Pilisi Szirtek

nussyTúra éve: 20172017.04.02 18:26:27
megnéz nussy összes beszámolója

PILISI SZIRTEK 18

A hét eleji előrejelzésekkel ellentétben gyönyörű tavaszias idő lett a hétvégére, így kár lett volna otthon maradni. Messze menni nem volt kedvem és sajnos nem is értem rá egész nap, így erre a túrára esett végül a választásom.

Az útvonal legnagyobb emelkedőjét szerencsére letudtuk az útvonal elején, ahol a szép kilátás sikeresen elterelte a figyelmemet a folyamatos emelkedőről. A Boldog Özséb kilátónál elég sokan voltak, úgy látszik másokat is kivonzott a jó idő. Innen egy látványos szurdokon keresztül jutottunk le a völgybe, majd következett a Kémény-szikla ismét csodás kilátással. Ezután már közel volt Klastrompuszta, ahol terülj-terülj asztalkám várta a túrázókat. Egy viszonylag monotonabb szakasz után megérkeztünk a Boldogasszony kápolnához, majd még pár perc séta, és vissza is értünk a rajt/cél-nak helyet adó kocsmába.

Képek: www.flickr.com/photos/142735914@N07/albums/72157678841547163

Túra éve: 2015
regulatTúra éve: 20152015.04.04 06:57:21
megnéz regulat összes beszámolója

Kiszakadni a budai hegyek közül... most ez volt az elsõdleges cél, a másodlagos, az némi kocogás a lejtõkön. Aztán néha persze a szél lett átvette a public enemy szerepet. A medium táv határozottan kellemes volt. Roland és Zsolt megbízhatóan jó túrákat szervez. bõvebben a blogban...

SattelTúra éve: 20152015.03.29 13:56:57
megnéz Sattel összes beszámolója

Pilisi Szirtek 41

Az utóbbi hétvégék munkával teltek, kezdett már nagyon hiányozni az erdõ,nem is beszélve arról, hogy közeleg a május végi 100-as, amire ugye illenék elkezdeni a  felkészülést....

A Pilisi Szirtek t.túra tökéletesnek látszott (és az is lett) a feladatra. Túratársam Kesztölcnél vett fel, és fél 7 körül már Pilisszántón is voltunk. Kocsma persze zárva, így a helyi bolt kávéautomatáját ébresztettük fel álmából. Nos, elég hülye ötlet volt tejeskávét innom, a túra elsõ szakaszán többet voltam a sûrûben, mint az útvonalon....

A meglehetõsen erõs szélben közelítettük meg a rajthelyet, ahonnan gyors csekkolás után indulás. Hamar elértük a forrást,majd a szerpentinezés után már a Kilátó. A pontõrt egy másodpercig sem irigyeltem, nem lehetett elbújni szélvédett helyre... Ezután kényelmes útvonalon haladva gyorsan elment az idõ, máris újabb ep. Innen a Fekete-kõ kilátó, végre köd, és felhõ nélküli panorámával. Gyorsan elértük a  Kémény-szikla ep.-t. Most kezdett igazán élvezetessé válni a túra, mert bizonyos szakaszokon tömegével láttunk vadvirágokat, néhol szinte mezõket. Szélvédettebb helyeken bódító virágillat tette még felejthetetlenebbé a sétát. Sasfészek Kh.-nál kisebb pihenõ, majd brutál ereszkedés. Igazából innen kezdõdött el az igazi túra, az Öreg-szirt felejthetetlen volt felfelé, és lefelé is...... Könnyebb szakasz Klastrom ep.-ig, ahol etetõ pont lévén, nagyobb csapat torlódott össze. Az itinert nézegetve nyilvánvalóvá vált, hogy rövid szakaszokon kemény szintemelkedések lesznek, nem is lepõdtem meg késõbb, bár néhányszor jobb lett volna nem tudni elõre.. Legény-barlang kissé szuszogós lett, de az igazi móka a Basa-hegyre való felmenetel volt. Túratársamat a G50 tt. Bánya-hegy elõtti aljas, hosszasan emelkedõ szakaszára emlékeztette, utólag igazat adok neki, de ez szerintem durvább volt, valahogy nem akaródzott vége lenni. Ep., ahol szusszanás, és irány a lejtõ. A Csévi-barlang nekem nem mondott különösebben semmit sem. Eddig.. Szombaton kevés mosolygós, vidám túrázót láttam felfelé menet. A kb. 2 km összint hamar összejön így, de persze aki önként megy el túrázni, az ne panaszkodjon. A forrás, majd Sárga jelzésen tûz tovább. Bár már sok szint nem volt hátra az itiner szerint, a széles útig még bizony kapaszkodni kellett, nem keveset. Sárga kereszten tovább, becenév felír az ell.ponton (ötletes volt!). Könnyed kocogás, megérkezés a Felsõ kocsmába, ami végre már nyitva volt, egészen jó hely.

Tökéletesen jól szalagozott túra volt,és csak ott, ahol kellett. Az itiner pontos, egyértelmû, nem lehetett félreértelmezni. Látszott, hogy aki írta (megtervezte), nem egy túrán vett már részt.

Összességében egy nagyon kemény teljesítménytúra volt számomra, az utóbbi hetek kihagyása érezhetõen azzá tette. Talán egy Határjárás 45 tt.-n fáradtam el ennyire.  Gratula a szervezõknek, kitettek magukért. Köszönet túratársamnak a fuvarért!

Sattel

Túra éve: 2014
czenegabiTúra éve: 20142014.07.19 19:36:11
megnéz czenegabi összes beszámolója

Tisztelt Túrázók!

