Mandulavirág

Túra éve: 2016
UngiTúra éve: 20162016.05.19 19:59:38
megnéz Ungi összes beszámolója

Köszönjük a remek szervezést!

A túra képes beszámolója:

Túra éve: 2013
efemmTúra éve: 20132013.05.08 15:56:29
megnéz efemm összes beszámolója

(Rendezõi összegzés a 2013-as túráról, a www.balatonriviera.hu rendezõi honlapról.)

Összefoglaló - Mandulavirág túrák 2013

Mandulavirág túráinkat 2008-tól kezdõdõen ebben az évben a 6. alkalommal rendeztük. A túrázáshoz kedvezett az idõjárás, szép napos idõ volt a nap folyamán. Ez évben két túrát indítottunk.

A 20 km-es túrán indulók száma: 127 fõ.

Kiemelt teljesítõknek tartjuk a célba elsõkét beérkezõ Preil József (2:19 perc) és Stadler Ákos (2:24 perc) túrázókat, a 20 km-es távon az elért eredményeikkel.

A célba 16 óráig kellett beérni, melyet 114 fõ teljesített.

Nem sokkal 16 óra után érkezett a célba 8 fõ,

5 fõ pedig (a túratársaik elmondása alapján) útközben megállt egy borozónál, és ott folytatták a tovább a napot.

A 6 km-es túrán indulók száma: 72 fõ, a túrát 4 fõ nem teljesítette.

A túrákra az ország különbözõ részérõl érkeztek a Vendégek.

(Gyõr, Siófok, Tamási, Budapest, Balatonfüred, Veszprém, Kiskunhalas, Szántód, Kaposvár, Várpalota, Dombóvár, Ajka, Kõszeg, Tatabánya, Sopron, Kecskemét, Vác)

Minden résztvevõnek ezúton is gratulálunk, további jó túrázást kívánunk!

Támogatóink és segítõink voltak:

Albrecht Hús Kft, Alsóörs Község Önkormányzat, Apartman Iluska Vendégház tulajdonosai, Arany Nádas Étterem, Balatonfüred Pékség, Balatonfüred Természetjáró Egyesület aktivistái, Dingi Vitorláskölcsönzõ, Kékkúti Ásványvíz Kft, Nõk Felsõörsért Egyesület aktivistái, Teljesítmény Túrázók Társasága, Csiszár Edit, Hoffman Teréz, Gáspár Ferencné alsóörsi lakosok.

Valamennyi támogatónknak, és segítõnknek ezúton is köszönetet mondunk a támogatásért és a segítségükért!

A nevezettek listája és eredményei:

Fotók:

Pozsgai Erzsébet, a Balatonfüredi Természetjáró Egyesület aktivistája,

Naszados Krisztina és Ócsai József, a 20 km-es túra résztvevõi,

Pethõ Krisztina, Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület

Gáspár Ferencné alsóörsi lakos,

Mandulavirág túrabeszámolók  itt olvashatóak!

Siki89 fotóalbuma a túráról itt

Siki89Túra éve: 20132013.05.06 19:19:45
megnéz Siki89 összes beszámolója

Mandulavirág 20 (2013.05.04)

Már korábban kinéztem magamnak ezt a túrát, sajnáltam is mikor láttam hogy elmarad áprilisban, de az idõjárás nem volt kedvezõ akkor. Ellenben most, kellemes túrázási idõ. Több mint 180km-re van Alsóörs, ezért már 5 óra elõtt bõven a vonat ültem, és fél 9 után nem sokkal meg is érkeztem. 8tól volt az indulás, én már a 66-os rajtszámot kaptam. pár perces sorban állás volt, a 6 km-esnél meg senki :) Felírták a rajtidõmet, bár fél órával késõbb indultam csak, hála a zsíros kenyeres indítónak. De mivel nem volt szintidõ, tudtam hogy 4ig bõven beérek.

