túra éve: 2014
Vasas MaratonTúra éve: 20142014.10.05 16:43:46

Vasas 25

Tavaly ezzel a túrával kezdtem teljesítmény túrázói pályafutásomat. Teljesen természetesnek vettem,hogy az idén ismét részt veszek rajta.

Pomázról indul a túra. Elég sokat kell gyalogolni,mire kiérünk a városból. Az elsõ megpróbáltatás feljutni a Kõhegyre. Itt kell egy kis szintet mászni. S nekem ez a gyenge pontom a szintmászás. De azért felküzdöttem magam nagy nehezen. Ott fönt meleg teával várták a pontõrök a túrázókat. Bélyegzés után 1 pohár teát ittam, s már siettem is tovább. A jelzések nagyon jól követhetõek voltak, és még szallagozással is segítették a tájékozódást. Pedig az sem az erõsségem, de elismerem, hogy itt még eltévedni sem lehetett volna.

A következõ ellenõrzõ pont a Vasas szakadéknál volt, ahol egy kódot kellett felírnunk. Majd Lajos forrás felé vettem az irányt a S - jelzésen. Voltak szakaszok, ahol elég normálisan lehetett haladni. De ahol fölfele v. lefele mentünk ott a sáros talaj eléggé csúszott. Dömör kapu EP-nál nápolyival vártak, majd útbaígazítottak. Kezdtem kicsit keveselni,hogy még csak 10 km-nél járunk,úgyhogy megszaporáztam a lépteimet jobban. Aszfaltos út következett, majd ismét erdõs rész. Bükkipusztán almát kaptunk, és örömmel nyugtáztam,hogy a km-ek is fogynak azért elég szépen.  Királykút volt az utolsó Ep. Itt még lehetett volna szerintem átnevezni a nagyobb távra. Megnéztem az órám, eléggé idõben érkeztem idáig, de már eldöntöttem, hogy a mai napra elég lesz a 22,6 km-es táv az 1000-es szinttel is.Itt  padok voltak, leültem pihenni kicsit, megettem a csokimat. S gyûjtöttem egy kis erõt az utolsó nagy szintmászásra, föl Dobogókõre. Ami kisebb megállásokkal sikerült is. A célban megkaptam az oklevelet és a kerámia érmet.  Így a mai túrát 5 ó.4O perc alatt sikerült teljesítenem. Ez 1 órával jobb idõ a tavalyinál. Ezt mindenképpen komoly sikernek , s fejlõdésnek könyvelem el. _:))

A túra  az esõs idõ ellenére is jó volt. Az ellátás, az útvonal leírás minden OK. Mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani ezt a túrát.

MátrahegyTúra éve: 20142014.03.09 19:30:21

Képes túrabeszámoló!

Mátrahegy 3O

Nem terveztem el elõre,hogy március 8-án a Mátrahegy 3O teljesítmény túrára fogok menni. Csak elõzõ napokban több  szabad autós hely  hírdetés is megjelent a facebookon.  Hirtelen ötlettõl vezérelve, egyikre bejelentkeztem. gondoltam ideje lesz megismerkedem a Mátra hegyi túrázással is. Ezt is el kell kezdeni egyszer.Bár többen riogattak, hogy milyen nehéz, azért belevágtam.  De ettõl a perctõl kezdve végig rettegtem,hogy vajon elõjön-e majd túrázás közben a tériszonyom? Mivel erõs tériszony betegségem van bizonyos helyeken. Például ahol keskeny ösvényen vezet az út, s mellette mély meredély van.  A terepet nem ismertem, nem tudtam mire számíthatok ilyen téren. Na, meg a táv választással is akadt némi gondom. Abban biztos voltam, hogy a 4O-es távot nem tudnám teljesíteni. A 10-est azért kevésnek tartottam, maradt tehát a 2O vagy a 3O.

Reggel idõben megérkeztük a rajt helyére. Gyors reggeli, kis táska pakolászás. Nevezés 3O-as távra! Miközben haladtam ki a városból csak a tériszonyomra tudtam gondolni, hogy fogom ezt túl élni, ha esetleg úgy adódik? Mindegy,most már visszafordulni nem lehet! Bár megfordult a fejemben a gondolat, el sem indulok, hanem maradok a városba és sétálgatok, míg a túratársam, aki levitt autóval vissza nem érkezik.

