Dorota

Túra éve: 2024
DJ_RushBoyTúra éve: 20242024.02.04 20:33:43
megnéz DJ_RushBoy összes beszámolója

Dorota 40 km - 1300 m szintkülönbséggel sikeresen teljesítve 8 óra 44 perc alatt.

Útvonal: https://en.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&dim=5e2ef04bfd0bcb3ad5d7d5d4&x=17.1042591&y=48.1724103&z=16

Szombaton hajnal 2-kor kegyelmen nem ismerően ébreszt az óra. 3:17-kor érkezett meg a vonatom Kelenföldre, amire nagy ásítozások közepette szálltam fel.

Tatabányáig utaztam, ott találkozás Áronnal, és Márkkal. Kocsiba pattantunk, és Márk már repített is minket egyenesen Pozsonyba, a Kamzík csúcsára, ami előtt nem sokkal leraktuk az autót. Kicsit le kell gyalogolnunk még a Koliba nevű troli végállomáshoz, ahonnan a tényleges rajt indul. Pont akkor érkezik meg a hölgy, aki pikk-pakk egyszemélyes rajtoltató bizottsággá avanzsálódik a megállóban.

Megkapom az 1-es számot, és a fent mellékelt itinernek hívott valamit. Nagy szerencse hogy Áron feltöltötte a mapy útvonalat a ttt-re meg a telefonjára is, másképpen igen izgalmas lett volna a túra térkép híján, bár nem olyan fából faragtak szerintem hogy ne oldottam volna meg mondjuk ha egyedül vagyok.

Mire elindulunk épphogy már lámpa sem kell. Fölmászunk a Z- jelzésen a Kamzík csúcsára, ahol majd a cél lesz. Mi viszont most a P- jelzésen haladunk tovább. Sokszor járt rész ez nekem, elég csak a tavalyi Nagyszombati 170 km-esére gondolnom. Érintjük az érdekes nevű Pod Chlmcom elágazást, amiből 500 m-en belül kettő is van. A Tri Duby elágazásban balra fordulunk a S-kerékpárúton, ugyanis Áron meg akarta nekem mutatni a térképen jelölt kilátópontot. Egy vadászles kilátóhoz érkezünk. A kilátás nem rossz, de nem is különösebben extra, viszont a távolban felfedezzük a Devinska Kobyla 514 m-es magaslatán álló kilátóját, ahol tavaly december 29.-én voltunk a Pozsonyi Karácsony túrán. Visszatérünk a túra útvonalára ismét a P-ra. Érintjük a Mária-forrást, aminek a foglalata fölött gyönyörűen látszik a felújított magyar kiírás. Rátérünk a K- jelzésre, és ezen érjük el a Pánova luka (Urak rétje) első ellenőrzőpontot. A pontőr a réten, egy fából készített turistapihenőben várt minket, és kaptuk meg pecséteinket. Továbbra is a K-en haladunk, és kb 500 m után amíg Áron szerelvényt igazít, utolér minket Jaro barátunk. Megörülünk egymásnak, Jaro előveszi a hagyományos pálinkáját, és koccintunk egyet, majd tova is siet. A Bystrické elágazásba eldönthetjük hogyan közelítjük meg a Kosariskora vezető aszfaltutat. A Z- kényelmesen levezet rá, a K- en viszont van szép kilátást jelző embléma, és Áron is erre jelölte be az utat, hogy meglegyen a táv.

Persze a K-et válasszuk, és bizony megérte. A szép kilátást jelző logónál kikandikál a Pajstun (Borostyánkő) vára, ahol én már jó sokszor jártam, illetve Áron és Márk megmutatja nekem a szemben levő Drací hrádok (Sárkánykő-vára) romjait. Ez után viszont olyan meredek lefele jön, hogy azt hiszem bármelyik hosszú távú ultra versenyen külföldön is, elismerően biccentenének erre. Bár szerpentinbe vitt le a jelzés, de brutál meredek volt, és minden lépésre nagyon oda kellett figyelni. Végre valami jó kis izgalmas rész ;)

Lent még jégmezőket is felfedezünk. Elérjük a műutat, amin 5 km-en át haladunk Kosarisko irányába, immár a Z-ön. Áthaladunk Medené hámre egykori településen, ami egykor kis bányász falu volt, a 18. században még rézércet bányásztak itt. Most rossz látni a lepusztult, elhagyatott épületeket.

Közben sok kis eldugott barlangot veszünk észre a hegy oldalába kialakítva, tábla is megemlékezik róluk. Utolér minket másik jó barátunk Slavo.

Ő azért tud angolul, így Márkkal jókat dumcsizunk vele. Később ő is tovább megy, üldözve Jarot aki kb 15 perccel van előttünk.

