OKT

OKT fórum

lista a hozzászólások időrendjében

<<< 14.sz. túra: Hûvösvölgy - Rozália téglagyár16.sz. túra: Dobogókõ - Visegrád, komp
15.sz. túra: Rozália téglagyár - Dobogókõ
Vöröss Bejárás: 2022.12.30. Rögzítve: 2022.12.30 21:39:15

Rozália téglagyár – Pilisszentkereszt

Pecsétek megvannak, tisztítás után lehet velük pecsételni. A terep saras, néhol lelombozóan az, a Szentkereszt alatti szurdokban néhol kifejezetten csúszik az út, csak óvatosan! Jelzések szerintem rendben, eltévedni nem igazán lehet. Sajnos többet összefirkáltak viszont... Miért kell ezt?

Vöröss Bejárás: 2021.10.24. Rögzítve: 2021.10.25 16:12:17

Dobogókőről Rozália téglagyárig:

Semmi különös, az út járható, a jelzések rendben megvannak, de néha azért nem árt figyelni. Például a Szentkút felé jobbra vissza-felfelé kanyarodó útnál. :-) Ott, ha nem figyelsz, simán elmész egyenesen tovább. Én a nagy fotózásba bambultam bele. Úgy látszik, a majdnem két évtizede tett itteni túra nem rögzült rendesen. :-) A pecsétek is mindenhol megvannak rendben, jó állapotban. Most a Pilisszentkereszt alatti szurdokban az eredeti vonalvezetésen is kényelmesen végig lehetett járni a völgyet, én legalábbis nem váltottam fel balra a kék háromszögre. A hidak egy része is áll, persze van, amelyik érdekesen mozog, ha rálépsz, vagy hiányzik a korlátja, stb. Persze csapadék után ki tudja, hogy ugyanígy száraz lábbal teljesíthető-e az a rész...

Csavargósabb kedvűek felmehetnek a völgyből a kék négyzeten a Som-hegyi kulcsosházig, nagyon szépen rendbe van hozva, fel van újítva, szállást foglalni is lehet. (Oda-vissza talán ha 1,5 km) azért így ősszel érdemes komolyan venni a korai indulást (vagy a fejlámpát), ha nem sötétben akarunk Rozália téglagyárhoz érkezni. Busz (218-as) a bekötőút jobb oldalánál lévő buszmegállóból fél óránként jár befelé a Szentlélek térre. A BKK-bérlet ebből a megállóból már érvényes.

KFeri Bejárás: 2018.08.14. Rögzítve: 2018.08.24 22:41:32

Fényképes beszámoló a szakaszról: turaelmenyeim.blogspot.com/2019/05/okt-15-rozalia-teglagyar.html

grobpeti Bejárás: 2017.04.30. Rögzítve: 2017.04.30 18:58:34

Folytattuk utunkat Pilisszentkeresztről fel Dobogókőre. Két nappal az esőzések után rosszabbra számítottunk, de meglepően jól járható volt az út. Persze némi sár és jópár vízátfolyás volt, de alig lettünk sárosak. Eltévedni nem lehetett, jól ki van jelölve.Szép volt a tavaszi erdő is. Egy helyen volt akadály, egy hatalmas fa dőlt az útra, de nem volt gond kikerülni.

grobpeti Bejárás: 2017.04.23. Rögzítve: 2017.04.25 18:48:03

Rozália téglagyár - Pilisszentkereszt között jártuk be a szakaszt. A téglagyárnál új - és szerintem jobb - nyomvonalat jelöltek ki a vasúti sínek mellett, eltéveszteni lehetetlen, nagyon jól ki van jelölve. Ez egyébként az egész szakaszra jellemző volt, egy helyen kavarodtunk csak el picit, a Borosjenő után az egyik elégazásnál kicsit furcsán volt kijelölve az irány, de 100 méter után rájöttünk a tévedésre, szóval nem vészes. A szakasz egyébként két nappal egy nagy esőzés után is meglepően jól járható volt. Pilisszentkereszt előtt van egy igen hosszú rész, ahol az út az erdészeti úton vezet, sajnos ezek mindig gondot jelentenek, mivel az autók kijárják a földutat, ráadásul igen nehezen száradnak, na itt volt sár. Ezt orvosolandó rengeteg helyre zúzott követ szórtak le, amely bár nem sár, de meglátásom szerint rosszabb rajta járni. A Dera-szurdok csodálatos, habár a tetején vagy elvitt egy hidat a víz, vagy a patakon kellett volna átgázolni, mert átvitt volna a jelzés a túloldalra. Ezt a hűs tavaszi időben nem kockáztattuk meg, de nem is értettem a festést, hiszen 100 méter után visszatért az út arra az oldalra, ahol mi voltunk. De ez sem volt vészes, összességében tényleg jól járható és jól kijelölt, a térképet egyszer sem kellett elővennünk.