Muzsla tetõre, enyhe emelkedõvel jutottam fel. S nagy megnyugvással tapasztaltam, hogy normális eredei úton haladtunk, semmi rám nézve veszélyes útviszony nem volt.  Elértem a 2. EP-t, Mátraházát is, a közbe esõ út is rendben volt, s már a 2. bélyegzésen is túl voltam. Menni fog ez Nekem - gondoltam -,s jó hangulatban folytattam utamat. Mátraháza és Télizöldes Ep. között fa kivágás miatt eltereltek minket a jelzett útvonalról. Így darabig aszfaltozott úton haladtam.  Nem voltam biztos benne, hol kell vissza térnem az eredeti útvonalra. Szerencsére akadt segítségem 2 túratárs személyében, akik éppen akkor értek oda. Így hárman folytatva utunkat, elérkeztün a 3.EP-re.

Viszonylag gond nélkül eljutottam Parádsasvárra is. A túratársak jöttek-mentek mellettem. Mindenki szép lassan elhagyott engem. Nagyon ritkán Én hagytam el másokat!  Néha akadt akivel 1-2 mondatot azért tudtam beszélni. Sós-cseri-tetõn egy szúró bélyegzõt kellett használni. Ilyet én eddig még nem láttam. Parádóhutáig valahogy nagyon hosszúnak tünt az út, úgy éreztem, sose érek oda. De aztán mégiscsak sikerült.

Ami ezután jött, az volt a legnezebb út számomra, de nem a tériszony miatt! Olyan hosszan és folyamatosan emelkedõ út vezetett Pisztrángos tóig, hogy többször meg kellett állnom pihenni közben, sõt egyszer le is ültem. S olyan  nagy energia hiányban szenvedtem.  Csokoládéval próbáltam pótolni az energiát, de még az evés is nehezemre esett. Teljesen kimerültem, ettõl a folyamatosan emelkedõ úttól. Szomjaztam is,  már csak fél üveg vizem volt, amit kortyonként iszogattam, hogy kitartson a következõ Ep-ig.

Pisztrángos tónál megtöltöttem a forrás vízzel az üvegeimet, s ettem pár falat szendvicset és  egy kis csokit is. Megittam legalább fél liter jó hideg forrásvizet, így nyerve energiát, erõt,az út hátralévõ részéhez. Tudtam,hogy ezután jönnek a legnagyobb szintkülönbség, tehát össze kellett szednem az akaratomat és az erõmet. Gabi halála nevü pihenõ helyhez szép lassan eljutottam, majd az utolsó kb 300 métert Kékestetõig, nagyon lassan haladva, többször megállva, forrás vizet kortyolgatva tettem meg.

Kékestetõn bélyegzés. S szembesültem azzal, hogy nagyon rosszul állok az idõvel, valószínûleg nem fogok idõben beérni.Úgyhogy Kékes tetõtõl elkezdtem megállás nélkül rohanni,ahogyan csak még az erõmbõl tellett az utolsó  EP-ig Vályús kútig. Onnan tovább folytattam a rohanást a köves úton bukdácsolva , amíg vissza jutottam Mátraházára.

A 3O km-es távra 9 óra szintídõt kaptunk Én 9 óra és 9 perc alatt értem be! Tehát 9 perccel késõbb, a kelleténél! Azért gratuláltak, és megkaptam az oklevelet és a kitüzõt is. Ez a 9 perc késés abból adódhatott, hogy menet közben elég ráérõsen és sokszor megálltam fényképezgetni, valamint a vége felé a brutális emelkedõket is csak úgy tudtam leküzdeni, hogy gyakran megálltam pihenni.

Ez volt az elsõ túrám, ahol nem sikerült szintídõn belül beérnem!  Eddigi kb 2O teljesítmény túrámon mindíg  1-2 órával elõbb értem be! Megküzdöttem rendesen a Mátraheggyel!!! Jó kis tapasztalat szerzés volt! De semmiképpen nem bántam meg, hogy elmentem rá, s azt sem, hogy a 3O-as távra neveztem. :)

Köszönet a rendezõknek és segítõinek a túráért, s a túratársaimnak akik segítettek a tájékozódásban!

Aki ezek után megnézné a túráról készült képeimet az alábbi linken teheti azt meg!

