Téli Tájolás / Téli Bükk tájékozódási teljesítménytúra

Túra éve: 2011
sovariandiTúra éve: 20112011.01.30 19:31:01
megnéz sovariandi összes beszámolója

A lelkes Etka Jógás csapatunk két - már olykor megszállottnak nevezhetõ - tagja  Fortuna Judit és Sóvári Andi (Sovi) elindult a Téli bükki tájolás tájékozódási teljesítménytúrán. Jucus még vendéget is hozott, Pintér Róbert személyében. Mi a 15 km-es szakaszon indultunk, ami ha jobban utánaszámolunk 17 km. De ez már bevett szokás - mármint a kerekítés. 8.50-kor indultunk Bükkszentkeresztrõl egy panzióból. Röviddel az indulás után csatlakozott hozzánk Molnár Tamás Szolnokról, aki egyedül indult neki a távnak, de csapatban azért mégis jobb. Bükkszentkeresztre viszonylag hamar leértünk, ott megkerestük a teljesítés igazolásául szolgáló lyukasztó helyet. Hurrá, irány Lillafüred! Utunk a Kaán Károly forrás mellett vezetett, ahol rövid ebédszünetet tartottunk. Innen emelkedõ következett Fehérkõlápáig. Itt ismét egy úriember csatlakozott, az így már 5 fõre bõvült csapatunkhoz. Családjával síelni jöttek Bánkútra, de a pályák rossz minõségûek voltak, a család a pihenést a panzióban, õ pedig a túrát választotta.  A Harmonika út érintésével megkerestük a második igazoló helyünket Lillafüreden. Innen ismét felfelé gyalogoltunk a Szinva forrás mellett, majd a piros sávjelzésen Hollóstetõig. Itt kettévált a csapatunk. Judit megette a gyorsító almát és Tamással és a lengyel származású úrral - nem tudom leírni a nevét - elindultak, mint a F1-es versenyautó, természetesen Jucus húzta a két férfit. Alig bírták az iramot. Sovi és Robi inkább a táj szépségeiben gyönyörködött. Hollóstetõn ismét lyukasztottunk, majd irány a cél. A kettészakadt csapatunk 5 óra 35 és 5 óra 50 perc alatt teljesítette a 17 km-es távot. A célban zsíros kenyér, forró tea várt minket, átvettük az emléklapot,és a  kitûzõt. Külön köszönet Kovács Attilának és a Zöld Sportok Clubjának a szervezésért.

Fényképek itt megtekinthetõk: http://etkajoga-miskolc.honlapepito.hu/?modul=galeria&a=86901

Túra éve: 2009
ZajacTúra éve: 20092009.02.02 20:24:52
megnéz Zajac összes beszámolója
Téli Tájolás Teljesítménytúra /Bükkszentkereszt/ 2009.02.01.

Elõzõ napi szánkózásom ahol még mindig gyereknek éreztem magam :) ,szóval pár zúzódást beszereztem,így kezdtem a vasárnapot.

Reggel elkészültem,és elindultam a tábor felé (Ifjúsági Tábor),már itt rájöttem be kell szereznem kulacsot fel is került a listára. Sajnos egy túrázó ismerõsöm sem tartott velem,de sebaj közelebbi verseny nem igen van ezért kihasználtam. Amikkor odaértem láttam,hogy igen kevesen vagyunk :( de biztosan jönnek még az emberkék,bár tudtam ennek oka lehet a Mátrai verseny . Harmadikként indultam 8:15 kor. Mivel szabad útvonal (logikus) volt,ezért úgy döntöttem nem megyek be a faluba hanem Tok-Árnyában megyek fel a lászlósi útra. Ott elég gyorsan tudtam lefele haladni a S+ -on,bár a végén elég meredek lett ott már óvatosan haladtam. Bükkszentlászlón találkoztam egy nagyobb csoporttal,megtaláltam a lyukasztót a boltnál.És rögtön robogtam visszafele KO és KL itt már ismerõs volt a terep bár a meredeken felfele igen csak kifuladtam.De aztán elég hamar Fehér-kõ-n teremtem.Tudtam a meredek lefele elég kemény lesz,de mivel elég nagy volt a hó így jó nagy léptekkel tudtam a mély hóban lefele haladni,vagy ha nagyon meredek volt akkor csúsztam 10-20métereket ,és csak egyszer seggeltem,de csak azért mert néztek :) 10perc alatt lent voltam az Erzsébet sétányon.

Idõben jó voltam még nem volt 11óra sem,meglett a 2. lyukasztó és tûz felfele a Vesszõs-völgyben. Nyáron jöttem itt le párszor tudtam,hogy vadregényes és csodás egy völgy de azt is, hogy igen kemény. Hát nem csalódtam (nekem) nagyon kemény volt,de tényleg vadregényes,egyik kedvenc völgyem lett.

A forrásnál megreggeliztem és baktattam tovább,itt találkoztam még pár emberekével akik egy kicsit más útvonalon mentek mint én ill futottak.

Felértem a tetõre ahol õzeket zavartam fel,itt a P+ on haladtam tovább ez volt nálam a holtpont és az egyik unalmas rész,csak szembejövõkkel találkoztam.Elértem a Sebes-víz elágazásig ott lementem a panzióhoz ahol bevágtam egy forró teát. Megkérdeztem,hogy sokan voltak-e elõttem,és meglepõdve hallottam ,hogy én vagyok az elsõ,no fene gondoltam :)

De 2perc és már jöttek is az emberkék úgy,hogy vettem a sátorfámat és vissza mentem a pirosra az elágazásig.Ott tök egyenesen akartam felmenni Nagy-hársra(840) és át a Lendeczkyre.

Láttam,hogy Nagy-hárson köd van,annyira nem örültem neki,hiszen párszor jártam a környéken de tökéletesen nem ismertem,és nem jelzett útvonalon haladtam,de sebaj majd tök egyenesen haladok és gond nem lesz :)

Hát nem volt egyszerû a nagy hóban meredeken felfele trappolni. Mögöttem jöttek egy páran mert hallottam a hangjukat sokkal lentebbrõl. Itt elkezdett igen szakadni a hó,köd is volt tehát jó lett a helyzet ja és annyira nem is láttam elõre,hogy meglássam az utat lent,de mentem mindenen át :)

Megtaláltam és már tempósan haladtam is a Lendeczkyn egészen a K(kockáig),ott egészen Hollósig ezen haladtam,sajnos itt elkezdte a görcs húzni a lábam ,de megpróbáltam lazítani egy kicsit és mentem tovább.Hollós után úgydöntöttem aszfalton haladok szépen nyugodtan. Ketten is megálltak és fel akartak venni (ismerõsök),de közöltem ,hogy most ez nem egy sima kirándulásom :) (Köszi)

Hazaértem "mindenhol jó de legjobb itthon" Hazaugrottam és mivel reggel elfelejtettem befizetni a nevezési díjat így utólag pótoltam. A táborba le és vissza már döcögõsen ment,azt hiszem rendesen elfáradtam,otthon fürdõ és húsleves :)

A nagy hó "megtréfált" jobban elfáradtam és tovább tartott az utam,de a lényeg az,hogy teljesítettem.Köszönöm a rendezõknek a versenyt.

Már páran beértek elõttem,én pontosan hány km-t tettem meg nem tudom majd lemérem.7:07 perc alatt teljesítettem a távot,bár másokhoz képest nem egy nagy eredmény,de én elégedett vagyok magammal :)