OKT

OKT fórum

lista a hozzászólások időrendjében

<<< 13.sz. túra: Piliscsaba - Hûvösvölgy15.sz. túra: Rozália téglagyár - Dobogókõ
14.sz. túra: Hûvösvölgy - Rozália téglagyár
Vöröss Bejárás: 2022.12.30. Rögzítve: 2022.12.30 21:42:16

Hűvösvölgy – Téglagyár

Az előzőekben leírtak érvényesek, egyedül az az újdonság, hogy a Virágos-nyereg után a panorámaúton egy helyen frissen útra dőlt fa fekszik keresztbe. Nem akadályoz, át lehet lépni, de hátha látja valaki, aki illetékes... A Hármashatár-hegy és Virágos-nyereg közötti két meredek lejtő most néhol erősen csúszik.

Vöröss Bejárás: 2021.10.09. Rögzítve: 2021.10.10 12:23:37

Szinte ugyanazt tudom írni, mint két éve: eltévedni nem lehet, nekem frissnek tűnő jelzéseket lehet követni mindenhol, és a pecsétek is rendben vannak, még a pecsétekre figyelmet felhívó piktogramok is megvannak a Rozália téglagyár irányából, egyedül a Hűvösvölgynél nem láttam ilyet. Persze ez lehet az én hibám is... :-)

Vöröss Bejárás: 2019.12.26. Rögzítve: 2019.12.26 20:50:07

A túra nagyon jól jelölt, sehol nem lehet eltévedni, térkép nélkül is végigjárható. Én a Rozália téglagyár felől mentem Hűvösvölgy felé, innen még az Árpád-kilátó hurokösvényén sem lehet elkeverni. Most csak a Csúcs-hegy alatti emelkedő közepén van egy kb. 150 méter hosszú szakasz egy kanyarban, ahol az egész út "mocsaras", itt az erdőben vagy az út fölött-mellett érdemes araszolni, de sehol máshol nincs akkora sár, hogy a haladást lehetetlenné tegye. Így vagy úgy meg lehet úszni a sárdagasztást. Rosszabbra számítottam ennyi eső után. Egyetlen megjegyzés a tájékozódáshoz: a Virágos-nyereg rétjén a Hármashatár-hegy felé azon az ösvényen kell elindulni, ahol a tanösvény táblája is áll, és egy nyíllal mutatja az irányt. Látható a jelzés, de csak közelről, egy bal oldali fán, és nem teljesen az elején. A pecsétek mindenhol rendben vannak és a nyomatuk is szép.

KFeri Bejárás: 2018.03.11. Rögzítve: 2018.03.20 21:45:43

Már nagyon hiányzott a séta, hiszen utoljára decemberben húztam túrabakancsot. Azóta időm sem nagyon volt és az időjárás sem volt éppen kirándulásbarát. Nem a hideggel volt a bajom, hanem a kilátásban szerettem volna gyönyörködni, de a ködös-felhős idő ennek nem kedvezett. Ezen a héten végig kellemes tavasz idő volt és szerencsére nem volt ez másképp a rövid hétvégén sem. (Szombat még munkanap volt…) Vasárnap reggel megkérdeztem a családot, hogy ki szeretne velem tartani egy nem túl hosszú, kb. 15 km-es túrára. A két fiam (8 és 11 évesek) kapott az alkalmon. Gyors reggeli és készülődés után autóba ültünk és elmentünk Solymárra a temetőig. Ott rövid várakozás után felszálltunk a 820-as buszra, amely 10 perc alatt átvitt bennünket a téglagyári bejáróig.

Pecsételés után fél 10-kor indultunk el a Rozália téglagyártól Hűvösvölgy felé. Először aszfalton, később jól járható erdei úton, majd egyre sárosabb és havasabb, végül pedig teljesen hóval borított úton értünk fel a Csúcshegyre. Útközben láttunk néhány határkövet, amelyek Budapest egykori határát jelezték, valamint találkoztunk néhány teljesítménytúrázóval is. A pontőrtől a gyerekek még cukorkát is kaptak.

A hegytetőre felérve készítettünk néhány fényképet a Bécsi útról és a téglagyárról, majd folytattuk az utunkat a Virágos-nyereg felé. Fél 11-kor értük el a pecsételőpontot. Rövid pihenő (pecsételés-gyümölcs-ivás) után indultunk tovább. Kb. 100 m megtétele után a nagyobbik fiam szólt, hogy neki bizony fáj a sarka, mert van rajta egy vízhólyag. Nem most szerezte, ott van már néhány napja, de most fáj… Nem vagyok még elég rutinos túrázó, ezért reggel elfelejtettem betenni a táskámba a vízhólyag tapaszt. Szerencsére a kisebbik fiam hátizsákjában volt egy sebtapasz, azt ragasztottuk a vízhólyagra. Csodát művelt, mivel innentől nem volt gond vele.

Továbbra is havas-sáros-száraz emelkedők és lejtők követték egymást. A hétközi meleg hatására a városban már nyomokban sem lehetett havat látni, itt viszont még helyenként 5-10 cm-es hóban kapaszkodtunk felfelé a Hármashatárhegyre. Azzal próbáltam bíztatni a fiúkat, hogy lefelé sokkal rosszabb lenne, de röviddel a „cél” (a hármashatárhegyi pecsét) előtt már ez sem segített a kisebbik fiúnak. Sírva fakadt, hogy neki ez nem tetszik. Szerencsére már csak néhány méter emelkedő és egy rövid sík szakasz volt hátra az erdei iskoláig. Ott tartottunk egy újabb pihenőt (pecsét-szendvics-gyümölcs-ivás), ami segített átlendülni a holtponton.

Természetesen nem lehetett kihagyni a Guckler Károly kilátót, ahonnan jól lehetett látni a Dunát, a budapesti hidakat és a Parlamentet is. Utána még egy rövid séta a bunkerek között, majd indultunk tovább. A Fenyőgyöngyéig enyhén lejtős, de annál havasabb úton sétáltunk. Szerencsére a fiúk arcán itt már nyoma sem volt a korábbi elkeseredettségnek.

