Szilveszter BIT

megnéz Ottorino összes beszámolója
2022.12.31, szombat.

"Szilveszter BIT 17."

Korán sötétedik, ezért a legkorábbi 14:00-ás lehetőséggel rajtoltunk el Máriaremetéről a cserkészházból. A 12 km-es kört úgy kezdtük, hogy elgyalogoltunk a Hűvösvölgyi Nagyrétre, majd a Szépjuhászné körút forgalmas kanyarában óvakodtunk a fehér szegélyvonalon, hogy fel tudjunk mászni a Fekete-fejre. A vaskályhától a Petneházi lovastanya pusztuló lókarámjaihoz ereszkedtünk le, hogy felírjuk, miből készült a sarki kereszt. Onnan Nagykovácsi irányába indultunk a piros sávon, de nem mentünk el odáig, mert a Kecske-hát után jobbra lekanyarodott útvonalunk Remeteszőlősre. Az Ördög-árok kis hídjánál minden infótáblát végigkutattunk hüllőket keresve, hogy az ide vonatkozó kérdésre válaszolni tudjunk, de csak vaddisznópestisről találtunk információt. Határeset. Már erősen sötétedett, ezért a Patak sétány végén levő pihenőben elővettük lámpáinkat. Itt is megnéztük az infó táblákat, de nix hüllők. Elsétáltunk az Örkény egyperceseket mondó telefonfülke mellett, majd betértünk a Remete-szurdokba. A szurdok bejáratánál egy ember éppen egy infó tábla előtt állt. Fejlámpával világított, ezért feltételeztük, hogy a túrán van, és megkérdeztük, hogy talált-e hüllőt. Először nem értette, hogy mit kérdezünk, de aztán azt mondta, hogy nem talált, majd sietve távozott az ellenkező irányba. Ekkor jöttünk rá, hogy valószínűleg csak egy kiránduló volt. Azt gondolhatta, hogy már korábban felöntöttünk a garatra, mint ahogy ezen a napon ildomos. A szurdokból begyalogoltunk a cserkészházba; megvolt a12 km-es kör.

Röpke frissítés után következett az 5 km-es, befejező szakasz. Vissza kellett menni a szurdokba, és onnan meg kellett mászni a Remete-hegyet. Amint lassan araszoltunk fölfelé a sziklákon, már mindenfelől távoli fegyverropogást lehetett hallani. Az emberek alig bírták ki sötétedésig tüzijáték és petárdázás nélkül. A Remete-hegyen megnéztük a megkapó éjszakai panorámát; ezt sem sűrűn látjuk. A hegyről a kék kereszt jelzésen ereszkedtünk le Budaligetre. Itt már erősebb volt a csatazaj. Egy petárda a közelünkben dörrent. Marcsi majdnem infarktust kapott, nekem pedig kishíján satírozni kezdte a boxert a csokimikulás. Fényfüzérekkel díszített családi házak utcáin haladva visszatértünk a bázisra, ahol virslit fogyasztottunk egy kis lencsesalátával jutalomfalat gyanánt. A túra megkoronázásaként a szebb jövőre koccintottunk két-két cent erőssel.