Dunán innen - Dunán túlTúra éve: 20142014.03.02 18:34:00

Képes túra beszámoló!

Mindíg nagyon nehezen döntöm el,hogy hétvégén melyik túrán vegyek részt! Hogy túráznom muszály hétvégén abban biztos vagyok, csakhát a döntés soha nem volt az erõs oldalam.  Pénteken este 6-kor még nem tudtam, hogy  szombaton hova menjek, de kb. este 9-re már döntöttem,hogy Dunán innen Dunán túl lesz a szombati program. Ilyenkor aztán sec-perc alatt kiirogatom az autóbusz, máv menetrendeket, minden egyéb tudnivalót feljegyzetelek egy kis papirra, gyorsan bepakolok a hátizsákomba, s megyek lefeküdni. Most viszont az történt,hogy egy ismerõsöm felhívott  este 10.40-kor,  hogy mégiscsak sikerült nekem autós helyet szerezni, s emondta a tudnivalókat hova kell mennem reggel. Ezért át kellett terveznem éjjel az egész utazás körüli dolgokat.

Hajnali 3/4 4-kor keltem!  Imádom, a hajnali keléseket! Autóval irány Dunaújváros. Fél 8-ra már le is érkeztünk!  Gyors nevezés, fizetés, s nagy elégedettség,hogy idáig minden flottul ment. Csakhogy a szervezéssel volt egy kis probléma.   Nem a rajt helyrõl indult a túra, hanem át kellett szállítani busszal az embereket Vizifogadó nevü helyre. A busz 8-órakkor indult, igy fél órát  kellett várakoznunk,hogy átszállítsanak minket. A busz tömve volt emberekkel, alig fértünk fel rá. Végülis sikerült eljutni a rajt helyszínére. Azért megjegyezném,hogy ezt az egy szervezési hibát leszámítva más probléma nem volt. Nagyon rendesek voltak a rendezõség tagjai. Az ellátás bõséges volt, a pontõrök segítõkészek  voltak, gyorsan haladt az ellenõrzõ ponton a pecsételés, a végén pedig szép oklevelet és kítüzõt kaptunk.

Szóval elindultunk a rajt színhelyérõl a vizi fogadótól, megkezdtük a túrát. Egybõl bevetettük magunkat az erdõbe. A piros sávon kellett az egész túra utvonalon haladnunk. A jelzések rendben voltak. Az út az erdõben a sok kidõlt fa miatt kicsit akadály versenyesre sikerült, de azért haladtunk. Gyönyörû dunaparti utakon mentünk végig. A szint is elviselhetõ volt, kb 46O méter, ez ugye még nekem is elviselhetõ magasság. Egyedül a rácalmási sziget körbejárását hagytam volna ki,ha rajtam mûlott volna,mert ott bokáig érõ sár volt. Bele is léptem párszor úgy,hogy a cipõm belsejébe is került a sárból! No,de a sziget körbejárást nem lehetett kihagyni,mert 2 ellenörzõ pont is elvolt helyezve rajta,nehogy valakinek kedve támadjon kicsit bliccelni.  Nagy szerencsém volt,mert ezen a szigeten szóba elegyedtem egy Dunaújvárosi lakosú túratárssal, akivel utána végig egeyütt mentünk. Sokat segített nekem,mivel nem kellett térképet bogarásznom, Õ igazán jó helyismerettel rendelkezett.

Menet közben idõnként éreztem fáradtságot, hogy jó lenne leülni kicsit pihenni, de aztán mindíg túllendültem ezeken a holt pontokon. A lábam is görcsölgetett az út vége felé,de ezek a kis kellemetlenségek elõfordulnak ennyi gyaloglás után. Mivel ez volt az elsõ 50 km-es túrám végig izgultam hogy sikerüljön a tíz órás szintidõn belül beérnem. Nagy büszkeséggel és boldogsággal töltött el,hogy végül is 9 óra alatt teljesítettem a távot.

A túra vége felé át kellett mennünk a Pentele hídon. Óriási monstrumnak tünt ez a híd, és nagyon hosszúnak.  A  híd másik oldalán található Dunavecse, utunk végcélja. Ez a kis dunamenti település teljesen lenyügözött engem az apró kis házaival, hangulatos kis utcáival,tereivel. Ide még egyszer vissza kell térnem! Ha máskor nem, hát jövõre újra eljövök erre a túrára! :)Igazán nagyon jól alakultak a dolgok, és egy nagyon szép túrán vehettem részt!