Végre elérjük a Zapadnuty-kút szuper indián-barlangász kocsmát az erdőben, ahol már vártuk hogy elfogyasszunk valami finomságot, a srácok káposztalevesre is pályáztak. Viszont nagyon szomorúan vettük tudomásul hogy a hely csak 11-től nyit, mi pedig már 10:15-re itt voltunk. Én tudtam ezt a 11 órás nyitást, csak mivel élő pont üzemelt itt, azt gondoltuk ez által bent lesz, de nem :(

A magyarul is perfekten beszélő pontőr a teraszon pecsételt végül nekünk.  Szomorúan baktatunk tovább, de Áron mondja hogy 8 km múlva lakott település következik. Odébb van az még. A Dujnić forrásnál megtöltöm flakonomat, majd a K-en haladunk jó sokáig. Érintünk egy sziklát, amin rengeteg névvel teletűzdelt emléktábla van, felfedezünk közte jópár magyar nevűt is. Nekem még vadi új ez az út, azt gondolnám az MKMK 220 km-ese bejár mindent a Kis-Kárpátokba, de nem. Svätý Jur (Szentgyörgy) településre érkezünk. Na itt se voltam még, csak hallottam róla. Két söröző is van egymáshoz közel, az egyik zárva, a másik nagy szerencsére nyitva. Kikérjük Corgon söreinket, a srácok káposztalevest rendelnek, én pedig egy pár virslivel ajándékozom meg magamat. Jól esik a pihi végre mindenkinek.

Jóllakva tovább indulván a S- jelzés gondoskodik az emelkedőről, ami egyből fel is visz a Biely Kamen (Fehérkő vára) tövéhez, ahol egy matricával kellett igazolnunk itt jártunkat. Áron mondja hogy ez egy zarándokút is egyben, és sok különféle színű keresztet fogunk érinteni.

Marianka (Máriavölgy) településről indul, ahol már én is jártam. Ez egy hatalmas, és gyönyörű zarándokhely. Érintjük a Cerveny, és a Modry krízt, pár kegyhellyel együtt. A Maly Javorník 584 m-es csúcsán álló hatalmas obszervatórium mellett haladunk el, amit már sokszor láttam éjszaka messziről, különböző túrákon. 31 km-nél érkezünk meg a Biely kríz (Fehér kereszt)-hez, ami a helyi Normafa. Nyáron kerékpárosok és kirándulók, télen a sísport szerelmesei töltik meg ezt a részt. Mi ismét büfézünk egy jót. Sajnos nem túl nagy a hely, de szerencsénkre épp akkor távozott egy nagyobb csapat. Kikérjük immár Gambrinus söreinket, majd Árontól kapunk még fincsi töpörtyűs pogácsát is. A kandallóban ropog a tűz, a büfé kutyusa meg cicusa pózolgat nekünk fotóra várva. Minden elfogy, majd továbbállunk. A P- helyett a régi P-on, az aszfalton haladunk tovább, így jön ki a matek, és a táv. Az itinerből sok minden nem derül ki :) A maradék 5 km-re visszatérünk a P-ra, és az utolsó 5 km már oda-vissza. Ismét érintjük a Mária-forrást, a Tri duby, és a Pod Chlmcom elágazást, majd célba érkezünk. A Kamzík csúcsán álló Kamzík nevű büfében vár minket az idős hölgy, aki átadja okleveleinket, és gratulál nekünk. Természetesen mi is egymásnak.

A kandallóban itt is ropog a tűz. Kikérjük Bernard nevű söreinket Áronnal, Márk vezetés miatt már kofolázik, de az is jó cucc ám, imádom.

Lesétálunk vissza az autóhoz, és Márknak hála elrepít Tatabányára, ahonnan vonatozás következik. Este 20:30-ra érek haza. A hajnal 2-es kelés által nem kell altatni, de sok-sok szép emlékkel a fejemben térek nyugovóra.

Túra éve: 2020
HeliosTúra éve: 20202020.02.29 16:38:05
megnéz Helios összes beszámolója
            Az állomásról gyalog mentem a start helyére és még így is korán érkeztem. Lábbelinket a havon, jéggé taposott havon, latyakon, földúton és aszfalton teszteltük. Enyém a jéggel nem volt kibékülve, mert egyszer térdre és három alkalommal hanyatt vágódtam. Utoljára a nyakcsigolyáim is belerecsegtek az esésbe. Ekkor a lábteljesítményem is csökkent rövid időre. Meg is állapítottam miszerint - még egy-két ilyen megrázkódtatás és a cél előtt kiütöm magamat. Különben kellemes, napos időben volt részünk.

K1 – Továbbra is többfajta kóstolnivaló.

K2 – Zapadnutý kút ragadványnév jelentése eldugott hely. A pontőr rámnéz – mi már találkoztunk meg mentünk is együtt – mondja. Így van! – feleltem. Előzménye a „Nedrkotaj zubami...“ túrán történt. A K1 pont előtt találkoztunk és mentünk az általa elnevezett „hivatalba“, ahol pecsétet és egy útbaigazítást adott.

K3 – Egy kis üvegből öntapadót kellett beragasztani a lapra pecsét helyett.

K4 – Nem volt ellenőrzés. Az viszont szöget ütött a fejembe, hogy a Včelín-re a KLINEC (szög) betűket erősítették. A nem nyilvános pecsétjükön a „ŠK VODA – HORY o. z.“, cím és a cégszámok láthatók.

