Soproni Ünnepi hetek IVV

Túra éve: 2017
goomTúra éve: 20172017.06.24 12:16:21
megnéz goom összes beszámolója

Soproni Ünnepi Hetek 6 TT - ahogy én láttam... (blog) (Turista Magazin)

Két legyet egy csapásra? Egy szerencsétlen egybeesés akár szerencsés is lehet: azonos napra szervezték a SopronTrail terepfutó versenyt és teljesítménytúrát, illetve a Soproni Ünnepi Hetek három távját is. Mindkettőt a gyönyörű Lővérekben – és az egyik pont belefért a másik elé…

Tavaly kis családommal már jártunk az Ünnepi Hetek IVV-túrán, és igen tetszett mindenkinek. Akkor a tízesen voltunk, most a legrövidebb, hatos(nak nevezett) távra neveztünk Laci öcsémmel. Kalkulációink szerint ugyanis így pont odaérkezünk Brennbergbányára, ahol tízig lehetett rajtolni. Na jó, kicsit csaltunk is: a hivatalos nyolcas időpont előtt jó fél órával korábban megérkeztünk, és hamarosan el is indulhattunk. Ezúton is köszönjük a kedves, barátságos rendezőknek!

Városi szakasz, aszfalt, persze, polgári házak és miliő – de hamar elérjük az első ellenőrző pontot, a Zenepavilont. Innen aztán már kék háromszög: fel a Károly-magaslatra! Jó párszor bejártam már – csak mindig fordítva, lefelé… Hát, így egy kicsit más.

A szépsége azonban hasonló, a reggeli-délelőtti napsütés pedig még varázslatosabbá teszi az egyébként novemberi Lővérek 40 TT-ről ismert útvonalat. Kilátó- és pihenőhely jön, aztán a Dalos-kő: megcsodáljuk a Fertő-tó víztükrét, készítek pár fotót, és mehetünk tovább. Mellőzzük a TV-tornyot, majd keresztezzük a sípályát – immár másodszor is, most már visszafelé, északnak.

Még egy kevés emelkedő, és felbukkan a Károly-kilátó jellegzetes tornya, tövében a pontőrökkel: 2. EP. Kedves kislány adja a szép pecsétet, gondosan ügyel a szép nyomatra, anya büszkén mosolyog. Említették a rajtban, hogy ellátás is lesz itt – de hozzátették, hogy majd csak kilenctől. Ezt nyilván bevállaltuk (kilencre majdhogynem a célban szeretnénk lenni), így mehettünk is tovább. Játszótér sok-sok játékkal, és a Kőhalmy vadászati múzeum nagyon szép épülete – ereszkedünk a rövid aszfaltos szakaszon. Aztán a parkolóban, a pavilonnál meglepetés: hát mégis csak ideértek a frissítőt kínálók! Igaz, első vendégek vagyunk, de hamar zsír kerül a kenyérre, hagymát és csalamádét tesznek elénk, vizet töltenek… Köszönjük, a gyorsaságot külön is!

Zöld sáv, sokáig. És lejtő, szintén sokáig – majdhogynem a városig. Igen jól futható, kicsit meghúzzuk hát a tempót, bár az már jól látszik, hogy nem lesz gondunk az idővel. Nagyon szép szakasz ez is, élmény haladni lefelé a hatalmas fák és hívogató tisztások között. A jelölés – mint az egész túrán – több, mint remek: kifogástalan. Minden kereszteződést, letérést fehér nyilak és vonalak jelölnek – sőt, azt is, ha nem kell letérni! Ilyenkor „lezárják” a kis kereszt-utakat, nehogy valaki esetleg oda betévedjen. Balról felbukkan a Deák-kút, piknikre készülő vidám fiatal társasággal. Vizünk van még, időt sem akarunk vesztegetni, így hát folytatjuk utunkat. Igen hamar itt a Lővér körút! Átmegyünk a túloldalra, de még mindig fák között, ösvényeken. És meglátjuk a Sörházdombi kilátót: nem nehéz, merthogy igencsak magas építmény. A körülötte felnőtt, szép szál fák ezt indokolttá is teszik; szerencsére nem azokat bántották…

Jókedélyű pontőr a tövében, megismerem tavalyról, biztat, hogy érdemes ám bevállalni a négy emeletet! Lacit már előre felkészítettem erre; egy pillanatig sem kérdéses, hogy igen, szeretnénk felmenni. És hát mennyire megéri! Hát naná, hogy megéri! Kör-kilátás, lenyűgöző panoráma, bármerre is nézünk. Visszapörgetem az imént bejárt utakat a fejemben, miközben nézem, keresem tekintetemmel odalent. De jó! A hátralévő szakaszt még könnyebb megfigyelni: igen kevés maradt, neki is rugaszkodunk. Innen már aszfalt jön, végig, újra a jellegzetesen soproni, barátságos környék.