Köszönet a rendezõknek és segítõiknek a túráért,  valamint a túratársaimnak akik segítettek a tájékozódásban!

Túráról készült fotók megtekinthetõek:

Zöld túrák (Budai-hg)Túra éve: 20142014.02.23 15:36:56

Túrabeszámoló képekkel!

Tavaly októberben kezdtem el teljesítmény túrázni. Sikerült nagyon megszeretni ezt a sportot. Ha 1 hét kimarad, szinte már rosszul érzem magam.Ezért is nem értem mi történt velem a Zöld 30-as túrán?  Mert bizony ott már az elején azon gondolkodtam,hogy feladom az egészet. Amikor megláttam hogy az Ördögoromra milyen sáros csúszós sziklákon kell felkapaszkodni teljesen elõjött a tériszonyom. A 2 héttel ezelõtti virusos influenzámból sem gyógyultam ki teljesen, a közérzetem sem volt valami jó. Az idõjárás is pocsék volt, elõzõleg már 2 napja éjjel nappal esett az esõ. Ezek  a tényezõk együttesen vezethettek a negatív gondolataimhoz a túrával kapcsolatban. Kerestem is az itineren egy telefon számot, ahol lemondhatnám a túrát. Telefon számot viszont az itineren nem találtam! Ezért folytattam az utam tovább.

Sikeresen megérkeztem az elsõ ellenõrzõ ponthoz, ezt egy hajszálnyi sikernek könyveltem el. Tovább haladva a Széchenyi hegy felé megismétlõdött újra a tériszonyom, az út további részén már többet nem jött elõ. Széchenyi hegyen megkaptam a 2. pecsétet az itineremre. Elindultam hát a Normafa irányába. De valahogy éreztem,hogy nagyon lassan haladok. Következõ EP.nál a Tündér sziklánál be is bizonyosodott,hogy 2.5 km-es átlaggal jöttem eddig. Meg is kérdeztem a pontõr fiútól,hogy mi a véleménye, ilyen sebesség mellett én beérek e 7,5 óra alatt a a célba? Õ együtt érzõen biztatott,hogy szerinte igen,beérhetek szintidõn belül a célba. Lassan kezdtem beletörõdni,hogy ez a mai nap ilyen, s hogy kb 10 óra alatt majd be is érek a célba a 7,5 helyett. De azért kis erõre kaptam és elkezdtem a lábamat szedni,hogy a következõ EP-t a Feket István emlékháznál minél elõbb elérjem. Igen ám, de itt az erdõ helyett ismét városban kellett  gyalogolni s meredek lépcsõkre kellett felmásznunk többször is. Ebbõl kiemelném a Battai lépcsõt,amikor megláttam újra kikészültem,hogy ezt megint meg kell mászni. Valahogy felvergõdtem a tetejére. Tovább haladva a 4. Ep-n is túl jutottam, ez megint adott egy kis energiát, hogy jöhet az Árpád kilátó! Itt is voltak még emelkedõk. A viz  patakokban folyt rólam olyan melegem volt, mivel nem rétegesen öltöztem. Egy meleg pulóver volt rajtam és egy dzseki mindössze.  Egyiket sem mertem levenni, igy tovább gyalogoltam, a ruháimból csavarni lehetett volna a vizet. El is döntöttem,hogy a következõ túrámra legalább 3 rétegû ruhában jövök, amibõl levethetek egyet szükség esetén. Hát ilyen gondolatok foglalkoztattak még a jövõbeli túrázással kapcsolatosan.