Fenyőgyöngye után következett még egy rövid emelkedő, majd nem sokkal később elértünk az Árpád kilátóhoz. A leírásokból emlékeztem rá, hogy itt van egy „hurok” az útban és oda kell figyelni, nehogy kihagyja az ember a kilátót. A hurok két szára valóban közel haladt egymáshoz, de azért könnyedén el lehetett igazodni. A kilátóból ismét gyönyörködtünk egy kicsit a budapesti panorámában, pótoltuk az elhasznált energia egy részét (szendvics-gyümölcs-műzli szelet) és indultunk tovább Hűvösvölgy felé.

Az út innen a repülőtérig viszonylag jól járható volt, néhány kisebb dagonyán kellett csak átgázolni. Az Oroszlán sziklánál természetesen elkészültek a „kötelező” fényképek, majd folytattuk az utunkat az utolsó pecsét felé. Mátyás király vadaskertjének emlékművétől kezdve újra egy nehezebb szakasz következett. Habár az út továbbra is enyhén lejtett, de végig a hó-sár-víz hármassal kellett küzdeni. Szerencsére a fiúk ezt a küzdelmet inkább kihívásként, nem pedig szenvedésként élték meg, így nem volt semmi gond a hátralévő kb. 3 km-es távon. A repülőtérnél láttunk siklóernyősöket gyakorolni.

Hűvösvölgyhöz közeledve megpróbáltuk még egy kicsit szaporázni a lépteinket, hogy elérjük azt a buszt, amelyik közvetlenül a Solymáron hagyott autónkig visz bennünket. Le a kalappal a fiúk előtt, majdnem 15 km gyaloglás után még képesek voltak erre. Átkeltünk a Hűvösvölgyi úton, majd felszaladtunk a lépcsőn. A fiúkat leültettem a büfé teraszán, én pedig elrohantam pecsételni. Néhány perc múlva már ismét a fiúknál voltam és szaladtunk le a buszmegállóba. A lépcső közepén jártunk, amikor megláttuk, hogy a vezető beszáll a buszba. Egy utolsó nagy rohamra indultunk, amelynek eredményeként a busszal egyidőben értünk a megállóba. Akkor vettem észre, hogy csak 2 db BKV jegy van nálam. Arra már nem volt idő, hogy még elmenjek jegyet venni, de végül megoldottuk, mindhárman felszálltunk a 13:36-kor induló buszra. Kb. fél óra múlva pedig fáradtan, de élményekkel gazdagon gurultunk hazafelé a saját autónkkal.

Mindent figyelembe véve egy kellemes, jó hangulatú „fiús túrát” tudhatunk magunk mögött és 4 szép pecséttel gyarapodott a gyűjteményünk. A jelzések végig jól követhetőek voltak. Szerencsére kevés volt az aszfalt és több helyről is szép kilátás nyílott a környékre, de elsősorban Budapestre. Ami viszont nekem nem tetszett, az a rengeteg ember. Tudom, hogy közel van a város és a jó idő sok embert kicsalogatott a természetbe. Ez így természetes. Én azonban sokkal jobban szeretem azokat a szakaszokat, ahol el lehet mélyedni a természet csendjében, élvezni lehet a madarak énekét és emberek helyett legfeljebb az útra belógó ágakat kell kerülgetni.

Ennek ellenére jó szívvel ajánlom a szakaszt kezdő túrázóknak. Hóolvadás után szerintem nagyon könnyen teljesíthető még gyerekekkel is.

turaelmenyeim.blogspot.com/2019/04/okt-14-rozalia-teglagyar-huvosvolgy.html

emil1989 Bejárás: 2017.03.04. Rögzítve: 2017.03.05 19:01:34

Első Kéktúránk volt párommal, szép tavaszi időben. A 218-as busszal rendben kiértünk Solymárra, a téglagyári bekötőúthoz. A térkép és a leírások alapján hamar megtaláltuk a kék keresztet, majd a kéket, illetve az első pecsételőpontot is. Itt a fórumban a Csúcshegyi-th. van megjelölve mint második pecsételőpont, viszont a füzetben a Virágos-nyereg büfé. Emiatt egy kicsit aggódtam, mert a Csúcs-hegyi th.-t nem láttuk és féltem hogy ki ne hagyjunk egy pontot már rögtön az elején! :) De aztán később minden rendben lett, egy hosszú egyenes, a katonasír, majd egy erős jobb kanyar után megtaláltuk a második pontot is. Ezután majdnem elindultunk a zöldön, de résen voltunk és a mező átszelése után ismét feltűntek a kék jelek, így tudtuk hogy jó helyen járunk. A HHH-n szép idő és kilátás fogadott minket. Az utolsó bő 6 km-es rész többnek tűnt, valószínűleg még nem vagyunk edzettek és elfáradtunk eddigre egy picit. Hűvösvölgyet azonban sikeresen elértük 4 óra 15 perc alatt (a HHH-n 15 percet tuti eldobtunk), így megszereztük az első négy pecsétet a 150-ből! :)

Xénia0707 Bejárás: 2016.03.12. Rögzítve: 2016.03.15 12:43:09

Szakasz és a pecsétek RENDBEN! :)

Lumpy Bejárás: 2015.04.11. Rögzítve: 2015.04.13 09:07:05

Rozália téglagyár – Hűvösvölgy irányban jártuk be az utat.

A jelzések mindenhol jól láthatók, könnyen követhetők. A magasabb régiókban, ahol a kora-téli ónoseső pusztítás intenzívebb volt, pár jelzéssel ellátott fa is áldozatul esett, de szinte mindenhol a látótávolságon belül még egy jelzés látszott.