Alsóörsön gyalogolgattunk, egy hosszú utcán felfelé, majd átmentünk lovasra, és innen kezdõdött az erdõ. A jelzések nem túl sûrûek voltak, de helyette volt szalagozás, pontosabban szalag helyett kék szemeteszsák szerûségek jelezték az utat.Miután megmásztuk a hegyet felértünk az elsõ ep.hez, ami majd 7 km-re volt a céltól, az Endrõdi kilátóhoz. Kaptunk egy nyuszis-répás pecsétet, és felmásztam a kilátóba ha már ennyit utaztam. nem a legstabilabb kilátó, fenn baromi nagy szél, a kilátó leng is rendesen. De hát egy fa kilátó milyen legyen. Majd óvatosan lejöttem, nem a legkönnyebb lejutni innen. Kb 200 métert visszafelé kellett jönni az úton, aztán rátértünk egy másik jelzésre, és fél óra múlva már a Nosztori autóspihenõnél pecsételtettünk. Innen tovább ismét szintemelkedés nélkül a Király kútig, aminek tényleg nagyon tiszta a vize. Itt voltunk már a túra felénél. Innen a következõ ep. több mint 6 km-re volt. A Malomvölgyi tanösvényen haladtunk, végig a patak mellett, nagyon szép volt. Majd egy kanyarral kiértünk az erdõbõl, és Felsõörsön találtuk magunkat, itt volt egy hosszabb aszfaltos rész, ami után jobbra indultunk felfelé a Csere-hegyi kilátóhoz. Mivel az elõzõ kilátónál is elidõztem, így innen sem siettem tovább, nem nagyon zavart az idõ, bár azért 3ig be akartam érni a célba. Innen fentrõl is csodás a kilátás, látni lehetett honnan is jöttünk el idáig. Itt nagyon kedvesek voltak a pontõrök, beszélgettünk is még egy kicsit. Majd továbbindultam, meredeken lezúztunk a hegyrõl, elmentünk a Vörös-kõ bánya mellett (tényleg vörös a kõ), és elfordultunk a Somlyó hegy irányába. Jó meredeken kellett felmenni, de a pozitívum az ilyen mered emelkedõkben, hogy hamarabb fel lehet érni. Mikor felértem majdnem balra kanyarodtam, akkor láttam meg hogy jobbra ülnek a pontõrök. Itt is beszélgettünk párat, nagyon kedvesek voltak. Innen már csak le kellett menni a rajt/célhoz, ami kicsit fura, de a temetõn keresztül vezetett az út. Meg is lepõdtem mikor sírok közt találtam magam, na de a kilátás innen is csodálatos.  20 perc múlva már a célban is voltam, és mint kiderült sikerült is beérnem 3ig, pontosan 14:59 volt az itineren. Ha akartam sem tudtam volna így kiszámolni

A díjazás színes oklevél, kitûzõ és hûtõmágnes vagy kulcstartó. Mind nagyon szép, bár a kitûzõ kicsit érdekes, úgy van ráragasztva. Szerintem még régebbi kitûzõ lehettet, elõzõ évekbõl, és igy oldották meg. De ez egyáltalán nem baj, így is szép. Elfogyasztottam a rajtnál megrendelt babgulyást (500ft), és lesétáltunk a mólóhoz, az volt ígérve hogy 4 óráig ingyenes vitorlázás lesz. Pont az utolsó körbe bele is fértünk, 2 vitorlás volt, 7-8 ember mehetett egyszerre egy vitorlással. Majdnem másfél órán át vitorláztunk Gyula bácsival, és hallgattuk a történeteit. Nagyon élveztem, gyorsan elrepül az idõ. Nagyon tetszett, ez nagyon jó ötlet volt a szervezõktõl, és ingyen is volt. Köszönjük Gyula bácsinak is. Utána még picit áztattam a megfáradt lábam a 18 fokos Balatonban, majd elindultam közel 3 órás hazautamra.

Nevezési díj: 600 ft, kedvezménnyel 500. Ezért rajtban és célban palackos ásványvizet kaptunk, és zsíroskenyér volt a rajtnál.

