Egri Bükk

ezsauTúra éve: 20072007.05.27 23:19:07
Egri Bükk 2007. május 26.

Egri Bükk 30

A szendrõi túra után még be volt tervezve két túrám de egyéb okok, miatt meghiusult. Így már nagyon vártam ezt a napot, hogy újra a bakancsban, nekivághatok a hegynek... most éppen a Bükknek. Ami elõzetesen nehézséget okozott: egy Bükk térkép beszerzése. Tudom nem mindeki van ezzel így. De ahol én lakom itt csak egy "mezitlábas Pláza" (miniCoop) van és csak kenyér és tej van benne. Mivel a környezõ kisvárpososkban sem kaptam, így kezedett értékelõdni az a helyzet, hogy vakon vágunk bele, aztán majdnem íyg lett. Elõzetesen minden túráénak megnézem a kiírása mellett az utvonalát, s itthon fejben felkészülök, kinn a terepen mire is lehet majd számítani. Hát most semmi ilyet nem tudtam összehozni, így tényleg lutrira indultunk el. Már azt gondoltam felhívom a szervezekõt , lesz e egyáltalán túra, aztán még sem tettem.
2.30 as kelés után 3 kor felvettem a G. Janit s már robogtunk is a Bükk felé. Mivel nem akartam keresztül mászni a Bükkön autóval(környezetvédelem), ezért Eger szép városán keresztül közelítettük meg Felsõtárkányt, ahová 5.30-ra érkeztünk az Imókõ üdülõbe.
Aztán készülõdés. Gyors nevezés, majd itiner olvasás, ezt már megtanultam a szendrõi túráról, indulás elõtt át kell olvasni így kevesebb meglepetés érhet. JA elfeledtem mondani Mezõkövesen a Benzinkúton már volt Bükk térkép, így teljesen fel voltunk szerelkezve elõtte Miskolcon nem kaptunk... Az idulási idõt 6.00-ra írattuk. Így 5.59-kor rákérdeztünk akkor hatkor lehet indulni? kedvezõ válasz után szép lassan nekivágtunk a 30-as távnak. Már akkor is volt aki futva indult. Mi meg gyalogosan. A Völgyfõházig tartó 6.5km-es szakasz elsõ 2,1km erõsen emelkedett felfelé, ami bizony elég hirtelen volt ebben a reggeli órában. De miután ráfordultunk a PZ-re onnan már kellemes volt az ut az ellenõrzõpontig. Ahol a pecsét után Éva kinált bennüket almával, csak éppen Ádám nem volt sehol...
A Z jelzésen tovább haladva a portalanított úton(aszfalt vagy beton?) haladtunk de nem találtuk meg a hogy hol tûnt el a zöld, csak azt vettük észre, hogy már nincs. A bringások megnyugtattak, hogy semmi gáz megfogjuk találni a zöldet, így is volt. Itt együtt mentünk alkalmi túratársunkkal, aki cucc nélkül egy mobil telóval meg egy GPS-el ment a 30-as távon, azt mondta neki egy fél liter víz elég, hát mi többre készültünk egy picivel... Könnyen járható úton értük el a Pazsag -erdészházat, ahol pecsét, majd harapnivaló, zsíroskenyér hagymával + 3 fajta ásványvíz. Itt értek utól bennünket azok akik 7 kor indultak, de futva mentek végig a távon. Amikor indultunk megnéztük 9 óra volt, 3 óra alatt 14.2 ez már durván a fele, s még van 5 óránk a másik felére.
A 2 km kövesút semmi extra, s máris 16,1 km-nél járunk majd föl a zöld jelzésen, s amikor eljutok, odáig, hogy megszomjazom iszom a soronpónál, s után 300m -re 3. ellenõrzõpont. A csoki friss és finom ráadásul 2 fajta lottó vagy szamba. itt elváltunk az 50-esek távjától. A rövid Zo jelzész elhagyva a K+ mentünk tovább felfelé, ahol 600-700-méteren meredek kaptatón kellett felmenni, ahol csupán az volt a gond, hogy a tarvágás mellett haladva, kinn voltunk a napocska sugarai alatt... hát izzadtam is rendesen mire felértünk.
Aztán baktattunk a Toldi bükk irányába, s folyamatosan lefelé a Kecskor gerincen. Ez egy kellemes szakasz folyamatosan lejt, csak épp a térdizületeink érzik meg igazán, hogy lefelé megyünk, de azok erõsen...
Már G. Jani is nagyon unta a lefelé menetet, s öröm volt civilizációs hangokat hallani. Végre leérünk a Stimecz házhoz, az angolozó, kedves hölgy és a fiai két angol szó kitalálása között pecsételtek nekünk, majd felhívták a figyelmünket a vízvételre a nyomóskútnál, sõt tanácsot kaptunk, hogy majd tárkányba a tavat honnan kerüljük, de azt jól elfeledtük, hogy jobbról e vagy balról. 11.39 kor pecsételtünk, s volt még km 6 km.úgy számltuk ez még 1 óra, de majdnem délben idultunk tovább. A vasuti sinek közötti gyaloglás még kellemes volt, de a Varró-háztól a a tûzõnapon nem valami kellemes. Amikor beértünk a tóhoz nem tudtuk jobbra vagy balra. Mi jobbra mentünk és balra kellett volna, így megkerültük a fél falut és így 13.15-re besétáltunk a célba.
A 30-as távot 7,15-ös idõvel teljesítettük. A oklevél és a kitûzõ átvétele után pihi, majd egy kis kaja pia, kávé, fagyi és telefon után cuccolás és és 3 óra autókázás után, már a családomnak meséltem az élményeimet.
NAgyon jól szervezett, túrán vehettem részt. Minden ellenõrzõ ponton nagyon kedvesek voltak az ottlévõk, az ellátás kitûnõ. Az oklevél egy 10 pontos skálán 10-est érdemel, nem beszélne a kitûzõrõl, ami igazán szépre sikeredett.
Úgy búcsúztünk el a szervezõktõl, hogy jövõre is itt vagyünk. Ez egy remek túra volt.
Javaslom a rendezõknek egy önálló honlap létrehozását és az itinerben élvõ infõk felvitelét.