Büfékocsi most is ott volt a Virágos-nyereg pecsételő mellett, jólesett egy hűvös almalé. A tulaj nagyon kedves, pár perc alatt mindent megtudtunk róla és a gyerekeiről (kisbabával túráztunk, így volt közös téma) :))

nussy Bejárás: 2013.07.14. Rögzítve: 2013.07.15 13:42:26

A jó idő és a hétvége miatt viszonylag sok emberrel találkoztam az út során. Az útvonal szép, a szakasz hossza és BP-től való távolsága miatt kifejezetten jó volt kezdésnek. Az Oroszlánszikla- Árpád-kilátó - Fenyőgyöngye vendéglő közt hiányosabbak voltak a jelzések, de így is követhető volt az út; a többi részen a jelzések rendben voltak. Az Árpád-kilátóból nagyon szép panoráma nyílik a városra, amit csak a közelben szipuzó csövesek látványa rontott kissé. A Fenyőgyöngye után az út melletti kékkútból pótolható a vízkészlet, ami jól is jön a Hármashatár-hegy előtti emelkedőn. Itt próbáltam megbarátkozni a fémbélyegzővel, majd csodálkozva jöttem rá, hogy már megtettem a szakasz több mint felét. Innen elég közel van a következő pecsételő pont, a Virágos nyereg. Ezután a téglagyárig szintén jól követhető az út. Sajnos ezen a részen több helyen találkoztam az út melett nagyobb szemétkupacokkal, viszont a gyár melletti virágzó napraforgótábla látványa szép búcsúzókép volt.

aszala Bejárás: 2013.06.29. Rögzítve: 2013.07.10 10:47:53

Rozália téglagyár - Hűvösvölgy

A Fenyőgyöngye étteremig (Szépvölgyi út) nagyon jók a jelzések.

Igaziból onnan is, csak nem kék jelzéseket, hanem frissen lehántolt (fejszével? eltüntetett) jelzésnyomokat kell keresni. Az Árpád-kilátó környékén megint vannak jelek, aztán Hűvösvölgyig szinte semmi. Kicsit figyelni kell, néhány elágazásnál kicsit beljebb vannak az eltüntetett "jelzések", de azért lehet követni.

A helyzet gondolom változhat annak függvényében, hogy a jelzéseltüntetők vagy a jelzésfestők tudnak-e gyorsabban haladni. A Budai-hegységben több helyen találkoztunk ilyen nyomokkal, és a rengeteg út/ösvény miatt ez elég zavaró tud lenni. Nem tudom kinek és miért jó szórakozás ez.

Felfrissülésre lehetőségek: Virágos-nyeregben hétvégenként van kinn egy lakókocsi-"büfé" igen mérsékelt italkínálattal, ill. a fent említett Fenyőgyöngye étterem a Szépvölgyi úton. A Hármashatár-hegyen van egy étterem, ide nem tudtunk bemenni, mert esküvőre készültek.

Hendiala Bejárás: 2013.06.21. Rögzítve: 2013.06.24 15:12:54

Lekapart jelzések, szúnyoginvázió.

Alg Bejárás: 2013.05.25. Rögzítve: 2013.05.25 19:20:29

Másodjára mentem, legutóbb még nem volt füzetem...

Az Árpád-kilátó után, ahol jobbra le kell térni ott figyelni kell, a kereszteződésnél is meg utána elég hosszan le van gyalulva a fákról a jelzés (2 hete még megvoltak) - az okát nem tudom, mindenesetre arra mentünk.

hercegdori Bejárás: 2012.11.03. Rögzítve: 2012.11.03 19:30:13

2012. november 3-án sikeresen bejártuk a 14. számú túrát (Hűvosvölgy felől a Rozália téglagyár felé haladva), amely OKT-nk első teljesített szakasza.

A jelek sajnos sok helyen kopottak, de az újjak már teljesen jól láthatóak.

Kezdő túrázóként a jelzések jól követhetőek, azonban elég sok figyelmet és körültekintést igényelnek.

A pecsétek szerencsére mindenhol az ismert helyükön találhatóak, részletek a Kéktúra bélyegzőhelyek fórumában.

A szakasz valóban változatos, amely ottjártunkkor igen ködös volt, így ez igen érdekessé tette utunkat.

pinyo Bejárás: 2012.03.31. Rögzítve: 2012.03.31 21:14:52

Ma végigsétáltuk a szakaszt. Valóban sok fán látszik a lekapart kék jelzések nyoma, de sok eredeti helyén, jónéhány meg "új" fákon lett ismét felfestve.

Jóformán térkép nélkül is végig lehet így már járni, mi is inkább gyakorlásként, ellenőrzésként néztünk csak néha a térképre. Egyedül a Vihar-hegy Virágos-nyereg között van némi gondolkodni való, itt egy tisztásra 6-7 földút / ösvény fut be, a megoldás, hogy át kell vágni egyenesen :-) Nagyon szép szakasz, tele érdekességgel...

Köszönjük szépen az új jelzéseket!!!

wassakarat Bejárás: 2012.03.15. Rögzítve: 2012.03.15 17:44:04

Hűvösvölgytől a Fenyőgyöngye vendéglőig térkép se kell, annyira gyakran és jól láthatóan vannak kihelyezve a jelzések. Onnantól a Hármashatás-hegyig vezető emelkedőn viszont szisztematikusan le van kaparva a fákról a kék jelzések többsége. De azért még így is kicsi az eltévedés veszélye, csak az adótornyokat kell figyelni.

Az Árpád-kilátó gyönyörű, a Hármashatár-hegy panorámája lenyűgöző. Talán a befejező szakasz pár száz métere lehetne kicsit változatosabb és kevésbé szemetes, de az összképet tekintve ez egy remek túra.

koszavandor Bejárás: 2011.12.30. Rögzítve: 2011.12.30 10:09:50

Hármashatárhegy - Hűvösvölgy:

Abszolute jól jelzett szakasz ez a budai rész, szinte lehetetlen eltévedni. A jelzések mellett táblák is akadnak bőven.

Több helyen is nagyon szép a kilátás. Az Árpád-kilátónál érdemes vigyázni, éppen lakják, még karácsonyfát is állított a lakó...

A pecsétek (fémpecsét a Hármashatárhegyen, MTSZ pecsét a kisvasút forgalmi irodáján) továbbra is rendben vannak.

koszavandor Bejárás: 2011.11.26. Rögzítve: 2011.11.26 13:39:14

Rozália téglagyár - Hármashatárhegy:

Fordított irányban kezdtem el ezt a szakaszt és nem mentem el egészen Hűvösvölgyig.

