túra éve: 2010
Bakony 50/25/10Túra éve: 20102010.03.28 18:19:02

Bakony 10 Dórikával és Doriccal

Ezen a hétvégén "megszereztük" Dórikát az unokánkat. Rábeszéltük egy szombati túrára. Péntek este megnézte a kitûzõgyûjteményünket és miután megtudta, hogy Õ is kaphat egyet azonnal igent mondott. A táv és az idõjárás is ideális volt a programhoz, nagyon jól éreztük magunkat köszönjük.

A túra után hazafelé még megnéztük az Esseg-várat és körülnéztünk a Csatár-hegyi kilátóból.

Pár kép a túráról: picasaweb.google.hu/Laszisz/Varoslod10#

Pannonhalma teljesítménytúrákTúra éve: 20102010.03.21 20:56:37

Ravazd-Pannonhalma-Ravazd nagykör 30 Doriccal

Nagyon örültünk, amikor megláttuk a kiírást mert eddig elég keveset jártunk ezen a vidéken. Az idõjárás kegyes volt, ideális körülmények voltak egész nap.

A szervezés kiváló volt, kitûnõ útvonal, bõséges ellátmány az ellenõrzõpontokon. Valószínûleg a szervezõk nem számítottak ennyi résztvevõre, mert az emléklapot postán kapjuk majd meg, nem állt rendelkezésre megfelelõ mennyiség a helyszínen :)

Köszönjük a lehetõséget!

Képek a túráról: picasaweb.google.hu/Laszisz/RavazdPannonhalma#

Zselici gyalogtúra (Zöldpont) - Olimpiai ÖtpróbaTúra éve: 20102010.03.07 17:37:09

Hosszú táv Doriccal

Ez volt az elsõ túránk a Zselicben, elõtanulmányként megnéztük az "...és még egymillió lépés III." filmet

Az éjszakai fagy sokat segített a táv elsõ felében, nyugodtan tudtunk nézelõdni, fotózni és még megfelelõ tempóban is haladtunk. Ropoly után viszont már a napocska és valami irdatlan nagy kerékkel rendelkezõ gép közös erõvel sártengerré változtatták az utat. Ez jól beadott Doric fájós térdének. Ezen a részen nem volt semmi látnivaló a nagyüzemi vadászatra telepített rengeteg vadászles nem nevezhetõ annak.

A hóvirágszõnyeg üde színfoltja az útvonalnak végig. Jó pár példány áldozatává vált a túrának, de helyenként lehetelen volt kikerülni õket. Szerencse hogy tilos szedni, így megmaradt mind a 20000 négyzetméterenként.

Nagyon kellemes volt a túra. A nevezési díj jelképes, de nyugodtan lehetne megasabb is, ha ez kell ahhoz, hogy egy emléklapot is kapjon a teljesítõ.

A túrán készültek ezek a képek.

Pinceszer/Vincézés - PincézésTúra éve: 20102010.01.23 19:29:07
Vincézés-Pincézés25 Doriccal
Nagyon szeretjük a Vértest, ezért egyértelmû volt, hogy erre a túrára el kell jönnünk. A tavalyi 2x7 mérföldes túrán már tapasztaltuk, a szervezõgárda érti a dolgát. Ez most is így volt az útvonal megválasztása nagyon jól sikerült. Nagyon élveztük a hótaposást. Azt sajnáltuk egyedül, hogy a napocska akkor sütött ki, amikor visszaértünk Csókakõre. Az útvonal leglátványosabb részén már jártunk többször és a Bogi pincében is volt már néhány jól sikerült bulink munkatársakkal közösen.

Néhány kép a túráról itt megtekinthetõ:

Vincézés20100123

BartinaTúra éve: 20102010.01.17 20:02:31
Bartina30
Tavaly (amikor a szintén IFU rendezésû Gemenc100 kerékpáros teljesítménytúrán vettünk részt) hallottunk elõször errõl a túráról. Akkor a szervezõk ajánlották, hogy próbáljuk ki ezt a nagy hagyományokkal rendelkezõ túrát. Nem bántuk meg hogy eljöttünk, nagyon kellemes élményekkel gazdagodtunk. A szervezés kifogástalan volt, egy apró "kellemetlenség" volt, az elsõ forralt bort kínáló ponton még nem készült el a nedû, pedig akkor még belefért volna a hazautazásig. Ez természetesen nem komoly kritika :) Az itiner és a szalagozás nagyon jó volt, az ellátmányra sem lehetett panasz. A kitûzõ pedig nagyon tetszik! Szerencsére a napok óta tartó fagy megkímélt a sárdagasztástól.
Néhány kép a túráról itt megtekinthetõ: http://picasaweb.google.com/Laszisz/Bartina30#

túra éve: 2009
Szarvas túrák - Döbröntei családi sétaTúra éve: 20092009.11.02 06:17:20
Szarvas 27 túra Doriccal

Közvetlenül az indulási pontra érkezés elõtt szomorúan láttuk, hogy egy Szarvasház feliratú Opel kombi kis híján megtizedelte az úton békésen haladó embereket, akkor arra gondoltunk, biztosan túl sok már az induló, a többieket el kell riasztani.