Megérkeztem az Árpád kilátóhoz. Nagyon kedvesek voltak a pontõrök, csokival kínáltak, mondták hogy vehetek kettõt is rögtön. Én éltem a lehetõséggel vettem kettõt. Leültem a padra és ettem egy szendvicset, ettem egy csokit  /a másikat eltettem késõbbre/,ittam magammal hozott teából. Elõszedtem az itineremet, megnéztem a hátralévõ útvonalat. Gyors számítást végeztem, hány órája vagyok úton, s hány kilométert tettem meg. Biztatóbb számok jöttek ki, valahogy az átlag sebességem itt már 4 km/h-ra nõtt. Kicsit megnyugodtam ebbõl a szempontból. Azonban átgondoltam, hogy a szintes túrák nekem valahogy nem mennek! Nem szabad olyan túrákra jelentkeznem,ahol túl nagy szintkülönbségek vannak, nem bírom!!! Talán a súlyfeleslegem miatt, talán a korom miatt, de nagyon szenvedek a szintektõl! El is döntöttem,hogy 1000-1500 méter lehet a maximum. Efölött nem vállalok túrát!

Újr nekiindultam Virágosnyereg felé, kicsit frissebben és bizakodóbban,hogy talán nem lehetetlen küldetés beérni idõre a célba. Fölfele menet csiga lassusággal vánszorogtam, lefele menet kocogtam, így a kettõ sebessége kiegyenlítette egymást. Virágosnyereg Ep-re már egész jó idõvel érkeztem. A bóróka büfében megkaptam az újabb pecsétet. Itt is leültem pihenni, ittam egy kis szörpöt, nagyon melegem volt. Mielõtt tovább indultam volna találkoztam egy ismerõs túra társammal. Én készítettem róla egy képet, mire Õ szintén készített rólam egy képet. Hiába tiltakoztam, azzal védekezett, hogy van photo shop is a világon,ha rosszul sikerülne rólam a kép. Merthogy nem vagyok egy fotogén tipus enyhén fogalmazva. Na ezen túl voltunk. Ismét útnak indultam, szaporán szedve a lábaimat.

Az ezt követõ szakaszon következett az igazi sárban dagonyázás egészen Solymárig. Az erdõben is sár, de Szarkavár elõtt pedig brutál agyagos sárban meneteltünk, bokáig süllyedve. Amikor kiértem a saras útról, kb úgy néztem ki mint a "disznó" a cipõm egy merõ sár, a nadrágom alja úgy szintén. Próbáltam az útszéli füves részen valamennyire megtisztitani a cipõmet,hogy valamennyir szalonképes állapotba érjek be a városba. Hát ez a cipõ tisztogatás inkább kevésbé sikerült.

Solymáron gyors bélyegzés. Megint elõszedtem az itineremet és örömmel állapítottam meg,hogy már csak 5km van hátra Nagykovácsiig, és idõben vagyok! Szép az élet!!! Nekiindultam az emelkedõs aszfalt úton kifele solymárról. Hát ez az út jó hosszan fölfele vezetett,megint folyt rólam a viz. Utána be az erdõbe. Mondogattam magamnak, hawai... mindjárt célba érek.

Nagykovácsiban még volt azért egy soha véget nem érõ hosszú gyalogút.. Aztán egyszer csak feltünt a Plébánia épülete, utam végcélja. Teljesen lestrapált állapotban érkeztem meg. Azonnal adtam az itineremet, és néztem az órámat. Hihetetlen, de idõben beérkeztem, gratuláltak!  Megkaptam az oklevelet és a kitûzõt! Megkönnyebbülve leültem enni. 1 vajas lekváros, 1 zsíros kenyeret s  3 pohár teát ittam meg. Közben valaki hozzám lépett és megkérdezte,hogy melyik távon indultam?! Én válaszoltam,hogy Én már a célban vagyok! Mire Õ azt felelte,hogy neki még hátra van 14 km Budakesziig, s aztán el is indult. Kicsit "írigykedve" néztem utána, de jó neki, hogy még mehet tovább...Így,hogy kipihentem magam, s visszatért az önbizalmam, még a fáradtságom is megszünt...  egészen másképp láttam már a helyzetet ...lehet még bírtam volna én is azt a + 14 km-t. Végülis volt már Lõvéreki 4O km-es 1240 szintes túrám, amit sikeresen 1 órával a szint idõn belül teljesítettem.

Majd legközelebb remélem jobb passzban leszek, mert a teljesítmény túrázás nagyon jó dolog, és én nagyon szeretem még akkor is,ha vannak néha hullámvölgyek :)

Köszönet a rendezõknek és segítõiknek a túráért, valamint a túratársaimnak, akik útközben segítettek a tájékozódásban!

Túráról készült fotók megtekinthetõek: https://picasaweb.google.com/118029603304874160089