Iszinik 100/ Iszi 50 / Nik 50/40 / Iszinik 40 / Csillaghegyi Csillagok 15

DJ_RushBoyTúra éve: 20232023.11.24 08:55:59

Iszinik 100 (101,2 km - 3025 m szinttel) sikeresen teljesítve 18 óra 20 perc alatt.

Ha sikerül teljesíteni, immár 7x-es teljesítője lehetek a 100-asnak. Sajnos viszont baljós előjelekkel vágtam neki, mert előző héten a cseh százason a térdem nagyon megfájdult, így oda kellett figyelni most kifejezetten..

Reggel a kapun kilépve hatalmas szélvihar fogad.. Ezt ígérték, erre számoltam, de amikor Mátéval gyalogoltunk Szárligeten a rajtba, még intenzívebbé vált a szélmozgás.. Kemény nap lesz ez úgy érzem.. Kabátot, és melegítőnadrágot vettem föl itthon, hogy véletlenül se kapjon el a hév tempó ügyileg, bár ebben is lehet azért futni ;)

Korán odaérkezvén még marad idő megreggelizni, majd Szilvivel találkozván kerek 7:30-kor útrakelünk bekebelezni a Gerecsét, és a Pilist.

Bár a szél intenzíven fúj, a nap is bontogatja szárnyait, és mivel jó tempóban haladunk, ezért nem is fázunk már nagyon. 13 km-nél érjük el a a Somlyóvári kulcsosházat, ahol Jani pecsétel nekünk. Jól haladunk, és Tornyópusztáig szépen lehet kocogni az aszfalton, bár Szilvi mindig figyelmeztet hogy vigyázzak a térdemre. 21 km-nél, Koldusszállásnál érjük el az első frissítőpontot, ahol rágcsák, üdítők, és kóla van. Ez után megcsodáljuk a koldusszállási vadászházat, majd 27 km-nél már a Vértestolnai műútnál járunk. A túra egyik legjobb pontja, Zsolt jóvoltából hot-dogot ehetünk. Természetesen mindent kérek bele, úgy az igazi. Szinte kerek 7-es átlaggal jöttünk idáig, kicsit túlzásba vittem a tempót.. :) A szél itt irgalmatlanul fúj, de célunk elérésében nem állíthat meg!

Bányahegyen feltételes ellenőrzőpont következik, ahol még vizet is vételezhetünk a pontőrtől. Pusztamarótra adja magát a terep egy jó kis kocogáshoz, élünk is vele. A térdem nem az igazi, de még nem vészes. A Bika-völgynél újra feltételes pont, itt nápolyikat is kóstolhatunk, köszönet érte! Péliföldszentkereszttől a Z- jelzést kell követni, utoljára amikor jártam itt, akkor még K+ volt. Elérvén Mogyorósbányára megleljük a cseles balkanyart a sportpályáig, éppen akkor szalagozzák ki az utat mire odaérünk. 50 km-t megtettünk 7 óra 28 perc alatt. Nagyon szépen haladunk. Itt a zsíroskenyerek, és a kifejezetten finom meleg teák pihenésre sarkallnak minket egy kis ideig. Innen már szolidabb menetet tervezünk, hiszen most jön a túra igazán kemény része.

Felérvén a Hegyes-kőre meglepetésre szinte alig fúj a szél, pont jókor értünk ide, a pontőr mondja hogy nem rég még iszonyú erős volt a légmozgás. Szilvi megmutatja Tát települést, de nekünk most Tokod a következő állomás. Veszünk egy kólát a boltban a folytatáshoz, majd a Nagy-Gete mászása következik.

Lámpát kapcsolunk, innentől szükség lesz rá a célig. Óvatosan másszuk a hegyet, itt teljesítések dőlhetnek el ha túlhúzzuk. Végre valahára felérünk, és Sanyi ad nekünk pecsétet a Gete csúcsán. Innen nyugis út visz Dorogra, ahol a Molnár sörözőben vár minket Kata és kapjuk meg következő pecsétünket.

Itt egy nagyobbat pihenünk, forralt bort és meleg teát veszünk. Élvezzük a jó létet és a meleget végre. Egyszer viszont minden jónak vége szakad, és vár minket a szó szerint rideg és hideg valóság. Előkerül a kesztyű is. A futás helyett a tempós gyaloglás viszont jól megy. Kesztölcöt átszelve fent a szőlőknél várnak fiatal pontőreink. Üdítőnk még van, de egy banánt elnyamnyogok, jól esik, bár jég hideg.

A következő intenzív mászás immár a Z- jelzésen fogad minket a Kétágú-hegyre fel. Nem akar véget érni, mindig csak fölfele. Szilvinek mondom, ha elérjük a Z3 jelzést akkor már jók vagyunk. Így is történik, majd hosszabb gyaloglás után érkezünk el a Pilis-nyeregbe, ahol ismét feltételes pont fogad régi jó ismerősömmel, és cukrokkal. Kicsit leülünk, majd 500 m intenzívebb mászással érünk fel a P+ elágazásba, ahol a Pilis-hegy oldalában haladunk jó darabon át. Utolérünk jó pár éjszakai 40 km-en induló ismerőst/ismeretlent is.

A Pilis szerpentinen már azért érzem eléggé a térdem a köves lefelén. Óvatosan kocogunk, de inkább a gyaloglást preferáljuk. Megcsodáljuk a csodás kilátást, a távolban még a János-hegy is feltűnik kivilágítva. A Szántói-nyereghez érve (84 km) frissítőpont vár ránk. Mindketten a kőrözöttes kenyérre járunk rá. Jól esik leülni, de már nagyon hideg van. Miután apasztottuk a frissítőkészletet vár ránk a Hosszú-hegy. Érzésre most nem is volt olyan hosszú mint máskor.

Beleérünk a K- jelzésbe, és ezen mászunk fel a Kevély-nyereghez, ahol Zoli pontőrködik. Már várt engem, hát itt vagyok :)

Utolsó mászásunk következik a P- jelzésen fel a Nagy-Kevély csúcsára. Ez is abszolválásra kerül, és a legtetején megállunk, mert ilyen csodás éjszakai panorámát nem sűrűn lát az ember. Lefele viszont egyikünknek sem esik már jól a nagyon köves út. Óvatosan lépdelünk, nehogy baleset legyen itt a végén, a térdem már minden lépésnél sírdogál. Az ürömi műút után viszont már könnyű terep jön a célig. Beérvén Békásmegyer házai közé az aszfalton kicsit kocogásra váltunk, na, megy ez még azért..

Végül vasárnap hajnal 01:50-kor beérkezünk az immár nagyon fagyos időben a célba, ahol finom leves vár minket, és a valóság, hogy ismét sikerült a megmérettetés. Jól elfáradva érkezek haza, de a teljesítés mámora magával ragad, amíg le nem fejelem a kispárnát..