Ködös utazás után (az ígéreteknek megfelelõen) napos, hideg idõben indultunk neki a túrának. Csodálatos látványt nyújtott a várdomb, valósággal szikrázott a dérszõnyeg a napsütésben. Az õszi színek is erõsen domináltak már, összességében a körülmények tökéletesek voltak.
2,5 éve már egy nagyon hasonló, 22,5 kilométeres kört mentünk a közeli geoládák felderítése során, akkor nagyon tetszett ez a környék. Szívesen jöttünk vissza.
Az itinert végignézve jól látható volt hogy eltévedni lehetetlen, mert végig jelölt turistaúton kellet menni, ennek ellenére mi is segítettünk néhány társunknak a helyes irány eldöntésében abban az ominózus keresztezõdésben.

A szervezés rendben volt, a körülmények ideálisak voltak, jól éreztük magunkat.

Néhány kép a túráról: http://picasaweb.google.hu/Laszisz/Szarvas27#

Szomor teljesítménytúrák (1956-os emléktúra)Túra éve: 20092009.10.24 09:28:25
Szomor23 túra Doriccal.

A reggeli sûrû köd és az esõvel kecsegtetõ elõrejelzések ellenére ezen a túrán végig akartunk menni. A környéket geocaching ürügyén már keresztül-kasul bejártuk, és mindig is nagy kedvencünk volt ez a táj.
A Kakukk-hegyi kilátás ugyan most elmaradt, de a napocska már erõlködött a köd feloszlatásán, és mire Zsámbékra értünk az idõjárás már kifogástalan volt. Ez a túra végéig ki is tartott, még élvezetesebbé téve a mai sétát.
Ez volt toronymagasan a legjobb tt, amin eddig részt vettünk. Kitûnõ volt az útvonal megválasztása, a jelölések egyértelmûen mutatták mindenhol a helyes irányt, és minden ellenõrzõponton kedveskedtek valamivel a szervezõk. Nyugodtan nekivághattunk volna saját ellátmány nélkül is, étel-ital rendelkezésre állt 3 kilométerenként. Az ajándékbögrét megõriztük, mert jövõre ismét kelleni fog!

Néhány kép megtekinthetõ a túráról itt: http://picasaweb.google.hu/Laszisz/Szomor56#

Gemenc / Gemenc körTúra éve: 20092009.09.20 07:56:20

Gemenc55 kerékpáros kör. Ezt a túrát azért választottuk szombati idõtöltésnek, mert távolságban és szintkülönbségben is nagyon könnyû, így jól össze tudtuk kapcsolni egy GPS segítségével teljesíthetõ játékkal. Elõzetesen érdeklõdtünk levélben az utak minõségérõl, gyors és pontos választ kaptunk. Kisebb meglepetés a nevezéskor ért, a szervezõk nem voltak a helyzet magaslatán, de azért sikerült kikönyörögni, hogy felkerüljünk egy listára a sok közül, és kaptunk két itinert is. Az elsõ ellenõrzõ ponton, a sárpilisi kocsmában(!) már nem meglepetés, hanem kínos közjáték volt. Végül sikerült kideríteni a helyi erõktõl, hogy nincs másik egység a faluban, így muszály volt itt valami igazolást kérni, pecsét vagy ilyesmi természetesen nem volt. Szerintem még most sem tudják, mit keresett ott az a pár kerékpáros azon a napon. Az elvileg második ellenõrzõ ponton, a keselyûsi gátõrháznál, a gátõr közölte, hogy elõzõ este próbálták rávenni, hogy igazolja le a lapokat, de a fõnöke beleegyezése nélkül nem akarta bevállalni. Itt sem sikerült tehát egyértelmûen a szervezés. A csárdában viszont szó nélkül rányomták a lapunkra a kék túra igazoló pecsétet. Innen tettünk egy kitérõt a Duna-híd felé, az itiner szerint még Várdomb elõtt kellett volna járnunk, így nem kellett félni, hogy kicsúszunk a szintidõbõl. Visszaérkezéskor már nem is lepõdtünk meg, hogy a sátorban nincsenek a helyzet magaslatán. Közben Pörbölyön beindult a nagyüzem, a nevezési listák száma sokszorosára nõtt. Annak ellenére, hogy átadtuk a kitöltött lapokat, folyamatosan kérdezgették milyen túrán voltunk, hogy hívnak stb., pedig minden adat ott volt a papíron. Végül kaptunk oklevelet, kitûzõt és 1 éves újságokat. Már indultunk a parkoló felé, amikor kiabáltak utánunk, hogy együnk zsíros kenyeret. Összességében kitûnõ volt az idõ, az utak jól járhatók, a környezet szép, de kissé egyhangú. Kerékpártúrának túl könnyû, gyalogos túrának túl unalamas ez a vidék, de legalább egyszer mindenkinek meg kell nézni Gemencet és környékét. A kisvasút pedig maradjon!