Túrafüggő Éremleső

olsenTúra éve: 20162016.02.08 12:50:15

szia emberek,a túrafüggőt tettem magamévá..

Miért ír az ember beszámolókat?nem tudom,2013-ban az ukk 100-as beszámolómnak a visszhangja megihletett,azóta várom a múzsát,de akkorát nem tolt rajtam azóta sem.Szóval ez így történt:

Vasárnap van és reggel,arcok az újpesti megállóban,ahol a buszok végállanak,szakállas ikon az elemérek közül,kétkeresztnevű a trónusról,a pénztár előtt mindenki  Leányfalu,rév megállót mond be,ebből éles elmével kikövetkeztethető a cél,mert a zsák-bot-cipő bármi mást is jósolhat(na). Na,felcihelődünk,kétkeresztnevű barátom mellett nyújtom ki lábaimat,tegnap aprítottam egy kicsit a fagyos talajból,útitársam is,de ő nagyobbat kanyarított,több pénzért,persze.Reménykedem,kifutotta magát,rozoga és nyeszlett állapotában majd tartom vele..ez később mégse úgy lesz..Élményeket osztunk,kibeszéljük a távollevőket,és Szentendrén új-régi arc tolaxik hozzánk,éves kihagyás után ma akar futni egy közepeset.Pláne.

Minden jónak vége szakad,leszállunk és a faluházba szédelgünk,gyors nevezés,Bubu papírt oszt és mehetünk isten hírével.Árpáddal kezdek,miskolci srác,jó tempót diktál,aszfalt és fölfelé van,a jel helyett szalagokat követünk,aztán a házak elfogytával piros kereszt visz a Rekettyéshez,ahol kódot rögzítünk,és vissza,piros kereszt az Álló-rét című földrajzi képződményhez,szintén kód.Kicsit töprengek a kapcsolt kifejezésen,mert járó-kelő,vagy futó réttel még nem volt érkezésem,de megnyugtatom magam,bizonyosan a felfedezőjéről kapta a nevét.Jelet váltunk,csak a színt,a forma marad kereszt,és lefelé tartunk,útitársam is Tibor lesz,esztergomi történet,Ferencz forrás,vegyes páros őrzi a vizet,fiatalok és kedvesek,ezért ott is hagyom őket.Föl,Szarvas hegy,ebből is van több tájegységben ilyen néven emelkedő,kaptató,erősen világos van,fotókat sütök ki,az aszfaltos részen sárga sapkás szakáll piros kabátos nővel,a bihariak,persze..odalassulok,Tibor elhagy,földimmel nyomulok vagy két kilit,de elmaradnak,két keresztnevű túratárs hagy állva,semmi tegnapi százas okozta fáradtságot nem látni járásán,másvallású kerülgeti a sarat előttem barátjával,és hegytető,őrzött pont,pecsételős,betúrok egy mandarint és pólót öltök..ez a fölső rétegektől való megválást jelenti,nem dobom el,de zsákolom a cuccot..zöld sáv és zöld kereszt,a feltételes ellenőrző pontot nem találjuk,lampionos-A4-es papírt hiányolok tizedmagammal,sebaj,tova kéken,Pilisszentlászló,az ábécé forgalmát megnyomom,kóla és papír zsebkendő,váci szakáll söröz a téren,még maradni akar.Tolom a távot,sárból van az út,nem halálos,de azért van..stadion jobbról,és innen már a Spartacus.Kiránduló fiatalok a domboldalon,jó étvággyal eszegetnek idősebb pásztor felügyelete alatt,osztályfőnöknek nézném,nézem is..még a morzsák összesöprésére buzdítom őket,mert greenpeace is vagyon,és cigarettafüstre ébredek,persze,hogy régi ismerősök,csak nő és bajuszos túratárs nélkül,két kevéshajú és egy dohányos..Beállok mögéjük és megvitatjuk a migránskérdést és a Téli Mátrát,utóbbit több szakszerűséggel..Jenő kunyhó,reggeli kislány bélyegez,hogy ért ide ilyen gyorsan..?Visegrád,vizet veszek föl és Kálvária,Fellegvár, NagyVillám,van,aki kéktúrás bélyegzőt vesz föl,mi a lampionos – kódos jelzést keressük,mint eddig..ilyen nincs..itt sem..Megyünk tova,mert napsütés és széles jókedv van,a túra fele megvolt,márcsak a neheze van hátra.Kék a jel,országos,és az ég is ilyen,aztán sárba borul a talaj,nem kicsit,olyan közepesnek mondanám,mondom is,kapu és elágazás,pecsétes emberekkel,csokival,és sárral.Kékkereszt visz a zöld sávra,aztán egy szurdok,patakkal,és meredekséggel,aztán szelídül az emelkedő,de húz a Kis-Bükk tetőig,ahonnan szerpentinen a sárga jelen lerontunk a Leány –kútig,kutyás néni méreget bennünket,aztán pórázra veszi az ebet.Rögzítjük a kódot,papírra,és fölfelé a Vörös kő irányába..kaland,a sár miatt és az előttünk elszáguldó arcok miatt,akik kitaposták csúszósra..azért vesszük és nem is mindenki hal meg,legalábbis nem azonnal..Pontőrök,csokival és bélyegzővel,kereszt rókával és kövek..nna,ennyi volt,márcsak be kell érni a faluházba,piros jelen..becsomagoljuk a testünket,mert közben beállt a félhomály és hűs a  szellő,a nap pedig sehol..sár a piros jelen is,országos lehet,van,aki kerülgeti,van, akit a krumplileves megbolondít,és átgázol és szétfröcsköl..de megint kövek,aszfalt és világítás,autók és buszok,forgalommal,beesünk a célba,örömködünk,ez is megvolt..persze mindenki itt van,akiket nagyon elhagytam.Magyarország jobban fog teljesíteni ezután is,ha a német autógyártók is úgy akarják.

Kitűző és papír,érem néhányunknak,remek bableves..tényleg,nem a kilométer miatt mondom,a szakácsnőnek ezúton is köszönöm.És persze minden közreműködőnek,a fiatal lányoknak –fiúknak,a régebb ideje fiataloknak,a büfé remek ötlet a célban,a coca- cólát ne keresd,utolsó üvegek nálunk..

Szóval jó volt,nna..gyere el,még ha elsőre sokalltad is a nevezésit..