Balaton IVV / Veszprém-Balaton túranap (IVV)

Kiírások:2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
 Túra éve: 2016
regulatTúra éve: 20162016.08.11 06:23:40
megnéz regulat összes beszámolója

Hirtelen felindulásból választottam a túrát.

Az eredeti terv az volt, hogy saját idő terhére, mert a 40 kilométerre így lett volna nyolc óra, ami elméletikleg bőven elég. De aztán egy szerencsés véletlennek köszönhetően Almádiból kocogtam reggel a rajthoz... ami, így utólag belátom, sokat segített, hogy ne kudarcélménnyel záruljon a nap, mert akadtak némi anomáliák... külső és belső hátráltató tényezők, amik miatt bizony épp, hogy beestem nyolc órán belül a célba, azaz, ha később indulok, lehet, hogy be sem érek. Bővebben (az okokról is) a blogban.

toncsi03Túra éve: 20162016.08.07 16:50:43
megnéz toncsi03 összes beszámolója

Balaton IVV túranap '15'

A túra indítása a sportcsarnok melletti kis 'teremből' nem éppen volt szerencsés, ha 20 ember bent volt már tömve volt a helység, sehol egy felirat hogy melyik asztalál melyik távra lehet nevezni. Az itineren fekete-fehér térkép, ami tájékozódáshoz nem éppen használható... és valahogy rákívánkozott volna hogy melyik ellenőrzőpont hány km után található, addig mennyi a szint, ellenőrzőpont nyitva tartása stb. Mindössze annyi volt rajta, hogy mennyi az útvonal hossza (igaz, ez legalább pontos volt), szintemelkedés és -csökkenés. A szintprofilos ábráról is hiányoltam, hogy hol találhatók rajta az ellenőrzőpontok. A rövid útvonalleírás korrekt volt.

A túra eleje aszfaltgyaloglás a köbön, ami nem túl szerencsés sem a tt, sem a Balaton-felvidéki kéktúra esetében. Csákány-hegyi kilátónál virtuális ellenőrzőpont lett volna a kiírás szerint, valójában a szervezők ott voltak és pecsételtek, cukorkát lehetett venni. Innen a kék háromszög jelzés elég ritkás, néhány szalag elkelt volna. Nosztori pihenő előtt némi kavarodás volt, - feltételezem - a kalandparkhoz tartozó táblák összezavarták az embert hogy merre is kell menni, végül némi kerülővel megtaláltuk a szalagozást. Innen korrekt és követhető volt az út Király-kútig, bár az ellenőrzőpont előtt a balra való letérést jelző szalagokat nem kellett volna az erdőbe betenni 2 méterre, sokan elmentek mellette, elkelt volna egy tábla is. Ellenőrzőponton pogácsa és gumicukor kedves fogadtatással, illetve útbaigazítás a továbbhaladással kapcsolatban. Innen Lovasig nem volt gond, utána ugyanaz az út vissza Alsóörsre, aszfalton...

A túra kiírása szerint " a célban zsíros kenyér és ásványvíz várja a résztvevőket", ezzel szemben kaptunk egy müzliszeletet az oklevél és a kitűző mellé. A meleg étkezési lehetőség is elmaradt, de ezt már reggel közölték a résztvevőkkel.

500 Ft nevezési díj valóban nem sok, de a hangsúlyt inkább a színes térképre fektetném, illetve arra hogy a beígért étkezési lehetőség ne maradjon el.

Túra éve: 2014
nafeTúra éve: 20142014.08.06 21:51:30
megnéz nafe összes beszámolója

Balaton IVV 20

GPS-el mért távolság: 21,1 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 360 m.