A téglagyártól majdnem a Csúcs-hegyig sok szemét hever az út mentén. Ez a szakasz nem szép, először kezdtem is bánni hogy nekivágtam. Aztán ahogy az út ráfordul a Csúcs-hegy oldalára, onnantól már nyugodtan élvezhető a természet szépsége! Sajnos nagyon ködös idő volt, zúzmarás volt minden és a köd miatt a látástávolság gyakorlatilag max. 50 méter lehetett. Ezt bántam is, mert napos időben ez a szakasz nagyon szép panorámát kínálhat több helyen is.

A Csúcs-hegyet elhagyva jön egy jó nagy hullámvasutazás, majd megérkezünk a Hármashatárhegyre. Itt is nagyon szép lehet a kilátás. Én itt befejeztem, a Z, majd a Z+ jelzésen le lehet jutni a 137-es busz megállójába (elég lejtős úton).

erdélyiek11 Bejárás: 2011.10.22. Rögzítve: 2011.11.06 15:18:02

Most is szép idönk volt, A gyermek vasútnál készségesek voltak, hármashatárhegyen fém pecsét, jó lenne gumira cserélni végre. A virágos nyereg "büfé" nem büfé legalábbis bíztam abban, hogy fogyasztani is fogunk, de zárva volt, jele szerint elég rég óta . Kellemes kis túra volt, a GPS szerint 16,9 km csináltunk, ládázással együtt.

gyorkosattila Bejárás: 2011.08.22. Rögzítve: 2011.08.26 21:49:43

14. sz. túra: Budai-h.

(Hűvösvölgy-Bécsi út-18.sz busz áll.)

Rozália téglagyár => Virágos-nyereg

Ez egy rövidke kis túra volt 4,7 km az igazolófüzet adatai szerint. Sajnos van néhány elég szemetes szakasz felfelé a téglagyártól kanyargó aszfaltutat elhagyva az erdőben. Egy nagy kupacban leöntve műanyagpalackok, mindenféle más szeméthalmok az úttól nem túl távol. Egyszer lehetne oda szervezni egy szemétszedő akciót egyeztetve az önkormival az elszállíttatásról. A jelzések jól fel vannak festve, eltévedésre nincs is mód, továbbá az turistaút is jól járható. Szépek az út mentén elhelyezett, számozott és/vagy feliratozott jelzőkövek, melyek errefelé gyakoriak.

oMBi Bejárás: 2010.08.12. Rögzítve: 2010.08.13 07:14:30

Mi Dobogókőről érkeztün a Téglagyárig és még felmásztunk a Hármashatár-hegyre, az elöttem szolókat ollvasgatva, nem számított másra csak szemétre DE el kell mondjam,hogy szerintem itt valaki kitakarított mert a téglagyártól felfelé nem igen  találkoztunk az említett szeméthegyekkel!!

hegyikalandorok Bejárás: 2010.08.06. Rögzítve: 2011.12.20 14:34:19

zsíros hegytől pilisszentkeresztig

hegyikalandorok.blogspot.com/2010/08/fovaros-kozeleben.html

tortúra Bejárás: 2010.07.09. Rögzítve: 2010.07.16 19:21:26

Hűvösvölgytől indultam neki első szakaszomnak. Virágosnyeregig tényleg szép, de aztán egyhangú. Ha nem siettek mindenképpen álljatok meg a vitorlázó reptérnél hűvösvölgy után. Van egy pihenő is lent, de nagyobb élmény a tér végén lévő kisebb hegyecskéről nézni a felszállásokat, pont fölötte kanyarodnak el a repcsik.

kovtams Bejárás: 2010.03.06. Rögzítve: 2010.04.27 21:46:32

Érdekes szakasz. Szinte teljes egészében Budapesten belül halad, és ez több mint észrevehető. Rozália téglagyártól indultunk, pontosabban a BKV buszmegállótól az ürömi elágazástól, élmén yolt a sok szemét és a nagy forgalom miatt. A szemét egészen Virágos-nyeregig kitart, kárpótlásul, felfelé kapszkodás közben  gyönyörű a kilátás a Pilisre. A hármashatár-hegyi antennaerdő és Budapest panorámája kinek mennyire tetszik, ízlés dolga, szerintem a hidegkúti reptér a siklóernyősökkel érdekesebb látvány volt. Alapvetően a 2. kerületi rész nekem jobban tetszik, bár lehet csak amiatt van , hogy Hűvösvölgynél lakom és ezt a  részt amúgy is elég jól ismerem. A télen szerncsére sífutóléccel is sikerült bejárni néhányszor, ideális, egyenletes terep.

Ez a szakasz hatalmas ellentmondásokat hordoz magában. Ha a Kéktúrát országismereti túrának fogjuk fel, akkor itt most kaphatunk ebből egy jó adagot. Egyrészt meg lehet nézni az Árpád pihenő alart a zöldön letérve, mint sátoroznak a hajléktalanok a természetvédelmi területbe beékelt alaposan körbekerített villák alatt. Aztán ezen az úton rengeteg kisgyerekes család, nyugdíjas igyekszik kikapcsolódni, jó eséllyel lehet viszont szipusokkal, pitbull tenyésztőkkel, eltévedt hajléktalanokkal találkozni. Hétvégenként jó időben az előbbi dominál, csúcsidőn kívül néha az utóbbi.

