Pochod Okolím Ořešína

ÓraTúra éve: 20162016.11.21 18:58:16

Ez a túrabeszámoló még aznap, frissiben készült a Fészbúkon, hazafelé tartva a vonattal, Leventevár és Érsekújvár között. Fogadjátok szeretettel! :-)

Nos,ez a brünni kiruccanás szuper volt!

Bár,az előjelek aggasztóak voltak: a vonat,amit kinéztem Vácról,annyit késett befele,hogy kifele le se közlekedett. Így mégis csak Bubuék vonatára szálltam fel,véletlenül meg is találtam őket. Volt lehetőség a durmolásra,mert Érsekújváron álltunk fél órát,Pozsonyban meg egyet,de azt átaludtam. 110 perc késéssel érkeztünk meg Brünnbe 23:30-ra,ahol Lajos várt - elég régóta. Csalhatatlan szimatom húsz másodperc alatt egy szuper,füstös,zajos kocsmába vitt le,ahol 29 CZK a csapolt Starobrno. Eltekintve,hogy Hejnekem termék,csapolva jó. Az éjféli buszt néztük ki Lajossal,de rossz irányba szálltunk,és bár időben leugrottunk róla,a másik irány elment. Nagyon komoly a brünni tömegközlekedés: egyszerre kilenc busz indul két irányba,fél óránként éjjel,és mind tömve van! A következőig visszamentünk hát az egységbe,de azt már elértük. Lajos két személyes kirándulójegye miatt nem kellett jegyet vennem rá! Egy órára már a szálláson voltunk,ahol a vidám Oberon várt minket. Akkurátus volt a kolesz portásnénije,le kellett betűznöm neki a lakáscímemet. Ez az anyja neve hat példányban kitöltögetősdi még a kommunizmusból maradt meg,bár most újra értelme van a migráncsok miatt. Viszont 195 CZK-ért három ágyas,fürdőszobás szobát kaptunk,szappannal türcsivel,volt konyha is. Eltettük magunkat reggel hatig,aludtunk mint a tej.

Reggel egy 12 CZK-s lityilötyit akartam a gépből,bedobom a huszast,félig kijött és megakadt. Portásnéni mondta,próbáljak még egyet,majd kitolja. Megnyomtam a gombot,visszaadta a gép a húszast,közben megindult a folyamat,kilökte a flakont,és kiesett vele a következő is! :-) Első pénzköltésem tehát a túra nevezési díja volt,30 CZK. Ezért kaptunk egy festmény jellegű lapot,túloldalán szöveggel ékes cseh nyelven,megtudtuk továbbá hogy ellenőrzőpontok nem lesznek. Elindultunk ötösfogatként Oberonnal, Vári és Kákonyi urakkal no meg Bubuval. Enyhén esegetett az eső,kábé ötven méter volt a látótávolság,viszont melegem lett hamar az aláöltözettel. Rizikófaktor volt az időtartam,ami alatt meg kellett csinálnunk a túrát:legkésőbb a 17:30-as buszt el kellett érnünk,mert az éri el neccesen az utolsó pesti vonatot,ami 18:24-kor megy. A táv 45 kilinek volt kiírva,tehát ötös átlag mindenképp kellett,és nem ismertük a terepet. Hat kili után,Adamovban Bubu elbúcsúzott tőlünk egy csodálatos panel-lépcsőnél,ő a 35-ösre ment. Mi maradtunk tovább a völgyben,és jól jártunk:érintettünk egy őskohót illetve egy szuper barlangos részt,a jelzés át is ment rajta! Ezután egy sziklaforrás jött,majd kimásztunk a völgyből,némi erdőirtás és sarazás után egy betonutas részen jutott eszembe,hogy minek szenvedek itt a gyenge térképpel,amikor le van töltve offlájnban Csehország a Locus-ra. Onnantól tudtam merre járok,és könnyebb volt tervezni. Jókat beszélgettünk,érintettünk valami várat a ködben,majd lementünk a főúthoz. A Katarina-híd után jött egy izzasztó mászás,majd megint betonon sétáltunk át egy faluba,màr túl a féltávon. De nem jöttünk még négy órája! Ezután sétáltunk fel Babilom hegyére,ami egy homokkő-konglumerátumos gerincél-taréj. Nagyon szép volt,bár nem volt kilátás a köd miatt,és síkos-jeges volt. Mindenki áradozott. Volt egy kilátó is,de a ködben minek... Ide vissza kell jönni! Bálinttal gyorsabban haladtunk,meg is lett az ára:rossz jelzésen indultunk el a kilátótól,de hamar észrevettük és korrigáltunk. Így megint összeállt a csapat,de a gerincélen buktunk fél órát és neccesnek éreztem a buszt. Erősebb tempóra kapcsoltam hát,remélve nem lesz nehezebb terep. De kiszámoltam,hogy elvileg jók leszünk. Így is lett,még az is belefért,hogy Bálint lemaradjon vasútállomást fotózni. A túrán három csúcskönyvet érintettünk,kettőben Bubunak üzentünk,a harmadikban meg Bálintnak,hogy mikor jön már. :-)Mindegyikről született fotó! A vége kissé saras volt megint,de szuper idővel,16:04-kor,8:02 alatt a Célban voltunk! A fogadtatás parádés volt! Kaptunk a tökrészeg főrendező bácsitól,aki rockeresen fogott velem kezet; viaszpecsétes okevelet,meleg teát,és ez még nem minden! Krinolint kaptunk,amit a kinn égő tábortűznél,nyárson süthettünk meg! Öt perc alatt megsült. Visszatérve az épületbe,kikértem a jól megérdemelt sörömet,csak ezért kellett fizessek 25 CZK-t,a többi felsorolt dolog belefért a 30 CZK nevezési díjba!! Simán meglett a 16:51-es busz, ahol az egy óráig érvényes jegy került 25 CZK-ba. Hevér Éva Maminka jött még el velünk,mivel Bubu nem ért még be a 35-ön - mint kiderült,három perccel kerültük el egymást. Neki is meglett így a hazavonat,meg van mentve a Nyugati holnap nappal: lesz főrendelkező és főnöki előszobás is - én és Bubu. :-) Node volt még egy szűk órám még a vonatig,mit csináljak? Ugye hogy megint oda mentem be,ahol éjfélkor is voltam Lajossal! ;-) És az vendéglő is egyben: szuper kolbászt "magyarszki korbácsot" ettem két féle mustárral,tormával,hagymasalival és savanyú pepperónival no meg kiflivel-kenyérrel,legurítottam mellé egy kori sört,és összesen került mindez 104 CZK-ba. Közben Lajos vett nekem sört a Teszkóban,darabját 9 CZK-ért,valami lengyel,de nem rossz. Na bele is kortyolok most már! Szóval,nem csak az Aldi olcsó; Csehország is! :-) Nagyon jól éreztük magunkat,ide tényleg vissza kell térni,napsütésben is!