Kőről-kőre a Pilisben

olsenTúra éve: 20232023.05.29 19:11:55

Szia emberek,ez a pilisi kő..

Rajt a temető mellett,telített parkolóban könyököl egy arc,alig hajjal,és pénzért ad papírt.Unalomig elcsépelt eljárás,minden teljesítménytúrás ezt csinálja,a szervező pénzt kér,mi meg fizetünk,mert állampolgárok vagyunk,ha sokadrangúak is.Aztán a megvásárolt papírt nézegetve,olvasgatva,pecsételve és összefirkálva visszaadjuk,mire még egy papírra felírnak bennünket.Hű de haragudtunk ezért az átkosban!most meg minden hétvégén és olykor-olykor hétköznap is odatartjuk a hátunkat a napnak és az ütlegnek,és fizetünk is érte.Szinte lottó,de itt senki nem nyer pénzt,a szervező is ráfizet,csak abból él,hogy néha zárva tart.Pilisszentkereszten vagyunk,felvesszük a piros jelet,és megyünk rajta..át a falun,mert pünkösd hétfő van,és fel a domboldalon a kőre,ami dobog,ezért sokan Dobogókőnek nevezik..szinte mindenki,és a térképeken is így jelenik meg,a gugli is így talál rá.Jaja,említi meg a túratársnő,aki velem van,vezet és útbaigazít és nevel,ez utóbbit műveli legnagyobb odaadással.Első pont kékbélyegzős,rétes és ilyesmi van,amúgy tüzet szít az ember,aki főzni fog,kondérilag.Nem várjuk ki,kilátó és Thirring következik,meg szintidő is van.A kövek között fekete ember,már jóval előttünk,a visszafelébe,azért örömködünk egyet,és ellenkező irányokat választva tovaporoszkálunk.Biciklikesztyűs arc,bicikli nélkül,mert ezeken az ösvényeken tolni is bajos.Azért megússzuk,verejtékben,és megint menni kell,el innen..a zsiványok köve vár,kék jel,ott is kódolt üzenetet kell keresni.Séta,mert fáj..nem az élet,vagyis nemcsak az,boka,váll és derék és satöbb.Végül is meddig akartam élni?így a hetedik iksz felé,ezt közvetíti a magyar egészségügy állami ágazata is,amihez mindenkinek sok erőt és kitartást kívánok,amennyiben odaszorulnának..A Zsivány szikla után körséta pirosilag,egészen addig,amíg nem kell róla le és eltérni,az itiner útmutatása alapján.Színt és formát váltunk,zöld kereszt és sáv,két bükkfa,amiről buszmegállót neveztek el,pedig itt több fa is van,amelyek ezt joggal sérelmezhetik..Kereszt,pad,forrás és kolostorrom,és megint a reggelről ismert jobboldali arc,mosolyogva nyögdécselek,csak mert fáj..itt és ott.De tudva tudott,hogy amíg nyögsz,a pap sem temet el..

Remek túra volt,remek időben,jól kitalálva,jól elfáradtam,legközelebb izzadj Te is ..itt vagy máshol..inkább itt mégis.