A jelzés viszonylag jól követhető, azért egy térkép nem árt. Az útvonal rövidsége ne tévesszen meg senkit, annyi inger ér ezen a csekély 14 kilométeren, hogy bőven el lehet fáradni még így is, ha nem is a sok szint és kilométer miatt.

kacorka Bejárás: 2009.10.03. Rögzítve: 2009.10.10 21:33:12
A szakasz Hûvösvölgytõl Virágosnyeregig tartó része érdekes és szép, különösen a siklóernyõsök meg a reptér volt klassz. Virágonyereg után érdektelen és szemetes út visz le a téglagyárig.

feketekecske Bejárás: 2009.09.02. Rögzítve: 2009.09.02 08:10:40
Az Árpád kilátótól Hûvösvölgy felé esõ szakaszon nem egyértelmûek a jelzések - vagy nincsenek még a keresztezõdésekben sem -, a szánkópályától lefelé egyenesen kell haladni.

kacorka Bejárás: 2009.04.26. Rögzítve: 2009.04.27 19:28:13
Rozáliától mentünk a Virágosnyeregig csak könnyû sétaként. A téglagyár a 10-s út irányából már messzirõl látszik a nagy kémény miatt. A kapun van a pecsétes doboz. Nem nagy élmény ez a szakasz (már amit bejártunk belõle). Sok a szemét sajnos. Nem volt nálunk térkép, ezért néha volt egy kis kavarás, de azért mindig megtaláltuk az utat. A sárga kék keresztezõdés szerintem tök káosz, lekapirgált jelzésekkel. Mondjuk azt soha nem fogom megérteni, hogy keresztezõdéseknél miért nem raknak ki jelzést. A Virágosnyereg büfénél ettünk ittunk kicsit a fûbe telepedve, azért itt szép a kilátás és kellemes ez a rész. Nem is mentünk tovább, hanem innen visszafordultunk és ugyanazon az úton jöttünk haza.

szucsisanya Bejárás: 2009.04.26. Rögzítve: 2009.04.26 21:59:00
Virágos nyeregtõl a Téglagyárig elég gyér a jelzés. A kék-Sárga "Y" elágazásban (katonasír) sincs rendesen felfestve egyik szín se. A magasfeszültségû vezeték utáni zölddel közös szakasz elsõ részén a jelzések le vannak kaparva. Pozitívum ellenben az, hogy ezen a szakaszon mindenhol van gumi bélyegzõ, sõt a hármashatárhegyi büfében Csúcs hegyi bélyegzõ is van!

Janka és Zoli Bejárás: 2009.03.21. Rögzítve: 2009.03.21 16:42:26
Határ-nyeregnél a jelzések újra jól láthatók. Hármashatárhegytõl majdnem a Rozáliáig a jelzéseket szinte teljesen lekaparták. Helyenként hírmondóként látható egy-egy kék vonal. A 2008-as Szarvas-Faragó Budai-hegység turistatérképen az útvonal jól követhetõ, annak ellenére is, hogy jelzések alig vannak.

Artemix Bejárás: 2009.03.14. Rögzítve: 2009.03.17 13:17:18
Virágos-nyereg és Rozália között nagyon gyenge a jelzés. Vigyetek FRISS térképet, mert a zöld jelzés útvonala is módosult.

imi75 Bejárás: 2008.07.27. Rögzítve: 2008.07.28 15:48:34
Határ-nyeregnél még mindig nincsenek felújítva a jelzõtáblák... (vagy már megint letörték õket...)... a késõbben jövõk kedvéért írom, hogy a kis pihenõtérnél a harmadik úton kell jobbra fordulni, ha a kéken szeretnénk továbbhaladni... az elsõ (piros kör, ha jól rémlik) és a második (jelzés nélkül) egybeér kb 200 méter után. Akkor vagyunk jó úton, ha balra magasabb bokrok, jobbra pedig az erdõ van mellettünk. Kék jelzés valamivel késõbb van csak elõször.

Hármashatárhegyen is hiányosak néhol a jelek, de a pecséttõl egyenesen a dombra fel, majd balra és utána folyamatosan a kerítések mentén haladva nem tévedünk el. Utána már könnyebben megtalálható a helyes út.

Csúcshegynél a rengeteg szemét, pláne az egy helyen nagy mennyiségben a bokrok közé kiöntött mûanyag flakonok valóban lelombozóak...

diego Bejárás: 2008.05.27. Rögzítve: 2008.05.27 16:04:42
A gyermekvasút múzeumban kaptam egy szép gumipecsétet. Még bélyegzõpárna is volt. A belépõ 50Ft.

kezdõtúrázó Bejárás: 2008.04.05. Rögzítve: 2008.04.06 16:30:54
Remélem, hogy ez csak a város közelsége okozta, de nagyon sok helyen le volt kaparva a jelzés a fákról és le volt fújva a betonoszlopokon:S A reptér utáni elágazásnál például és a fenyõgyöngye-hármashatárhegy közötti szakaszon is. Utóbbinál mondjuk annyira nem volt zavaró, egyetlen út lévén. A csúcshegyi dûlõ pedig télleg egy szemétlerakó, nem értem az embereket:S

buszosbandi Bejárás: 2008.03.04. Rögzítve: 2008.03.07 15:41:38
Hát ja. Székesfõvárosunk közvetlen közelségében "tengõdõ" erdõk közt nem sok jót vár az ember, de azért Hûvösvölgy után volt egy nagy rét, ami elég frankó. Ezután egy nagyobb keresztezõdés. Itt sajnos rongálások következtében a kék jelzések eltûntek, de még az útmutató tábla is... MTSz-nek jelentettem. Ezután szép szakaszok következtek, és az Árpád kilátónál tényleg könnyû elnézni az utat.
A Hármashatár-hegyen SENKI! nem volt!!! Szép a kilátás. Innen ugyan tényleg elég necces az út megtalálása, de térkép segítségével ez is ment.
Virágos-nyereg. Irrrgalmatlan borjúméretû kutya "õrizte" a pecsétet... Nagy nehezen elsomfordált, mir én kõvel a kezemben , remegõ lábakkal pecsételni tudtam:):) A Csúcs-hegy oldala sem rossz, de miután keresztezzük a SÁRGÁT onnantól csak kanyargunk a semmibe! Szemetes akácerdõk, jellegtelen tájak...
Majd a Rozália téglagyárnál a bélyegzés után a kéken továbbindultam. Balra el! a szántóföldre. Jelzés nyista! még jó, hogy csak egy út vezet, de a szántóföld kellõs közepén nincs ebben sem túl nagy bizalma az embernek... Végül jobbra átmegyünk a patakon, és a 18-as Kövesbérci utca megállójánál szálltam fel a buszra:)

