Barcika

ghostartTúra éve: 20162016.02.11 11:42:24
Először 2014-ben voltam a Barcika TT-n, 25B- túrán mentünk Kazincbarcika és Dédestapolcsány útvonalon.

Nagyon nagy volt a sár, de a szervezés kifogástalan volt. A célban valami speciális teát adtak, ami nagyon finom volt.

2016 ban is vártuk már ezt a túrát, ez volt az év első teljesítménytúrája számunkra. Kicsit féltünk a sártól, mert a korábbi tapasztalat az volt, hogy lesz belőle bőven.

Dédesben volt szállásunk, így a reggel induló busszal mentünk ár Barcikára, ahol 7:55 kor elrajtoltunk.

Az aszfalt után, a földúton szerencsére fagyott volt a talaj, így nem volt gond a sárral.

Az első e.p. ig gyorsan eljutottunk, szép kilátás, szálerdő. Kódot kellett írni az itinerre.

Továbbhaladtunk a 2. e.p. felé, az idő kifogástalan, a sár elviselhető, a látvány nagyon szép! Aki nem volt még ezen a túrán, az mindenképpen járja meg egyszer.

A 2. e.p. Bánhorvátiban volt a kocsmában. A pontőrök tapasztalt túrázók és barátságosak voltak.

A kocsmáros is felmérte, hogy lehet pár fizető vendége és minenkihez kedvesen állt hozzá, mis is leültünk és itt reggeliztünk.

majd 20 percet ücsörögtünk és beszélgettünk a pontőrökkel, majd továbbmentünk a 3. e.p felé.

Útba esett a Damasa szakadás, gyönyörű látvány! az erdő és az egész természeti képződés nagyon szép.

A 3. e.p a Vadászháznál volt, itt is kódot kellett beírni, lehetett itt is enni, meg megpihenni.

Továbbhaladva a cél felé még utba esett a Háromkő kilátó, többször voltam már itt, és mondhatom, kevés ilyen szép kilátás van mint innen!

Többek között ezért is nem a körtúrát, hanem a vonaltúrát választottuk újfent, mert tudtuk, hogy mivel találkozhatunk az utunkon.

Meredeken kellett lemenni a tetőröl, Upponyig, itt már volt sár bőven, majd az Upponyi Szorosnál elhaladva a Lázbérci Tározóhoz értünk.

A Tó is nagyon szép, többször gondoltam már rá, hogy eljövök horgászni is.

Kicsit sok az aszfalt a tó mellet, de ki lehet bírni.

Beértünk a célba, itt sem találtunk kifogásolni valót, a jól megérdemelt emléklap, kitűző, zsíroskenyér hagymával, Tea

A Barcikai TT-nek van az egyik legszebb emléklapja!

Jövőre is indulni fogok a túrán!

Ami negatívum volt a túrán: a kiírásban szerplő csoki nem volt már az ellenörzőponton, neken nem hiányzott, csak hallottam, hogy többen megjegyezték.

Jó lett volna olyan tea, mint 2 évvel ezelőtt, illetve a sár, de aki kimegy az erdőbe, az számoljon azzal, hogy sáros lesz, akinek meg nem tetszik, az menjen aszfaltra túrázni.