Reggel nagyon gondolkoztam, elinduljak-e túrázni, vagy aludjam ki magam, s biciklizzek egyet. Eléggé éreztem a talpam, de azért nem vészesen, s mivel már dél körülre is ígértek zivatarokat, így inkább a gyaloglást választottam. Az is motivált, hogy ahhoz képest, milyen rosszul álltam május elején az Észak-Dunántúl Kupával, most ezzel a túrával már teljesíthetem is. Végül a gyaloglás mellett döntöttem. Gyors készülõdés, és már úton is voltam. Elég hamar megérkeztem. Parkolóhelyet találni már tovább tartott. A rendezõk ott álltak a kiírás szerinti helyen, és útbaigazítottak mindenkit, hogy bezárt a kocsma, ezért a rajtot is áthelyezték az önkormányzathoz. Egyesületi csapatunk már úton volt. A nevezés kicsit tovább tartott a beszélgetés miatt, mint elõzõ nap. Végre úton. A kék jelzés leágazását simán benéztem, illetve a térképet se néztem meg rendesen, így csak két kilométer múlva jöttem rá, hogy ezt eltoltam. Nem örültem neki. Irány vissza. Még így is, GPS segítségével is nehézkesen található meg az ösvény. De végre rajta voltam. Elég jól fogytak a kilométerek. Ekkor eszembe jutott, hoppá, a szendvicseket a hûtõben feledtem, s már esélyem sincs valami kaját venni. Persze azonnal megéheztem. Csak megúszom valahogy eléhezés nélkül. Végül két energiaszelettel és egy Sportszelettel sikerült teljesítenem a távot. A Csákány-hegyre vezetõ kaptató rendesen megizzasztott, bár nem annyira, mint vártam. Az ellenõrzõ ponton megkaptam az elsõ pecsétet, s már mentem is tovább.

A kilátót inkább kihagytam. Eléggé éreztem a talpam, így az elsõ köves lejtõ nem is esett jól. Utána viszont egészen Veszprémfajszig semmi gond. A kellemes utakon jól fogytak a kilométerek. Megelõztem egy-két ismerõs csoportot. A fotózni való sokkal kevesebb, mint elõzõ nap. A P+ jelzés, a vége felé elég nehezen követhetõ. Eddigre kezdett a túra izgalmassá válni, ugyanis Füred felõl menydörgés hallatszott. A francba! Már délelõtt is zivatar van. Viszont ez jelezte, jól döntöttem, hogy a gyaloglást választottam. Az ellenõrzõ ponton megkaptam a pecsétet, s mentem tovább. Egy jó kis kaptatón értem el a kálváriát, ahonnan Pazar a kilátás. Kihasználtam, hogy a Samsung technológiája, utómunka nélkül teszi lehetõvé a panorámakép készítését, így készítettem is ilyet. A jó kilátás viszont azt is megmutatta, merre van a zivatar. Reménykedtem, hátha megúszom, mert érzésem szerint déli irányba mozdult el. Azért, ha megnéztem volna a telefonomon, az interneten a meteorológiai radar képet, valószínûleg nyugodtabban megyek tovább.

Mindössze annyi elõkészületet tettem, hogy a hátizsák alsó rekeszébõl fölülre pakoltam át az esõkabátot. A túra hátralévõ szakasza kellemes, de nem igazán látványos. Egy helyen, térképnézegetés közben rosszul léptem, s nagyon elkezdett fájni a sarkam, pedig már abban reménykedtem, megúszom talpbetét csere nélkül. Az utolsó ellenõrzõ ponton le is cseréltem. A forrásból feltöltöttem az ivózacskót vízzel, s mentem tovább. Kisvártatva elértem azt a szakaszt, ahol már reggel jártam. Ettõl kezdve gyorsan beértem a célba. Átvettem a kitûzõt, viszont az emléklap már elfogyott. Különösebben nem zavart. Gáborék nem akarták elhinni, hogy teljesítettem az idei ÉDK kiírást, úgyhogy õk is megszámolták az igazoló lapon a pecséteket.

Visszasántikáltam a kocsihoz, átöltöztem, a közeli büfében ittam egy kapucsínót, s hazafelé vettem az irányt.

Kellemes, könnyû, de nem túl látványos túra.

A túra ár/szolgáltatás aránya jó. 500/400 Ft-ért itiner töredékes fekete-fehér, térképvázlatos igazolólapot (saját térkép elengedhetetlen), emléklapot és kitûzõt kaptunk. Veszprémfajszon és a célban hideg ásványvíz volt az ellátmány. A célban ezen felül, induláskori megrendeléssel, jutányos áron gulyást lehetett kapni.