jkozma Bejárás: 2008.02.17. Rögzítve: 2008.02.20 18:30:59
Sajnos nem sok szépet lehet errõl a szakaszról írni.
Hûvösvölgy felõl haladva jártuk végig a túrát és nem sok híjja volt, hogy be tudtuk fejezni...
A Határ-nyeregig még jól is éreztük magunkat. A jelzések jók és követhetõk. Itt azonban jó lett volna egy megerõsítõ kék jelzés. A sok túristaút kuszaságában még az irányjelzõ tábla egy része is hiányzik. Azért meg lett a helyes út. Amennyire jó volt látni, hogy a hûvös idõ ellenére rengeteg ember van a természetben, legalább annyira zavaró is volt jelenlétük.
Az Árpád-kilátóhoz vezetõ utat valóban szépen el lehet nézni és egy kis hurkot levágni. A visszafele vezetõ kék alig pár méterrel halad el az odafelé vezetõ mellett.Szóval figyelni!
Fenyõgyöngyétõl már szemmel látható az emberi jelenlét közelsége :-( A Hármashatárhegyrõl a kilátás viszont sokmindenért kárpótol. A látkép bármerre is fordulunk, maradandó. Ez volt túránk utolsó pozitívuma. Innentõl kezdve a jelzések határozottan hiányosak. Egy rövid szakaszon pedig egyenesen a zöld sáv jelzést kell követni.
A Csúcs-hegyi dûlõnek nevett részt pedig nagyon ajánlott elkerülni. Az út szó szerint egy szemétdombon vezet keresztül. Hihetetlen mértékû az igénytelenség.
De ez csak egy része a dolgoknak... Két (nem kóbor) kutya valósággal sakkban tartott minket. Míg nem mozdultunk, nem támadtak! Kész szerencse, hogy talán egy helybeli épp' arra járt. Mindenesetre már messzirõl hallani a kutyák ugatását. Inkább kerüljetek. Veszteni végképp' nem lehet vele.
Túránk utolsó pecsétjét a gyár kapujában végül is beüthettük és ide biztosan nem jövünk többet vissza.
Jó túrázást!

hdanee Bejárás: 2007.10.17. Rögzítve: 2007.10.17 20:28:11
Ja, és utóbbi esetben (Volánbusz) nem a Solymár, solymári bekötõút, hanem a Solymár (vagy Pilisborosjenõ?), téglagyári bekötõút megállónál kell leszállni, mert ugye miért is hívják két különbözõ cégnél ugyanazt a megállót ugyanúgy.

hdanee Bejárás: 2007.10.17. Rögzítve: 2007.10.17 20:26:18
Hûvösvölgy - Rozi
Odajutni most még egyszerû, de figyeljetek, mert hamarosan hosszabb vágányzár lesz a villamos vonalán.

Eleje kényelmes emelkedõ a Határ-nyeregig, siklóernyõsök voltak kint páran a reptéren, más élet nem volt. Oroszlán-sziklába kis fantáziával szerintem bele lehet látni az oroszlánt. Az Árpád-kilátónál könnyû véletlenül lecsalni az utat, ugyanis az egy szép kis karikát tesz a kilátó felé és majdhogynem összeér az oda- és a visszavezetõ út.
Utána lejtõ a Fenyõgyöngyéig, ott vízvételi lehetõség és információs táblák, érdemes elolvasni a szöveget rajtuk. Aztán kaptató a Hármashatár-hegyre, nem is rövid, meg nem is igazán izgalmas, viszont tiszta idõben a gyönyörû kilátás megéri a fáradságot. Felfelé vízvételi lehetõség van elég gyakran.

Hármashatár-hegyrõl lefelé kerítés tövében vezetõ sziklás, kellemetlen és meredek út vezet, felfelé is nagy élmény, de lefelé majdhogynem rosszabb. A túrafüzet a Virágos-nyeregig 20 percet ír, lett az 35 is... Vihar-hegyet is meg kell szépen mászni, fától-fáig technika segít. Virágos-nyeregi büfére ne nagyon számítsatok, gyors pecsét és iszkiri tovább...

A Virágos-nyeregtõl a lószart kell követni, valaki(k) rendszeresen arra lovagol(nak) és ki van vele kövezve az út. Már csak ezért sem véletlen, hogy a lovaglást tiltják ezeken az utakon, legalábbis a mindenféle piktogramos táblák alapján. A Csúcs-hegy oldalában enyhe emelkedõ, utána már végig lejt az út, egy-egy szakasza kellemetlenül köves, de ez nem újdonság a HHH után. A Rozinál veszedelmesnek tûnõ barátságos eb kísért utunkon.

A Bécsi út katasztrófa, mindig és minden irányban, legalábbis munkanapokon. 18-as busz 15-20 percenként jár, Solymári bekötõúttól már pont érvényesek a budapesti bérletek. Akiknek nincs budapesti bérlete, a városon belüli úti céltól függõen olcsóbb lehet, ha a 820, 830 vagy 832-es (Volán)busszal utaznak helyközi díjszabás alapján az Árpád híd metróállomásig/tól.

Sothy Bejárás: 2007.09.15. Rögzítve: 2007.09.15 21:06:17
Mi a téglagyártól mentünk Hûvösvölgynek.
Téglagyár után lehangolóan szemetes utak egészen a Csúcs-hegy aljáig. A Virágos-nyergi büfét innen nézve egybõl megtaláltuk. Atovábbi út viszont kicsit zavarosan indult. A tisztástól a Vihar-hegy felé valóban figyelni kell, mert vagy három út indul tovább jelzés nélkül. Az egyenest kell választani. Legjobb célzás ha a tisztáson vagyunk azon megyünk ami a Vihar -hegy csúcsa felé mutat. Onnan jó kis kapaszkodó felfelé. Rengeteg vitorlázórepülõ volt fent. Hármashatár-hegyen érdemes körülnézni. Árpád kilátót tényleg el lehet nézni, bár ha számít rá az emeber nincs gond. Jók a jelzések ezen a részen.
Az oroszlán szikla amúgy nem azért ilyen mert nem faragták tovább, hanem mert megcsonkították. Pont a feje hiányzik, mintha a nyakánál levágták volna. Ezt a Cartographia "Budai-hegység" túristakalauzban olvastam, és láttam is mert egy arhív fotón még teljesen jó.
Vitorlázórepülõtéren "tömeg" volt. Fel-le mentek a gépek. Többi sima séta.

