Fürkész/Csillagváró/Éji vadász / 7 Mérföldes tekergés

agillaTúra éve: 20172017.06.25 14:52:21

Fürkész Szent Iván éjjelén 12- rejtvényfejtős

Nagy volt még a meleg , amikor elrajtoltunk a bodakji Csillag cukrászdától 18 órakor, de ez volt az első éjszakai túránk, nem tudtam a gyerekek (8 és 6) hogy bírják majd. Regisztráltunk, megkaptuk a 2016-os őszi itinert (ez meglepett, de gondoltam ha már kinyomtatták ne vesszen kárba) és hajrá. Megérte felmászni a Kálváriára, mert a gyönyörű kilátás kárpótolt a melegért, no meg persze begyűjtöttük az első megoldást. Kicsit tanakodtunk, hogy merre menjünk a Kesellőhöz, mert az előttünk lévő túrázók más irányba mentek, de végül a szöveges leírást követtük. (a térkép sajnos nehezen látható volt, de lefotóztam a Károly kilátónál a színes térképet és azt is nyomon követtük) Amikor beértünk az erdőbe a meleg is elviselhetőbb volt. A Károlyi kilátótól mesés a táj, onnan egyszemélyes kis sziklás ösvényen ereszkedbe a Varjúvárhoz jutottunk. Azt hittük, hogy ez egy vármaradvány de egy sima ház. Mindenhol sikerült gyorsan megtalálni a rejtvény megoldásait. A varjúvári tűzcsapon de jó lett volna egy ivócsap...kitikkadtunk...a Gaja szurdok gyönyörű..bár mindenhol látszott, hogy nagy a szárazság...A frissítőponton nagyon kedves volt a pontőr, felírta a számunkat , balaton szelettel és málna ill. levendulaszörppel kínált.

Feltötlöttük a palackunkat vízzel és megcsodáltuk ezt a Gaja-pataki pihenőhelyet, nagyon profi, játszótér, tó, phenőhelyek. Innen már gyorsan szürkült, a halomsíroknál, az Alba régia forrásnál már elemlámpáztunk, szent jános bogarak fénye világította utunkat, őket felváltotta a villámlás, nyakunkon volt a vihar. A földből sütött a meleg, a madarak is elhallkultak...egy süni engedte hogy megsimogassuk...és az utolsó pillanatban értünk be a célba, a cukrászdában beváltottuk a sütijegyünket, és elkezdett esni az eső...végül 13,6 km-t mentünk, a gyerekek nagyon élvezték 4,5 órás lett a túra, izgalmas, rejtvényfejtős, állatos...Snoopy-s kitűzővel, emléklappal irány haza...sajnos az eső nem jött velünk...éjfél volt mire ágybakerültünk..ha ez tényeg utolsó rendezés volt, akkor nagyon sajánlom...ötletes túra, szép környezet, mesélt a természet, daloltak a madarak...Szent Iván éji csoda