A Kamzík kis szűkös helyiségében írták ki a Diplom-ot. A vonat indulásáig 50 percem maradt, ezért gyalog mentem az állomásra. Jegyvétel és a vonat időben érkezett.

A képek sorban: Červený kríž, Modrý kríž, Szűz Mária-, Szt. József-tiszteletére, Bielý kríž, Dolný Červený kríž, MKSD és 3xT.

Ebben az évben újra megrendezik a Malokarpatský superdialkoplaz (MKSD) címmel  járó  akciót. A négy százkilométeres túrából hármat kell teljesíteni. Lazova stovka  -- április 18. - 19.; Trnavská stovka -- június 6 – 7; Pochod SPCH -- augusztus 22 – 23; 2x50 a dosť -- november 7 – 8. A teljesítőnek emlékjelvény, értékes jutalom és a Diplom jár.

„3xT“ címért a három túrából kettőt kell teljesíteni. Červeno – modrý Teslácký okruh - március 14. (40 km, a belépő 3 €, a startnál kell fizetni); Čože je to 50-ka - június 20.(a cél helyét a startnál kapod, 50 km, 5 € ); 2x50 a dosť - november 8. (100 km, 8 € ). Emlékjelvény és emlékbulletin a régi időkből. A cím és hozzá a tárgyak későbbi időpontban kerülnek kiosztásra.  Kiírást a fényképen nézheted meg.

Túra éve: 2016
HeliosTúra éve: 20162016.02.21 18:45:37
megnéz Helios összes beszámolója

A kiírás szerint a 35. alkalommal rendezték meg a túrát. Korán kelés, sötét a szomszéddal utazom Pozsonyba. Ő munkába ment. Az állomásról kilépve jobbra az egyik újságárusnál 2 db. 15 percre szóló jegyet vettem (oda-vissza). Szlovákul fonetikusan "dvakrát petnászty minutoví lísztok",1.40 euro. A megállók mellett elhaladva értem a fôútra. Balra fordulva az út mentén ballagtam ,amíg a Karpatska nevü utca keresztezte az utat. Balra befordultam az utcába és az út másik oldalán vártam meg a trolit.

A részvételi lapra 13-as számmal jegyeztem be magam.Kaptam egy kézzel rajzolt színes útvesztőt az ellenőzőpontok bejelölésével.Hol kezdődik a zöld jel ? - kérdem. Mögém az utcasarokra mutat a hölgy és hozzáteszi " Le vannak festve. ".  Se térkép ? Se jel ? 13-ik vagyok ?    K1 - erősítőt lehetett inni. Tatabányáról érkezett 2 sráccal ismerkedek meg. Az egyikük nem először jár itt. Még egy magyar pár a túra résztvevője. .A Sárkánykő völgyben a zöld jelzésre váltok. Mint később kiderült az ellenkezöő irányt választottam. Egy patak meredek oldalában hullámzott az út. A nap is kisütött.Kellemes időben a havas talajon minden lábnyom velem szembe mutatott. Elértem  a Zbojníćka feliratú táblához.  Hóropogás mögöttem : egy kocogó, követi két kerékpároos , majd két lovas patái kopognak a havas aszfalton. Újra kocogó és két kerekes.Ha még soká tátom itt a szám a Dorota túra kocogóival is találkozom. Nekem is pár óra múlva lesz itt jelenésem. Ezzel a kitérővel 5 Km-rel növeltem a távot. Kośarisko 2.20 h a tábla szerint.    K2 - végig a víkendházak előtt , aztán jobbra fordulva fürdőmedence mellett. Most inkább korcsolyapályának mondható.  Majd balra az úton és a  Zapadnutý kút  nevű büfé a közti cél. Egy fiatal párral folytatom  utamat egészen Bielý kríź-ig. Közben a Salaś nevű irányjelzőt követjük . Ezen a ponton áthaladva Bielý kameń következik .   K3 - a Fehérkő várrom bejáratánál. A sárga jelzést követjük. Itt Matula nevűnek áll a keresztje, majd a Piros, Kék színű és nevű kereszt következik. A változatosság kedvéért ,oszlopkápolna, a következő jelzőpont Szent József felirattal . Idevágó a jelzőpont neve "Duśićky" Lelkecskék.   K4 -  Fehérkereszt "Bielý kríź". A Vćelín nevű büfében önkiszolgáló pecsételés.  A réten a kerékpárosok Mekkája van. Kis csapatunk lány tagja evésbe kezdett, így a tempójuk jelentősen csökkent. Egyedül folytatva környezetemet a kerekesek szembejövő és előző csapata színesítette. Újra a Kamzík-ra értem a Kamzík büfében a cél. Ekkor még nem tudva, meg sem álltam a troli megállójáig. Nagyszerű ! A célt mellőztem. A troli indulásától mérve és gyalog az állomásra érésig 18 perc ( 6 perc troli, 12 perc gyalog) .     Az irányjelzők ha színes C -vel kezdődnek a biciklisek útjelzője.