Gáll Tamás Bejárás: 2007.08.19. Rögzítve: 2007.09.20 14:57:58
Elsõ túrának alkalmas kellemes erdei séta. Könnyû terep, szép kilátás több ponton is. A Rekettyés Büfében megtalálható a Virágos-nyergi pecsét is, ami valószínûleg az autós túristák kényelmét szolgálja.

gazalarc Bejárás: 2007.08.18. Rögzítve: 2007.08.22 09:00:08
még maradt kevés a szedrekbõl, mire odaértünk! a jelzések általában rendben vannak, bár néhány eltévedhetõ helyen kb. 10-20 méternyi felderítést kell végezni, mire elõbukkannak (a jól ismert Árpád-kilátós példa), a Rekettyés büfét sem könnyû megtalálni (le és jobbra, a bunkerek közt) -- bár ez nem a kék vonalán van, csak táplálkozás céljából fontos, a virágos-nyergi büfé viszont megszûnt. a kisrepülõk folyamatosan jönnek-mennek a környéken. kutyák nem voltak. ha a hármashatárhegyre felküzdi magát az ember (rövidebb küzdelem, és csak edzetleneknek gond), más fizikai problémája nemigen lehet e túrával.

bakfitty Bejárás: 2007.08.05. Rögzítve: 2007.08.05 23:30:31
A Csúcs-hegy "szoknyáján a Rozália téglagyár felé remek szedresek vannak. Tüskékkel vigyázni! És ami a legcsodálatosabb: kis vaddisznó süldõt figyelhettünk meg majd két percen át, amit tõlünk kb. 5 méterre vidáman csóválta a farkát (Mama sehol)... És mindez alig pár száz méterre az Örögárok hídjától és az 56-os villamos végállomásától:)

okt50tomi Bejárás: 2007.04.29. Rögzítve: 2007.04.30 20:00:00
Mi Piliscsabától Hûvösvölgyig mentünk.
Jelzések többnyire jók, de két helyen figyelni kell:
1. Az Árpád-kilátó elõtt, ahol hurkot ír le a kék, a kõvel kiszórt út átmegy a szembejövõbe (hurok másik ága). Itt egyenesen (enyhén jobbra) lévõ utat kell választani.
2. A Virágos-nyereg úton nagyon kell figyelni a jelzéseket, mert nehezen észrevehetõk. Amelyik keresztezõdésbe nincs jelzés, ott egyenesen kell menni.
Az Oroszlán-szikla jól néz ki, de ha már rásegítettek hogy így nézzen ki, akkor egy kicsit jobban is megmunkálhatták volna.
Az Árpád-kilátóból látszanak a budapesti hidak a Gellért-heggyel
A Hármashatár-hegyrõl a budai hegyekben a legszebb kilátás nyílik. Egész Budapest látszik a hidakkal és Gellért-heggyel. Budai hegyekbõl a Széchényi-hegy János hegy vonulata is látszik. Ott jártunkkor épen biciklis versenyt tartottak.

Szilvi és Feri Bejárás: 2007.04.14. Rögzítve: 2007.04.20 18:16:34
Dobogókõrõl Hármashatár-hegyre: tapasztalataink a 15. sz. túránál.

maciHUN Bejárás: 2007.02.04. Rögzítve: 2007.02.20 21:05:15
Már többször halálra ilyedtem a HHH és Fenyõgyöngye között ahol egy szép nádkerítéses házból minden egyes alkalommal 3-4 óriás méretû kutya rontott ki. A ház elõtt ha jól emlékszem farakások vannak, és úgy félúton lehet HHH és Fgy között...

zomi Bejárás: 2006.10.30. Rögzítve: 2006.10.30 20:07:46
Rozália t.-Hûvösvölgy
Mikor felértünk a Virágos nyeregbe alig akartuk elhinni hogy ilyen rossz az átlagunk,nagyon fárasztó szakasz volt.Innen a Vihar majd a HHH újabb mászást hozott.A HHH a kilátás gyönyörû és a Fenyõgyöngye vendéglõig vezetõ út Nagyon kellemes.Még egy emelkedõ és fönnvagyunk az Árpád kilátónál.Gyönyörû a kilátás.Inen már csak lesétáltunk Hûvösvölgyre. A jelzések végig követhetõk Fa táblákkal vannak jelezve a Km-ek.Szép szakasz.

IgaziHõs Bejárás: 2006.04.30. Rögzítve: 2006.05.19 10:03:39
Hûvösvölgy-Rozália téglagyár irány:
A teljes szakasz jelzéseit felújították, friss világoskék jelek figyelnek mindenfelõl, így a tájékozódással nem kell foglalkozni.
Az Árpád kilátóhoz a kék egy hurkot ír le és a hurok két szára majdnem összeér. Így ott nem árt körülnézni és a kilátó felé venni az irányt, azaz jobbra indulni.
A HHH-ra felmenõ út bemelegítés a következõ szakaszra, ottjártunkkor milliónyi fekete rovar röpködött körülöttünk. A szakasz egyébként végig meglehetõsen szemetes, sajnos közel van a civilizációhoz.

Béci és Juca Bejárás: 2006.03.25. Rögzítve: 2006.03.26 18:01:34
Szerintem a jelzések jók, nem igen lehet eltévedni, vagy csak szerencsénk volt? Az oroszlánt sikerült "meglovagolni". Az Árpád-kilátónál most nem terjengtek szagok, a kilátás viszont szép volt. Sajnos a Boróka Büfé pecsétjét ellopták. Összességében szép túra volt.