Színes duplaoldalas tékép, és duplaoldalas itiner, pontos útvonalleírással.

Díjazás: Oklevél + Kitûzõ + meglepetés Hûtõmágnes vagy Kulcstartó

és még ingyenes vitorlázás

Többet mi mást is akarhatnánk. Számomra egy tökéletes nap volt, tudtam hogy jó lesz a túra, mert utána néztem hogy merre is fogunk menni, de hát még ennél is jobb volt. 2 kilátót érintettünk, de nagyon sok helyrõl csodálhattuk a Balatont, ami ugye varázslatos. A várakozásom teljes mértékben felülmúlta ez a túra, ha lett volna 30as táv akkor arra megyek, fõleg ha az még Csopakot is érintené.

Annyit tudok javasolni a szervezõknek, hogy ha a túra szerepelne valamelyik kupában/túramozgalomban, akkor szerintem a 200-as induló meg is duplázódhatna, többen eljönnének a túra, és nem bánnák meg. Remélem legközelebb is olyan helyrõl indul a túra, ahol van vasúti megálló, mert láttam szinte minden évben máshonnan indult, de ez a mostani útvonal nagyon jó volt, szívesen jövök ugyan erre máskor is, nem lehet megunni

Köszönöm ezt a napot, eddigi legszebb/legjobb túrám volt,  a célban a kedves szervezõknek meg is ígértem, hogy ha úgy lesz lehetõségem, jövõre is jövök. Nekünk tényleg a Balaton a Riviéra

Képek itt:

mandulavirag.siki.fotoalbum.hu

Túra éve: 2012
efemmTúra éve: 20122012.05.02 14:27:21
megnéz efemm összes beszámolója

(Rendezõtõl levélben érkezett beszámolók.)

Kedves Szervezõk,

a Mandulavirág teljesítménytúrával kapcsolatban szeretnék visszajelezni. Elõször is köszönjük a 35 km felvételét a választható távok közé. Külön kiemelném, hogy a 35-ös túra nagyon szép helyeken ment, remekül sikerült kitûzni az útvonalat. A szalagozás nagyon jópár helyen segített, apróság, hogy két ponton elbizonytalanodtunk egy kicsit (az elején a kilátó felé balra lefordulásnál, másodjára a Koloska völgynél a sokadalomban nem volt teljesen egyértelmû, merre tovább). Ami még néhányszor jól jött volna, egy táv/szint táblázat és/vagy szintrajz, hogy jobban tudjunk kalkulálni az erõnkkel.

Személyesen számomra ez egy elfárasztó, de nem kimerítõ, és összességében remekül sikerül túra volt. Külön köszönet a célban a mandulás süteményekért, teljesen feldobta a célbaérést!

Remélem jövõre ismét találkozunk,

üdvözlettel,

Kovács Imre

Kedves Balaton Riviéra Csapata!

Fantasztikus volt a Mandulavirág akadályverseny!

A 7 km-es távon indultam, a térkép egyértelmû és világos volt, tökéletesen levezette a túrát, köszönet érte Fehérvári Máténak.

A Balaton-felvidéki Nemzeti Parkban miután kiraktam a fészket rakó, odút készítõ vagy odút foglaló madarak csoportjait jó megoldásomért cserében következett a fantasztikus meglepetés kinyílt a doboz, és három édes kis macskabagoly fióka pislogott rám hatalmas szemekkel, simogatni is lehetett, annyira bájosak voltak, de még volt jó a buliban :) 4 kis mókus kölyök várta a finom kecske tejet, remélem sikerült szerezni!? A Plull Vízimalomnál a Nõk a Balatonért két kedves hölgytagja fogadott és mindjárt meg is itattak finom csap- ásvány- és forrásvízzel. A jó megoldásért cserében kaptam egy kulacs forrásvizet, finom volt abban a 30 fokos melegben. A malmot is megnézhettem plusz még, köszi, olyan finom nagymamám szaga volt mindennek.

Tovább a Paloznaki Kálváriánál is történt velem egy érdekesség: tavaly is ittunk annál a kútnál és kedves emberek kiírták, hogy szomjas vándor, ha ittál légyszi locsold meg a virágokat is, idén nem volt kint a felhívás, de én meglocsolgattam a szomjas árvácskákat és százszorszépeket, mellmagasságban van a virágágyás és ahogy locsolgatok egy fényes szempár néz rám figyelmesen.... egy gyönyörû szép sikló volt, vettem a bátorságot és amikor a feje már eltûnt a kõalatti mélyedésben megsimogattam a pikkelyes bõrét, otthon volt mit mesélnem a srácoknak :)

A célban jól esett a zsíros kenyér tripla adag hagymával, köszi a kedves hölgynek! és a mandulás süti is fincsi volt. Jövõre is indulok az akadályversenyen, sõt hozok legalább még egy embert :)

Mindenkinek köszönöm a munkáját, annak a fiatal srácnak aki a baglyokat és a mókusokat istápolta külön is NAGYON ÖRÜLÖK, JÓ LÁTNI, HOGY MÁSOK IS ÍGY SZERETIK AZ ÁLLATOKAT.

Sziasztok, Berezvai Ferencné Éva

Budapest, 2012. április 29.

Kedves Szervezõk!

Gratulálok a szépen kidolgozott túra megszervezéséhez, lebonyolításához. Nagyon tetszett az útvonal, gyönyörû helyeken mentem, szépeket láttam. A jelzés teljesen jó volt, nem lehetett eltéveszteni, az ellenõrzõpontokon mindenki kedves volt.

Köszönöm szépen a szép napot!

Haidegger Judit

tetova hegyi teveTúra éve: 20122012.04.29 21:01:33
megnéz tetova hegyi teve összes beszámolója

balatoni Teve Rivieran vagy Teve a Balatoni Rivieran

Zsiroskenyeres inditas viszonylag kesei indulassal. Ez jo, hogy nem kell koran kelni. A nev dij bagatell, bar sok minden nincs is mogotte. De azok a jo kis bekebeli kek kutak es a Kiraly-kut nagyon kiraly. Masra nincs is szukseg, hiszen a lab mindig keznel van. Prima kis emelkedo es azonnali benezes a temeto mellett. Pedig a kek jelzes ott volt. Aztan gyorsan eljon a kilato s vissza a keken kacskaringozok olyan portak mellett, hogy ihaj. Nem rossz hely ez a Magyarorszag, nyugtatom magam. A szorgalmas emberek elore jutnak. Mint ahogy en is a Peter hegyen felfele. Vidam kocogassal erek a Koloska volgybe, majd fel ujra a sziklakhoz. Meg szolocukit is kapok a kedves pontoroktol. Szep es tavaszi friss minden. Hiaba imadom az osveny futast. Sajnos ez nem sokaig tart, de vannak meg szep reszek. Sok viszont a szeles murvas ut es az erdoirtas is. Annal nagyobb az orom, mikor vadabb erdokbe erek vagy ismeros turatarsakkal talalkozom. Csak futtaban, de annal vidamabban pacsizunk Macival. Jakabot nem latom, lehet a rovidebbet zuzza. A Kiraly-kut a legjobb helyen van. Degeszre iszom itt magam. Nagy lett volna az elcsoffadas ha akkor es ott nincs a friss, hideg, finom viz. Legszivesebben maradnek meg, de cica elottem a tizenotoson. Ujabb nyilt, inkabb bozotos reszek kozott visz az ut. Kozben kis betonos szakasz is akad. A Malom volgy hozza magat. Aztan a 35-os 36-os. A nap poenja nekem, mit most +tartok magamnak (benfentesek eseteleg cicatol megtudhatjak). A borutcakon a legnagyobb szam ujra a kalvarianal levo kek kut. Innen mar barmennyit kibirok. De annyit nem kell, mert kozel a celhely. Mint kiderul elso 35-oskent kulonjutalmat is kapok, amit innen a kadbol is koszonok.

Jellegzetes Balaton felvideki terepek, viszont gyonyoru kilatasok a Balatonra, ami elmondhatlan kincsunk. Es privatizalhatatlan. Legalabbis csak reszben az. Emberek ez a hely jobb, mint a riviera. Kozelebb van, occso es a mienk.

Koszonet a szervezoknek a lelkes rendezesert. Ugye lesz jovore is?

Túra éve: 2011
efemmTúra éve: 20112011.04.27 11:52:56
megnéz efemm összes beszámolója

Levélben érkezett rendezõi összegzés és eredmények. Bõvebben a BalatonRiviéra honlapon.

A túránk sikeresen lezajlott (2011.04.16-án), 155 jelentkezõ nevezett be a Mandulavirág 20 túrára.

Résztvevõi beszámolók:

Kedves Szervezõk,

barátaimmal együtt részt vettem múlt héten a Mandulavirág 20 túrán, és szívesen teszek eleget kérésüknek, hogy pár szót írjak visszajelzésképpen.

Számomra ez egy nagyon kellemes, barátságos hangulatú túra volt. Szép és korábban általam nagyrészt ismeretlen helyeken vezetett, így lehetõséget adott új túrahelyszínek megismerésére. Különösen tetszett a Felsõörsre való visszatérés elõtti erdei szakasz (Z) a patak mentén. A szervezõk nagyon lelkesek voltak :-)

Ja, és köszönjük az étteremtippet, az olasz étterem nagyon jó választásnak bizonyult ;-)

Pár szó arról, hogy mitõl lehetne még jobb a túra jövõre, természetesen az én véleményem szerint:

- többféle táv (saját magamnak akár egy hosszabb, 30-35 km környéki táv is bõven elférne, jóval több szinttel, míg kisebb gyerekeknek valószínûleg túl sok a 20-as)

- több erdei (nem-aszfaltos) szakasz (a túra elsõ felében elég sokat mentünk aszfalton)

- én szívesen veszem, ha az útvonalleírás 1-2 mondatnyi ismeretterjesztõ infót, érdekességet tartalmaz azokról a helyekrõl/épületekrõl amik mellett elvezet az út

üdvözlettel,

Kovács Imre

Kedves Szerkesztõség!

Az áprilisi Mandulavirág 20 gyalogtúrájukon vettem részt igen nagy örömmel; lelkesedésemet szeretném megosztani Önökkel mind a szervezést, mind az útvonal-kiválasztást illetõen. Gyönyörû helyeken vitt az út, változatos volt, kilátók, kispatak, szõlõhegy, lovak, dimbek-dombok, zöld erdõ és persze a mutatós mandulafák, aranyvesszõk. Milyen jó is volt a helybeli idõsekkel összeköszönni a kis utcákon!

De kezdhettem volna már a rajtnál, a családias hangulattal, a kedvességükkel, a jól használható útvonalrajzzal és a szuper szalagozással.

Külön dicséret illeti a fiatal lányokat-fiúkat az ellenõrzõpontoknál, kedvesek, lelkesek voltak. És persze az az indító zsírosdeszka is nagyon jól esett a beérkezés utáni kis sütivel.

A honlapjuk is nagyon tetszik, azóta szívesen böngészem; most már van fogalmam Endrõdi Sándorról, a Balaton Riviéráról és a túra után egy csopaki olaszrizlinget is beszereztem, csak az íze kedvéért:-)

Köszönöm Önöknek a szép élményeket, további munkájukhoz is kitartást és lelkesedést kívánok, a sikerük garantált!

Üdvözlettel,

Taman Mónika

Siófok

Túra éve: 2008
JakabTúra éve: 20082008.04.15 09:22:19
megnéz Jakab összes beszámolója
Mandulavirág

Kedves Olvasóm!

Minden hétvégén túráztam, gondoltam be kéne iktatni egy laza szombatot, pihenõhétvégét. Nem akarok túlfáradni, beleunni, néha kell a lazítás, feltöltõdés, felfrissülés.

Jó programnak ígérkezett ehhez a szombati Mandulavirág túra. Szándékosan nem írom le, hogy Mandulavirág 10, mert annál azért több volt. És különben is kocogtunk.

Van egy fehérvári ismerõs srác, bizonyos Maci, vele beszéltük meg, hogy elmegyünk Lovasra, úgy is szép a Balatonfelvidék, fõleg mandulavirágzáskor, és lekocogjuk a tízes túrát.

Nem indultunk korán, így teljesen felébredtünk, mire odaértünk a Faluházba. Bemutattam Macinak az általam a Hõsök túrájáról már ismert szervezõt, Bõsz Imrét. Imre megkérdezte tõlünk: indultok? Nem, csak benéztünk - mondta Maci. Erre persze jót nevettünk, és némi csokis keksz elfogyasztása után elindultunk futva, hogy beérjük az elõttünk haladókat.

Szép idõ volt, kellemes meleg, bár egy kicsit fújt a szél. Átkocogtunk Alsóõrsre, ahol a falu végén Maci már kérdezgette tõlem, hoztam -e wcpapírt.

Ne lepõdj meg kedves Olvasó, ez a szokásos közjáték minden túrán.

Dolga végeztével utánam indult, és együtt vágtunk neki immár gyalogolva az elõttünk álló hegynek. Szép erdei ösvény volt, ahol többen már visszafele jöttek. Ez a szakasz közös oda-vissza út volt, a kék jelzésen haladva.

A Csere-hegyre felérve megkaptuk a pecsétünket, és felmentünk a kilátóba. (Szabadság kilátó) Nagyon jó kis építmény, szépen fel van újítva, és nagyszerû a panoráma.

Lefele már természetesen futva tettük meg az utat, túrázókat kerülegetve. Elég sok embert lehagytunk immár, Maci számolgatta is, hogy lassan a mezõny élére kell kerülnünk. (Mi voltunk a 39., 40. indulók)

Csak az idõ, az volt furcsa. Térkép szerint még a táv felénél sem jártunk, és már több, mint egy órája kocorásztunk. Mondta is Maci, idõt nem írunk a blogba!

Aztán mikor visszaértünk Lovasra, és onnan Csopak fele vettük az irányt, kezdtük érezni, ez a 12,8 km-nek kikiáltott táv, kb. 260 m szinttel, nem is olyan lebecsülendõ.

Folyamatos emelkedõ következett, itt megint gyalogoltunk picit, és élvezettel bámultuk a rengeteg nyíló tulipánt, a virágba borult fákat, és a nyaralók kertjében szorgoskodó embereket. Frissen vágott fû illata szállt a levegõben, és folyamatosan láttuk a Balatont is.

Elértünk a Csákány-hegy aljára, és mivel elég meredek emelkedõ következett, tempós gyaloglással mentünk fel az Endrõdi kilátóig. Ott aztán megkaptuk a második pecsétünket, találkoztunk néhány ismerõssel, és megint jó pár embert legyalogoltunk.

Aztán visszafele már szinte végig tudtunk futni, hiszen lejtõ volt. Az idõnk picit több lett, mint két óra, ezért arra a következtetésre jutottunk, hogy becslésünk szerint a túra kb. 14 km lehetett.

Mi persze nem bántuk, mert nagyon jól éreztük magunkat. A túra végén szép oklevelet és kitûzõt kaptunk, amin rajta van a mandulavirág is.

Köszönet Imrének a szervezésért, nagyon jó kis túra részesei lehettünk.

Ölel és üdvözöl minden olvasót: Erzsi

Ui: Egyszer csepergett az esõ, és Maci mint a vuduvarázslók, hangos szavakkal legyezett: menj menj Vajdaúr felé! Menj Vajdaúr felé! Azt nem tudom hatott -e a varázslat teljesen, és valóban elért -e a Ság-hegyig az esõ, ahol Vajdaúrék futkároztak, mindenesetre itt elállt.

Egyéb túrabeszámolókat a www.bebielefantok.hu oldalon is olvashattok tõlem, és barátaimtól.