Xénia0707 Bejárás: 2016.03.14. Rögzítve: 2016.03.15 12:35:25

A szakasz jól kijelölt, követhető,szép új felfestésekkel. A pecsétek a helyükön,tintát itt is ajánlott vinni. Adott napon a szakasz több helyen sáros, hordalékos! Az eleje és a vége ütősebb,középen jó kis "pihenő szakasz"!!! :)

Lotti Jazz Bejárás: 2016.03.05. Rögzítve: 2016.03.05 23:40:12

"A pilisszentkereszti Dera-szurdok alsó végénél, az autós pihenő és parkoló közelében található fahidat balesetveszély miatt ideiglenesen lezárták a Pilisi Parkerdő Zrt. szakemberei. Amíg nem állítják helyre a hidat, az Országos Kéktúra nyomvonalát elterelik."

fulopg Bejárás: 2014.07.21. Rögzítve: 2014.07.29 19:51:01

Szép napos időben teljesítettük a szakaszt. A jelzések egyes részeken nagyon jók, máshol viszont elég kopottak, kis térképi segítséggel jól követhető az útvonal. Bővebb beszámolóm:

carevics Bejárás: 2014.01.19. Rögzítve: 2014.01.19 23:02:03

A Szent-kút után Pilisszentkereszt felé eltűnik a jel az éles balkanyarnál, vagy legalábbis jól el van rejtve. Térképet ajánlatos vinni, az alapján be lehet tájolni a helyes irányt, negyed órán belül meglesz az ösvény..

nussy Bejárás: 2013.07.22. Rögzítve: 2013.07.22 23:03:37

Téglagyár->Dobogókő

Jelzések végig rendben; pecsétek a helyükön (Kevély-nyeregnél fém, többi helyen gumis), bélyegzőpárna viszont csak Dobogókőnél van, ott is elég szikkadt a tinta.

Egy kis plusz árnyék sok helyen jól jött volna, Pilisszentkeresztig elég sok a mezőn, településen, fa nélküli köves szakaszon vezető út. A szakasz legszebb része nekem a Szt.kereszt előtti szurdok volt, de a Teve-szikla, Szent-kút és a Zsivány-sziklák is szépek. Eredetileg a "Egri-várhoz" és a Mackó-barlanghoz is akartam tenni egy kitérőt, de a nagy meleg miatt ezt most kihagytam. Dobogókőn viszont a Rezső-kilátóhoz érdemes elsétálni.

Alg Bejárás: 2013.07.06. Rögzítve: 2013.07.06 19:14:45

Rozi -> Dobogókő

A Bécsi út melletti rész kellemetlen, napos, poros, meleg. Jobbra letérésnél figyelni kell, nincs jelezve csak a híd túloldalán egy fémpóznán.

Egyébként jól jelzett, bár néhány helyen résen kell lenni (pl Köves-bérc utáni balos letérés a Teve-szikla felé).

Hatalmas szauna volt, a szurdokbejáratnál a patakban mosakodás 18km után megfizethetetlen élmény :D Szurdok száraz, de gyönyörű. A volt mészégetőnél az ösvény kicsit benőtt, és a tegnapi viharban rádőlt egy fa, de gond nélkül járható.

wassakarat Bejárás: 2012.07.14. Rögzítve: 2012.07.14 20:20:29

Rozália téglagyár -> Dobogókő

Jelzések rendben végig az egész túrán.

A Szent-kút vize nekem furcsának tűnt, nem is ittam belőle sokat. Innen tovább indulva elég sok a méh, oda kell figyelni.

