Nemszázas/Kincskereső

ZsebsárkányTúra éve: 20162016.06.27 18:26:00
A megelőző napokban csak két gondom volt a túrával kapcsolatban:1. soha nem túráztam a Bakonyban,2., messze lakom a céltól és nem foglaltam szállást sem.Szerencsére Gyuri jelezte, hogy lenne a túratársam és jól ismeri az útvonalat. A tájékozódással nem is kellett foglalkoznom, de ettől függetlenül a térképet azért a túra előtt tanulmanyoztam. A Hajag láttán gondoltam is: "Hajaj, ez gazos lesz!"Gyuri megnyugtatott: jól gondolom. :)

Reggel fél kilencre megérkeztünk Vinyére.  A szervezők rendesek voltak, a tetemes késés ellenére, nem kellett szintidő terhére elrajtolni.Elindultunk, az első gázlón problémamentes volt az átkelés, nem sok víz a patakban. Innen mentünk is gyorsan tovább Csesznekre. Pecsételés után irány az Ördög-árok: többféle érzés kavargott bennem: 1. Szép ez a nyiladék.2. Izgalmas a sok patakátkelés.3. Ördög-gát: én ezt ugyan meg nem mászom a sodronykötéllel. Tériszonyom van!! Nem is tettem.4. Ez már az 100. átkelés, mikor lesz már vége?!

Egyszer csak vége lett. Irány Porva-Csesznek. Innen pecsételés és frissítés után mentünk tovább. Borzaváron frissültünk a nyomós kútnál, majd irány Szépalmapuszta, ahol csokival vártak a pontőrök. Kis pihenés után viszonylag jó tempóban másztuk meg a Kőris-hegyet, még a kilátóba is felmentünk. Innen irány az Odvaskő-barlang, majd Bakonybél, ahol megtudtuk, hogy a Magyarország-Izland meccs vége 1-1 lett. A gyönyörű Szentkút után a következő pontig egy szurdokban és kisebb részt egy murvás úton jutottunk el. Frissítettünk, majd elindultunk a Hajag felé. Többnyire embermagasságú gazban lassan haladtunk a Pisztrángos-tóig. Ez még sötétben is tetszett. Kedves pontőrok és túratársak fogadtak. Rövid pihenő után elindultunk, következett Németbánya, újabb gaztenger, majd a Huberlaki-tó, ahol finom paprikáskrumplival vártak a pontőrök. Itt lelkileg kicsit megtört, hogy még nem tettünk meg 80 km-t. Ekkor hajnali 4 óra volt. A hajnalhasadás ellenére drabális mélypont következett, némi rosszullét, eléhezés, párás levegő által okozott nehézkes légzés, mentális fáradtság és egy fájó vízhólyag miatt. Odvaskő után kb 1 km/h-val haladtunk, miattam, de Gyuri szerencsére nagyon türelmes volt. Szépalmán pecsételtünk, reggeliztünk és indultunk is tovább. Porva, Porva-Csesznek, majd a Cuha- völgy következett, amit már alapvetően élveztem megint. Itt már arra is képes voltam, hogy gyorsítsak: legyen már meg a szintidőn belüli teljesítés. Megcsináltuk. :-)

Ide még visszajövök, akár még a Vadegér távra is.