MacGyver Bejárás: 2006.01.21. Rögzítve: 2006.01.21 19:03:50
A helyzet kb. változatlan, bár fenn Fenyõgyöngye fölött mintha kevesebb lefújt és több új jelzés lenne.

lutak Bejárás: 2005.08.28. Rögzítve: 2005.09.03 19:57:03
Anyukámat rábeszéltem erre a szakaszra, hogy ne egyedül kelljen bejárnom :) Erre micsoda égés, hazai terepen úgy eltévedtem, mint még eddig sosem :((( A Csúcs-hegy megkerülése után elvesztettük a kéket és hiába néztem meg legalább négy utat, sehol semmi. Hát, gondoltam csak lejutunk valahogy jelzés nélkül is... mit mondjak, le is jutottunk de a túloldalon Hidegkút felé... no comment

PSP Bejárás: 2005.07.15. Rögzítve: 2005.07.27 18:19:06
Leírás, szintábra, GPS-es útvonal és fotók:

MacGyver Bejárás: 2005.07.13. Rögzítve: 2005.07.13 22:01:55
Hûvösvölgy - Virágos-nyereg

A pirossal lefújt jelzések annyira nem zavaróak, de az Árpád-kilátó után nagyon sok hiányzik. Ahol négy út találkozik ott jobbra kell menni, ha hátranéztek akkor lehet látni egy jelzést

Tavaszi Széll Bejárás: 2005.03.19. Rögzítve: 2005.03.21 11:52:07
A Fenyõgyöngye és a HHH között a kék jelzések változatlanul pirossal le vannak fújva, a szakasz más részein jópofa és magasan kvalifikált személyek kemény munkával lekaparták a jelzéseket.
A Tisztul_A_Visztula által említett Árpád-kilátó környéki kék jelzés specialitása (egymástól kb. 1 m-re megy a kilátóhoz és a kilátótól az út) életem legtriviálisabb eltévedését okozta. Egy komolyabb dagonya elkerülése miatt átléptem az egyik kékrõl a másikra és elindultam - visszafelé. 4-500 méter eszetlen gyaloglás után jöttem rá, hogy ismerõs a környék, és nem kellene a kék mellett zöld jelzéseknek is lenni. Korrigáltam ....
A szakasz egyébként kényelmesen bejárható, és az elõítéleteim nem igazolódtak be, szép túra, csak a két vége kiábrándítóan szemetes.

Tisztul_A_Visztula Bejárás: 2004.10.20. Rögzítve: 2004.10.27 14:48:03
Hûvösvölgy – Bécsi út (13,9km)

Elõször azt hittem, hogy errõl a szakaszról, a talán legtöbbet említettrõl, arról, amirõl gyakran így írnak az új játékosok, hogy „kézenfekvõ módon a Hûvösvölgy – Bécsi út szakasszal kezdtem meg a kéktúrámat, budapesti lévén”, nem is fogok tudni mit írni. Tévedtem!

Az Árpád-kilátó környékének érdekessége az egymástól 1-2 méterre lévõ két KÉK út, azaz ha valaki nagyon balra néz a hurok kezdetén, könnyen kihagyhatja tévedésbõl a kilátót.

A következõ szakaszon, térképet nem nézvén, meg a táv rövidségébõl fakadó lazaság miatt, az irtás végén nem mentünk el jobbra, pedig biz’isten észrevehetõ az a fél centis kék foltocska, ami az õsellenségeink jelkaparása után megmaradt. :-) Így elmentünk a zöldig, de megérte, mert egy hangulatos házat láthattam, amire már majdhogynem igaz volt, hogy a civilizációtól messze esik. De azért hiányolva a KÉKet, visszamentünk, s most már azon ereszkedtünk le az aszfaltig, hogy onnan az általam is jól ismert úton menjünk fel a Hármashatárhegyre.

Fent egy kicsit tanakodtam magammal, majd bár tudtam, hogy nincs még nyitva az étterem, telefonon bejelentkeztem, meg is kaptam a pecsétet. Nagyon koncentráltam a csúcs-hegyi bélyegzõre, így rákérdeztem a Rekettye-büfé nyitva találhatóságára, s bár erre választ nem kaptam, iránymutatást igen, így mi egy másik KÉKen mentünk el a büféig, mint ami az atlaszba jelölve vagyon. Legalább megúsztuk a sokak által is jelzett kavarási lehetõség egy részét. A büfé nem üzemel, mert a gonosz rongálók ellopták a fûtéshez szükséges csövek egyikét, egy rézcsövet. Viszont a közeli házban kaptunk két bélyegzõt is, úgyhogy összességében 2 HHH-i és egy Csúcs-hegyi th. lenyomatom is van.

A Vihar-hegy felé indulva a mi KÉKünk hamar rávisz a másikra, itt csak arra kell figyelni, hogy a kerítés mellett menjen az ember fia, attól balra.

Majd eljutottunk az atlasz által is említett (jobbra vivõ) hajtûszerû kanyarhoz, ahol csak egy a kanyar után lévõ kb. 1 cm-es kék folt segíthet az élesebb szemûeknek.

Mentünk tovább, szinte megérintettük a civilizáció szélét, hogy attól újra eltávolodjunk. Itt meg arra kell figyelni, hogy jelek nincsenek nagyon, s hiába láttok szekérutakat, mindig ívben kell menni, sosincs derékszögû kanyar. Ezzel a módszerrel itt a KÉKen maradtunk.

A civilizációt megint megközelítve, amikor balra fordultunk, nem voltam biztos abban, hogy a KÉKen haladunk, mert hiányzott az a „visszafordító” (ld. autóversenyt), ami az atlaszban benne van, igaz hogy az igazoló füzet térképvázlatáról meg hiányzik. Viszont az aszfaltot elérve, találtunk egy jelzést, ez és a gyár látványa feldobott, meg is lett a hatása: jó lenyomatot is készítettem a fémbélyegzõvel, jobbat, mint a büfénél lévõ két nem fémbélyegzõvel.

Tamási Béla Bejárás: 2003.03.02. Rögzítve: 2003.03.03 10:34:30
Fenyõgyöngye és Hármashatárhegy között szakaszon valaki piros színnel átfújta a kéktúra jelzéseket, bár így is követhetõ.