A pilisszentkereszti szurdokban kiszáradt a patak, de így is gyönyörű hely!

A túra eleje és a vége a nehéz a meredek emelkedők miatt. A középső szakasz sima ügy.

erdélyiek11 Bejárás: 2011.10.29. Rögzítve: 2011.11.06 15:16:59

Bocsi az előző hozzászólás nem jó helyre került....

Itt mi nem a legjobb irányba indultunk, a vége nem annyira meredek mint amilyennek éreztük, a fáradság miatt. Bécsi út Dobogókő irnyt csináltuk. Kevély nyeregben a fém bélyegző elég rossz lenyomatot ad. A GPS 22,9 km mutatott, mint megtett táv.

erdélyiek11 Bejárás: 2011.10.22. Rögzítve: 2011.11.06 15:06:40

Most is szép idönk volt, A gyermek vasútnál készségesek voltak, hármashatárhegyen fém pecsét, jó lenne gumira cserélni végre. A virágos nyereg "büfé" nem büfé legalábbis bíztam abban, hogy fogyasztani is fogunk, de zárva volt, jele szerint elég rég óta . Kellemes kis túra volt, a GPS szerint 16,9 km csináltunk, ládázással együtt.

oMBi Bejárás: 2010.08.12. Rögzítve: 2010.08.13 07:42:43

A könnyebb oldaláról megfogva mi is a dobogókői indulást választottuk. A busz érkezése után pecsételés, fényképezkedés, étkezés és gyönyörködés a panorámában, majd ereszkedés a kéken. Az erdőben a jelek jól követhetőek az útviszonyok a Zsivány sziklákig rendben, utána is csak néhány pár száz méteren volt sár de egy igazi túrázó inkább azt mondaná rá, hogy ez csak saracska :)

Pilisszentkeresztig az erdő jól járható, a Felső kocsma szerintem eltéveszthetettlen helyen van, már csak azért is mert már a buszról láttam mikor felfelé utaztunk:) pecsételés után nem sokat időztünk a településen, irány a szurdok, a műútról a legelső balos kanyarulatban kell letérni és nem átkelni a fémkorlátos hídon, hanem továbbmenni a földkupacok mellett a patak bal partján! Reményeimhez híven meseszép szurdokvölgyben találtuk magunkat ahol el is időztünk kicsit, az idei év esőzései következtében itt is látszanak a pusztutás nyomai, a szurdok felső részében sok helyen látszanak a hordalék közt megmunkált fadarabok - talán esőbeálló, infótábla, esetleg egy hídacska elemei, lejebb már úgy tünik minden rendben - itt csak a patakocskát nyeli el a föld, hogy majd később ujra összefussunk vele. A szurdok után már iagzán nincs sok llátnivaló - ballagunk az erdőben - hacsak valaki nem a pókok és a gombák szerelmese- a jelek itt is jól követhetők.

Csobánka elött a kék egy derékszögű jobossal együtt fut a Z sávval, ezt könynű eltéveszteni, érdemes figyelni a térképet. A Szent kúthoz terveztük a pihenönket de a kupacokban heverő lókaki, és a közelben valahol elhullot állat "illata" gyors távozásra bírt minket :( Innen egy kis kaptató majd kéynelmes séta a csobánkai műútig amin átkelve megkezdjük a kaptatástt a Kevély-nyergre. Egészen a bányáig fel, majd egy balossal betérünk az erdőbe és folytatjuk az emelkedést - a szakasz során itt találkoztunk az egyetlen kihívást jelentő dagonyával, a jelek itt is jól követhetőek.

Felérve a nyeregre étkezés és pihenés, lefelé bokakimélő kőút vezet a kevély-nyeregről, majd lejebb lassan egész járhatóvá válik az út. Pilisborosjenőt kukoricaföldek mellett érjük el de követve útunkat nem kell sokat bolyongani a településen - hammar ismét ez erdőbe találjuk magunkat, majd ereszkedés a Bécsi útig és a pacsét beszerzése a téglagyárnál. Mi még tovább mentünk a Hármashatárhegyre, de az már egy másik történet.