Elmegyünk a Szt. Margit-templom mellett, majd megcsodálhatjuk a plébánia míves kapuját is. A suli előtt elkanyarodunk, és máris itt a söröző, lehet leállítani az órát. Több mint kilencven fotóval, három megállással, beszélgetésekkel és frissítéssel, kilátókkal együtt sem kellett másfél óra a 7,3 km távhoz. A kapott ital-bónt beváltjuk, miközben – utolsó pillanatban – megérkeznek az ügyes kezű rendezők, akik a kitűzőket készítik. Így hát szinte még meleg, amit kapunk: frissiben, nekünk készült. Pecsételés több helyre is, aztán (a még javában a túrára érkezők között) szedelőzködünk, megköszönünk és elköszönünk: jöhet Brennbergbánya!

SealTúra éve: 20172017.06.19 18:54:34
megnéz Seal összes beszámolója

Első alkalommal jártam itt,és összességében nem bántam meg. :)

Remek időben érkeztünk Sopronba,a 20 km-es távnak meghírdetett túrára neveztünk.Itt volt egy kis negatívum...A nevezés kissé nehézkesen haladt,fizetni és rajtolni nem ugyanazon személynél kellett,de az asztalnál nem különítették el a sorokat,így az emberek össze-vissza mászkáltak a paírjaikkal,nem lehetett tudni,hogy ki - ki után következik.Az itiner ugyan alkalmatlan volt (a térkép miniatűr mérete miatt) a tájékozódásra,de erre nem is volt szükség,ugyanis a szervezők nagyon profi módon az útvonal teljes hosszán,minden elágazásnál fehér nyilakkal jelölték az útírányt.A táj szépsége kárpótolta a túrázókat a rajtban tapasztalható szétszórtságért.A Dalos-kő,Károly-kilátó,Sörház dombi-kilátó igazán látványos pontjai voltak ennek a túrának.A Magaslati parkolónál zsíros kenyér és ásványvíz várta a résztvevőket,a célban, a Sport Sörözőben pedig egy pohár Soproni sört is elfogyaszthattunk.Talán a nevezésen még lehetne finomítani,de összességében egy kellemes túrán vehettünk részt.Köszönet a szervezőknek !

Túra éve: 2014
MesekekszTúra éve: 20142014.06.19 20:49:45
megnéz Mesekeksz összes beszámolója
Vasárnap remek túrázó idõben vágtunk neki a 6 km-es – itt a honlapon 5 km hosszúnak hirdetett – túrának.
Nagyon szép úton haladt a túra, jó volt az útvonalválasztás. A rajtban kapott színes térkép azonban kevéssé volt olvasható, a leírás több helyen pontatlan/ hiányos volt.
Az elsõ ellenõrzõponton kedves és segítõkész pontõrökkel találkoztunk, a rajtban/ célban és a többi ellenõrzõ ponton lévõ pontõrökrõl ez sajnos már nem mondható el.
Itt a honlapon ital és hideg étel szolgáltatást írtak, azonban a túrán nem volt egy ponton sem ellátás. (Természetesen az ember visz magával megfelelõ mennyiségû ételt és italt, nem az ellátásra számít.) A célban kérdésünkre azt válaszolták a rendezõk, hogy kevés volt az elõnevezõ, így nem tudták, hány emberrel számoljanak, ezért döntöttek úgy, hogy nem lesz ellátás. Így viszont esetleg jó lett volna már a rajtban csökkenteni a nevezési díjat, ami egyébként egyáltalán nem volt magas, 450 Ft.
A célban átvehettünk egy nem túl jó minõségû, nem névre szóló emléklapot és egy szép kitûzõt.
Köszönjük a túrát!

MirPTúra éve: 20142014.06.19 15:52:06
megnéz MirP összes beszámolója

Soproni Ünnepi Hetek IVV túranap 10 + Gyõri városnézés túrabeszámoló és képek a Túrázó Blogon!