Ez a túra megbújik a szerencsére bõséges kínálatban így az én naptáramból is hiányzott. A több hónapos pihenés jót tett a térdemnek így a középsõ 23 km-es táv megtétele nem jelentett gondot, bár egy jó talpbetét még mindig hiányzik. Egy ismerõsöm hívta fel a figyelmet erre a lehetõségre így kaptam az alkalmon, hogy részt vegyek rajta.

Rendkívüli meleg volt így kellõ mennyiségû vízzel felszerelkezve tettük meg a távot. Sár egyáltalán nem volt és változatos helyeken vezetett az útvonal.

Köszönet a szervezõknek és remélem még sokáig megmarad ez a lehetõség.

Számomra lényeges momentum, hogy ez volt a 25. sikeresen teljesített TT-m. Remélem nemsokára az 50-et is ünnepelhetem...

Túra éve: 2013
SumAnachenTúra éve: 20132014.04.30 14:23:03
megnéz SumAnachen összes beszámolója

Túrabeszámoló itt olvasható.

MirPTúra éve: 20132013.07.30 19:49:07
megnéz MirP összes beszámolója

Túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

nim69Túra éve: 20132013.07.22 22:06:14
megnéz nim69 összes beszámolója

PILISI SZIRTEK-17

A rendezés elõtt két héttel akadtam erre a túrára. Nagyon örültem neki, hiszen így nyáron megfogyatkoznak a túrák itt a közelben, amire el tudok jutni. Így amint megláttam, hogy elõnevezés is lehetséges, éltem is vele. Jó ötletnek tartom, a sorban állás elkerülése végett is. Bár erre nem is volt példa mikor nem sokkal 8ó után a rajtba értünk túratársammal. Akkorra már jó páran útnak eredtek. Mi a rövid 17km-es távot választottuk. S a nagy meleg miatt azt hiszem jól döntöttünk.

Az útvonal jól követhetõ volt, bár az elején többen nehezen találták meg a P, S+ jelzést -, de mint ismerõsök erre felé, segítettünk. Az út   felvezetett minket mindjárt egy jó kis emelkedõvel a Z jelzésre, melyet már a Kinizsi-100-ról is ismerõsként üdvözölhettünk. Szép ez a szerpentines út, gyönyörû kilátás tárult elénk. Megéri a fáradozást, a szinttel való küzdelmet. Az egyik legszebb kilátópontnál volt az elsõ ellenõrzõállomás is. Gyors pecsét és információ kérés, hogy ugye, ha jól gondolom, csak Klastromnál lesz ital ezen a távon. Helyeslés volt a válasz. Igaz, hogy ilyen távon az ember kellõ folyadékot tud vinni magával, de a nagy meleg miatt jól esett volna, ha mondjuk a Z jelzés elérése elõtti Zo forrást jelölõ útra felhívták volna a figyelmet vagy esetleg egy fél literes palackkal indítanak útnak. ( Mindez mondom nem vesz le a rendezés szinvonalából, csak a melegre való tekintettel máskorra megfontolandónak tartom megjegyezni.) A Pilis-tetõt elérve tovább is a Z-ön haladtunk, amíg a P+ jelzésig nem értünk. Itt szépen óvatosan leereszkedtünk a szurdokban és becsatlakoztunk a Pilis--nyeregbõl jövõ P, Z+ jelzésbe. Ez utóbbi és a Z3, na és a kellõ helyen kihelyezett szalag irányított tovább minket a második ellenõrz pontig a Kémény-sziklára. Itt is csodálatos panoráma fogadott. Nagyon szép tiszta idõ volt, s messze el lehetett látni. Innen szemügyre is vehettünk az alattunk elterülõ Klastrompusztát is, következõ pecsételõpontunkat. Ezt az alig több, mint 1km-es ereszkedést hamar megtettük a S jelzésre rácsatlakozva, s már csak az utolsó szûk 6km volt hátra, ahol a szint szinte minimális. Klastromnál volt a várva várt folyadékpótlási lehetõség ( szörp, víz ) és a finom kenyerek. Akár édesre, akár sósra vágyott a megfáradt túrista, kedvére falatozhatott. Utunkat a S-n, majd S+-on folytattuk tovább az egyre melegedõ idõben. Még szerencse, hogy a túra útvonala szinte végig fákkal borított, hûs lombok alatt vezetett, de így is az emelkedõk olykor megizzasztottak. Épp harangoztak, ahogy a Szántó-Szentkereszt mûutat elértük. S néhány perc múlva már kezünkben is tarthattuk az egyedi oklevelet és a szép kitûzõt.

Nagyon jó kis túra volt, jó vonalvezetéssel, s a meleg ellenére is erdõben "hûsölve" mentünk. Egy ötlet még a rendezõknek: Szántónak egyik nevezetessége a Boldogasszony kápolna, mely mellett, alig 50 m-rel jön el az út. Ha esetleg felhívnák rá a figyelmet az itinerben, többen megnézték volna biztos és onnan is nagyon szép a kilátás akár a falura, akár a Budai-hegyekre is! Mi a velünk tartó túratársnak említettük, így õ nem hagyta ki megtekinteni.  Egyetletn dologra hívnám fel még a figyelmet, hogy a  neten és az itineben a szintidõ nem volt összhangban, egyiken 6,5ó, míg a másikban 5ó szerepelt. Természetesen, kényelmesen teljesíthetõ volt így is, de erre kéne figyelni!

Köszönjük a rendezést. Várjuk, jövõre is a programba ezt a túrát. Ajánlom mindenkinek.