Túra éve: 2011
arnikaTúra éve: 20112011.07.31 19:27:38
megnéz arnika összes beszámolója

A  20 km-es távot választottuk, noha a reggeli idõ esõsnek mutatkozott. Bátorságunkért cserébe nagyon szép élményben volt részünk ( s néha a nap is felderengett) .Gyönyörû táj, csodálatos kilátás a Balatonra, egy legelõn bocikat is láttunk! A szervezés elsõrangú volt: remekül kiszalagozott utak ( jó szolgálatot tettek ott, ahol nem támaszkodhattunk az amúgy  jól látható turistajelzésekre), kedves, segítõkész pontõrök, jó ellátás. Köszönjük, jövõre is eljövünk!!! ( És mindenkinek ajánljuk!)

Túra éve: 2009
andrew79Túra éve: 20092009.09.27 17:24:58
megnéz andrew79 összes beszámolója
Balaton IVV túranap 5 (10) - 2009.08.02.

A családot levittem nyaralni a Balatonra, így a hétvégén adta magát ez a túra, ráadásul szerettem volna az IVV-bélyegzéseimet is gyarapítani (végül, mivel otthonhagytam a füzetet, ragasztás lett belõle).

8 óra után nem sokkal értünk lányommal (3 és 9 hónap) Lovasra, nem volt nehéz megtalálni a Sarok borozót. Megkaptunk az "itinert", amely gyakorlatilag egy túrakiírás és egy fekete-fehér térkép volt, rajta egy nyíllal jelölt úttal. A rajtoltató hölgy még mondta, hogy valamikor érinteni fogjuk a balatoni kéket is.

Elindultunk felfelé, majd az elsõ adandó alkalommal elkanyarodtunk rosszfelé, de mivel lefelé haladtunk, gyanús lett a dolog. A lényeg, hogy menni kell felfelé, amíg csak lehet. A térképen látszott egy kurfli az útvonalon, ezt sikerült megtalálni, bár Laura egyre többször nyûgösködött. Ilyenkor megálltunk és meséltem valamit. A Csákány-hegyre felkapaszkodva elértük az elsõ ellenõrzõ pontot és ekkor konstatáltuk, hogy a 10-es távon vagyunk (az idõ alapján gyanús is volt), mivel a térképre a rendezõk elfelejtették berajzolni az 5-ös távot. :-(

Vizünk fogyóban volt (nagyon meleg volt), szerencsére Laura jól bírta, bár egyre többször kellett megállnunk és mesélnem. Beérve a hétvégi házak közé megváltást jelentett a mûködõ kék kút. A célba sikerült épségben beérnünk, ahol nagy kegyesen kaptunk két egyesületi kitûzõt, és két szem cukrot + utólag Laura egy dobozos üdítõt. (Én már nem is kértem.).

Megnéztük a kecskéket és birkákat, majd elindultunk haza. A rendezés és az ellátás (egy kis dobozos narancslé) kritikán aluli volt, fõleg ha figyelembe vesszük a 400 Ft-os nevezési díjat. De legalább Laura teljesítette 3. túráját is.

andrew79

Túra éve: 2006
bence2000Túra éve: 20062006.08.06 20:24:10
megnéz bence2000 összes beszámolója
Ma is szétáztunk! Gyakorlatilag végig szemerkélt az esõ és idõnként még bele is húzott egy kicsit. Szerencsére volt védõitalunk, amit a veszprémfajszi ellenõrzõ ponton meg is osztottunk a vállalkozó kedvû kollégákkal... :-)
A túra szépen jelzett, és a mellékelt leírás is jól használható és tényleg hasznos volt. Egyedül itt, Veszprémfajsz után volt egy kis kínlódás a bozótban, amíg a piros keresztet próbáltuk követni... Láthatólag nem sokan használták ezt az útvonalat az elmúlt 100 évben, volt gaz rendesen.
Utána már nem volt gond, csak a 30-as és 25-ös túrák szétválására kellett figyelni, de azt is észre lehetett venni. Minket ez nem érintett igazán, mivel csak a 25-öst vállaltuk be.
A Koloska forrás után elég sokat kellett gyalogolni mûúton, ami annyira nem volt ínyünkre, de túl lehetett élni. Igen jó ötlet volt viszont felvinni a túrát a Péterhegyi utcára. Meglepõen szép része ez Arácsnak. A Jásdi Pincénél letérést a mûútra nem igazán értettük (logikusabb lett volna tovább menni a jelzésen), gondolom a kilométer szám növelés érdekében volt rá szükség...
Összeségében jól éreztük magunkat, és gratulálunk a szervezõknek is.