innen egy kicsit vissza kellett mennünk, hogy megkezdhessük az ereszkedést a mûúton. A következõ ellenõrzõ ponton, a Szent Márton kápolnánál zsíros kenyér és Juhfark várta a fáradó turistákat. Innen Somlószõlõs felé vettük az irányt. A kocsmánál gyors pecsételés és mentünk is tovább. Annyira belefeledkeztünk az anekdotázásba, hogy majdnem túlmentünk a Szent Ilona kápolnán. Szerencsére egy kedves túratárs idejében figyelmeztetett.
Itt már látszott a cél, csak az utat kellett megtalálnunk. Hamarosan le is értünk a 8-as úthoz és a lépteinket szaporázva, szívünkben aggódva igyekeztünk a Pedro kocsmához... Van-e még vajon Somlói galuska...? A látvány megdöbbentõ volt, mintegy 300 adag sorakozott a bejáratnál.
A Somló hegyen eddig csak nappal jártunk, de éjszakai túrán is szép volt. Köszönjük a szervezõknek a lehetõséget.