csg65 Bejárás: 2009.11.22. Rögzítve: 2009.11.25 16:42:17
Dobogókõrõl indulva a Kakas-hegyig helyenként nagyon kell figyelni, mert sok a kanyar és nem mindig van elég jelzés, onnan viszont végig jól követhetõ, bár a Szurdokba lekanyarodást figyelni kell. Dagonyázás csak a Kevélyek északi oldalán várt ránk. Sajna ezen a napon a rendes köd miatt semmilyen kilátásban nem gyönyörködhettünk, pedig több helyrõl remek panoráma nyílt volna.
A szakasz új bélyegzõkkel van ellátva, bár én egy kéktúra bélyegzõhely táblát a szentkereszti kis bolt falára kitettem volna még.

gyorkosattila Bejárás: 2009.10.03. Rögzítve: 2009.10.06 19:38:44
Pilisszentkereszt => Kevély-nyereg

Reggel indultam tovább túrám utolsó napján Pilisborosjenõre. Az országúton kell lefelé gyalogolni és még a településen belül letérni jobbra egy rozsdás, hálós kerítés mellett. Kicsit nehezen észrevehetõek és szerintem ritkák ezen a faluszéli részen a jelzések, alaposan figyelni kell, hogy merre kell továbbmenni. Ha megtaláltuk a Kék útvonalát menjünk tovább a földúton! A következõ kicsit problémás pont a Mészégetõknél van. Valamilyen okból itt letérítik az OKT útvonalát a földútról balra a patak partjára, de sajnos nem lehet látni, ebbõl az irányból a lekanyarodást, mert annyira jellegtelen a balra lekanyarodó csapás a gazosba. A jelzés a fán pedig eléggé takart, árnyékos, nem feltûnõ és ráadásul a másik oldalon van!) A Mészégetõk maradványainál duzzasztógátat építenek, eléggé fel van túrva a kis völgy. A Szurdokvölgy a rengeteg kis fahídjával és a tanösvényével az egyik legszebb hely a Pilisben. A Szudokvölgy aljában is építenek egy duzzasztót, szép kis tavacska lesz itt a (Kovacsina) rétnél. Amúgy is egy nagyon kellemes hely, de így még inkább turistacsalogató lesz! Innentõl egy elég egyhangú szakasz következik kb. 2,5 km-ig, a jelzésekkel nincs gond. A Bükk-lyuk nevû területen irtások mellett, újulatokban vezet a Kék, van több „Y”-elágazás, sajnos a vézna kis fákon, bokrokon nincs jelzés, sokat kell keresgélni. Itt sem sajnáltam kék szalagokat kihelyezni, de tudom nem ez a megoldás. Néhol a fák-bokrok közül már kibukkan a csobánkai völgy és a mögötte elterülõ hegyek (Oszoly, Csúcs, Kis-Kevély, stb) látványa. Így jutunk el odáig, ahol egy nagy nyílt területen a zöld jelzés csatlakozik Csobánka felõl a Kékhez. Élesen visszakanyarodunk, jobbra egy öreg fa vastag törzsén ott a jelzés. Kicsit fentebb pihenõhely van kialakítva. Innentõl egy darabon együtt fut a Kék és a zöld jelzés. Felfelé tartunk a közeli Szent-kúthoz és a mellette megépített erdei kápolnához. A (nem is olyan) kis templom mögött folytatódnak a mi jelzéseink kemény kapaszkodóval jutunk fel a hegy tetejére, de ott balra fordulva folytatjuk utunkat egy széles, poros, autók által is gyakran járt úton (egy-egy ilyen átrobogása után percekig fullasztó port kap az ember az arcába). Jobbra lesz majd a Macska-barlanghoz csalogató kis jelzés, nehéz nem észrevenni. Utána nyílttá válik a terület, megérkeztünk a Csobánkai-nyeregbe. Gyönyörû kilátás nyílik Pilisvörösvár felé, a túloldalon pedig Csobánka teljes területe tárul a szemünk elé. Én hosszasan távcsöveztem itt, annyira sok a látnivalót találtam. Elõttünk mered a Kis-Kevély 481 méter magas, hegyes kúpja. Nagyon jellegzetes alakú, eltéveszthetetlen és kicsit rémítõ, hogy nemsokára meg kell mászni, mert innen