Zebegény Éjszakai

aa194545Túra éve: 20182018.07.25 03:02:07

Július 24-én kedden, a szombatra kiírt "Zebegény éjszakai 10" nyomvonalát jártuk be a feleségemmel. Szombaton már nem tartózkodtunk Pesten, így, ha akartunk volna, sem tudtunk volna elindulni a hivatalosan kiírt időpontban. De őszintén szólva, nem is akartunk. Békés megyeiek lévén a Dunakanyart szerettük volna nappal megcsodálni, de az előző napi eső még ezt is kérdésessé tette. A feleségem nem rutinos túrázó, én több teljesítménytúrán vettem részt. Amíg a meniscusom engedte 30 km-ig futva illetve futva-gyalogolva tettem meg a gyalogtúrákat. Éjszakai túrán talán kétszer vettem rész, de nem tévedtem el. Hááát … minden elismerésem a szervezőknek, hogy ezen a nyomvonalon ki mertek írni éjszakai túrát illetve az indulóknak, akik teljesítették. Különösen, ha megpróbálták azt futva végigcsinálni.

Az útvonalat végigfotóztam, így az éjszaka indulók láthatják, mire számíthatnak majd éjszaka. Helyenként alig járható, részben az elburjánzó növényzet, részben a meredek lejtők illetve emelkedők miatt. Különösen elszomorító, a Napraforgó tanösvény elhanyagolt állapota.

Feltételezem, hogy alaposan ki lesz szalagozva az útvonal, mert több helyütt nem jelzett útvonalon halad. Mi a honlapon megadott a tracket követtük, azt gondoltam, ez garancia arra, hogy még véletlenül sem tévedünk el. De nem így történt. Két helyen tévedtünk le a helyes nyomvonalról. Első ízben a Naphegyen. Gondolom az itiner tartalmazza majd, hogy a sárga kör és sárga kereszt közös nyomvonalon halad, majd miután elválnak egymástól, a túra a sárga körön folytatódik. Bizony elkóboroltunk a hegyen, míg visszataláltunk a sárga körre.

A másik a pedig a legvégén a célnál történt. Mivel mi nem a hivatalos START-tól, a Mókus sörözőtől indultunk, hanem a vasútállomástól, így visszaérkezve véletlenül lecsaptuk a Kossuth Lajos út (zöld sáv) – József Attila út 1 km-es kunkort.

Összességében – bár a Dunakanyarból túl sok nem látszott – nagyon szép környezetben tettük meg ezt a 11 km-t, örültünk, hogy végigjártuk, de annak is, hogy mindezt nem éjszaka tettük.

Ha esetleg hozzánk hasonlóan valaki nappal tenné meg, a vasútállomástól indulva, annak ajánlom a track-ünket, ami INNEN letölthető, de a Mókus sörözőtől induló hivatalos nyomvonalat is letölthető INNEN (jobb klikk, link mentése másként). Természetesen a tévelygéseinket korrigáltam, ez már javított track. Az általam megadott hivatalos talán azért jobb, mert a 11 km-es nyomvonalat közel 3000 nyompont írja le és nem 360, mint amit a honlapon megadtak.

Képek megtekinthetők a facebookon illetve az indafotón.