Buda bércein

vajonmerreTúra éve: 20072007.05.30 14:12:18
Buda Bércein 13

A túrának kedvesemmel és nagy fiaimmal vágtunk neki. Eredetileg a 26-os táv volt tervben, de a fiúkat kora délutánra vissza kellett szolgáltatnom :-(
9:30- kor rajt Normafáról, életem fajlagosan legdrágább túráján : 600 ft fejenként 13 km-ért "kicsit" túlzás finoman fogalmazva. Kevésbé finoman: pofátlanul és indokolutaltanul sokat kértek a hangzatos "Gyalogos Természetjárók XIV. Országos Találkozóján" a nevezési díjként. A kapott itiner logikája enyhén szólva is érdekes volt. Még a célon is morgolódom majd egy sort, tehát ugrás a túrára.

A megszokott János-hegy természetesen az elsõ ep. Kellemes sétával érünk a kilátóhoz, és nyomban "vissza is foglaljuk" egy csapat lelkesen éneklõ szlovák túristától. A sikeres akciót csúcsteával ünnepeljük a kilátó tetején, a kilátás csodálatos, bár a reggeli, felszálló pára még zavarja tökéletes panorámát. Innen egy kis belefutással haladunk lefelé Szépjuhásznéig a szerpentinen.

Gyors mászás jön Kis-Hárs-hegyre , sajnos a kilátó a fiúk nagy bánatára le van zárva :-( Akkor irány Nagy-Hárs-hegy, itt nagyobb a kilátó is. A túra során sokszor összefutottunk az "Országos Találkozó" jellemzõen középkorú hölgyekbõl álló résztvevõivel. A Kaán Károly kilátóban "kényszer-etetésnek" vetem alá a csapatot. Kényelmesen leülünk a legfelsõ szinten, és a gyerekek riadalmára tapasztaljuk, hogy mozog ez a faszerkezet rendesen.

Innen irány Makkosmária, kezd nagyon meleg lenni. Gethe úr elõz a nagytávról, majd kisebb, bizonytalankodó futócsapat "keveri meg" az elõttünk addig biztosan haladó csoportot :-) Kisebb mászások után érjük el a P jelzést, amin a P85-ön pár hónap múlva "rommá túrázva" haladunk majd éjjel. Végre elérjük a rétet, a templom udvarán lehet szerencsére vizet venni. Innen újabb mászással érjük el a kiszalagozott célt a csillebérci tábor területén.

A célban 4 hölgy fontoskodik a díjjazás körül, természetesen így mindenki négyszer olyan lassan jut hozzá az egyébként igen szép kitûzõhöz, oklevélhez. El se merem gondolni, hogy mi történt volna, ha a térképek mögött unatkozó további 3 hölgy is beszállt volna a díjjazás osztásába :-( Amíg türelmesen kivárom a procedúrát, addig a gyerekek és kedvesem el is fogyasztják a szolgáltatásként kapott egy szelet kenyeret és pezsgõtabis vizet. Mögöttem egy futólány türelmetlenkedik hosszú percekig, nem igazán értem miért, hiszen a stoppert beérkezéskor lenyomhatta volna :-) Háááát, nem kenyerem a túrák osztályozása, de itt .......... Így most sem teszem, a gyerekek és párom jól érezték magukat és ez volt a lényeg.