nagyon magasnak tûnik. Keresztezzük a Csobánkáról jövõ, forgalmas országutat, megyünk még egy olyan 1 km-t viszonylag enyhe emelkedéssel, aztán beérünk az erdõbe és egyre meredekebbé válik az út. Egy táblán felirat „Honvédségi terület, Belépni tilos és életveszélyes!” Mi szerencsére nem arra megyünk, hanem balra kanyarodunk. Itt egy „T” elágazába érünk, velünk szemben a motocross-pálya van, itt is balra kell mennünk, aztán jobbra. A jelzések megtalálhatók, de nem túl feltûnõk. A Kis-Kevély oldalában felfelé tartó úton sok turistával találkoztam, akik mind lefelé jöttek. Õszintén szólva meglepõdtem, mert nem számítottam itt ilyen forgalomra. A jelzések ritkásak, így emlékszik meg az OKT-atlasz errõl az útról: „A Kis-Kevély északi oldalán széles, vegyes szálerdõs, tavasszal odvaskelitke-szõnyeg illatával teli völgyben vezet lefelé K utunk.” A nyereghez feljutásnál egy elég kemény kaptató van, ide csatlakozik a sárga jelzés is.
A Kevélynyergi turistaház romjainál turista csúcsforgalomba cseppentem. Szinte szünet nélkül, minden irányból jöttek-mentek a turisták, kirándulók. Anyák, apák (kis)gyerekeikkel, csoportosan kirándulók, családok, csak néztem…
Ezt írják az MTSZ honlapján errõl a pecsételési helyrõl: „Két fán, fémdobozokban fémbélyegzõk” Nem igaz, már egy ideje megint ellopták a tûzrakóhelynél lévõ ládikából láncsostól a fémbélyegzõt. Így írt errõl az elõttem szóló: „A pihenõhely két odalán is van kéktúra bélyegzõs doboz, de csak az egyikben van (fém)bélyegzõ, és elég rossz a lenyomata.” Igaz, azt a fémbélyegzõt rosszul gyárthatták le, mert olyan, mintha meg lenne görbülve. Sík felületre egyszerûen lehetetlen vele olvasható lenyomatot készíteni. Én sokat eltökörésztem vele, kísérleteztem próbapapírra. Megtisztítottam, egy percig tocsogó tintába mártottam, akkor sem lett jobb. Végül a régi tanács szerint jártam el és alapos betintázás után a fémbélyegzõhöz nyomtam az igazoló füzet lapját, valamint hátulról az ujjammal rátaperoltam a bélyegzõ lenyomatát a papírhoz. Így sikerült a legjobb minõségû lenyomatot kapnom, közepesnek mondanám, olvasható, ennyi elég. Ezt a módszert javaslom mindenkinek! Szóval egy szónak is száz a vége a tájékoztató táblánál van a fém pecsételõ, de az is rossz minõségû. Akinek végképp nem sikerül készíteni olvasható lenyomatot, ajánlom szükségmegoldásként a tájékoztatótáblával együtt való lefotózkodást. (Szerepel rajta a hely neve)

Kevély-nyereg => Rozália téglagyár

Innen a Kék, a sárga és a zöld jelzés együtt halad lefelé a Redlinger Adolf úton, amely egy egyszerû, köves, meredek gyalogút szép kilátással Solymárra. Balra lesz, kb félúton a Nagy-kevélyi kõfülke, lentebb már erdõs részen a zöld elkanyarodik jobbra, aztán nem sokkal ezután a sárga is balra, majd utunk meredeken lejteni kezd. Ez a Magas-erdõ nevû terület, a végén lekanyarodunk balra egy széles, autók által is járt útra, amin Pilisborosjenõre lehet bemenni. Itt lehet kitérõt tenni az „Egri vár”-hoz, de nem láthatóak innen a romok. Ezen az úton járva kijutunk a Teve-sziklához. Ez Pilisborosjenõ felett, egy széles, sík terület határán, a dombok tövében van, ott, ahol ez a plató leszakad. Könnyen elmehet mellette az ember, ha elbambul, mert a túraútvonal felõl nem látszik – az a réten megy keresztül. Viszont, ha használjuk a térképet és tudjuk, hogy ott kell lennie, akkor könnyen megtalálható. