Kőris körül

Petya83Túra éve: 20162016.06.26 10:03:07

Kőris körül extrém 55 km

2016.06.25.

Mivel előző héten a Bakonyi Nemszázas 107 km-t csináltam, most csak a 21 km-es távot akartam lefutni, de egy jóbarátom azt mondta, kipróbálná az 55 km-t. Eddigi leghosszabb túrája 31 km volt, így felkészítettem, hogy ez nem egy egyszerű túra. A túra második felében párszor el is átkozott engem. :)

Egy kis késéssel indultunk, 8.15-kor vágtunk neki a bakonykoppányi faluházból. Egy sört magunkhoz vettünk és szántóföldi úton mentünk be az erdőbe, ahol a régi kisvasút nyomvonalán, murvás úton emelkedtünk folyamatosan. Rátértünk a piros sávra, majd az aszfalton jutottunk fel a Kőris-hegyre. Először.

Az idő itt még kellemesebb volt, mert fújt a szél, ami délutánra elállt. A Levél-kúti árkon ereszkedtünk le, majd homokos úton értünk be Porvára. Itt a kocsmánál bélyegzés és hosszúlépésekkel enyhítettük szomjunkat. Egy forró szántóföldi szakaszon Szépalmához értünk és Kisszépalmapusztáról a kéken mentünk fel a brutális emelkedőn. Fent voltunk másodszor is.

A piros sávon az Odvaskői-barlangig mentünk, majd a Szarvad-árkon folyamatosan emelkedtünk a Tönkölös-csúcsig. Ennek az útnak nagy részét előző héten is megjártam kb. 80 km-nél, átkoztam is ezt a részt. Innen csak le kellett ereszkedni Bakonybélig, ahol a nyomós kút megváltás volt. Hideg víz és fürdés. :)

A pont zárásakor pecsétet kértünk, majd a Pikoló Vendéglőben egy sörrel pihentünk 20 percet. Innen a Barátok útján folyamatos emelkedőn mentünk, ez már elég nehezen ment a fülledt melegben. Mi is úgy éreztük magunkat, ahogy egy pápai lakos, K. Adrienn mondta kisfiának egyszer: "Ejj, fiam, de rákos meleg van. Elpusztulunk, mire hazaérünk." De egyszer csak felértünk immár harmadszorra. KIs pihenő és indulás tovább.

Épp szintidő körüli időben voltunk, de a Bécsi-árok lelassított minket. A köves patakmederben kellett menni, elég lassan ment. De amint kiértünk, elkezdtünk sietni, sőt az elején ismert szántóföldes részen futottunk is. Így éppe szintidőn belül, 12 óra 55 perces idővel beértünk. Átvettük az oklevelet, kitűzőt, egy keveset ettünk és indultunk haza.

Nehéz túra, nemcsak a háromszori Kőris-megmászás miatt, hanem a fullasztó hőség miatt. Igazi kihívás így nyár közepén. A túra ellátása, szervezése nagyon jó. Aki egy relatíve nehéz túrán, kemény körülmények között akar túrázni, jövőre próbálja ki! :)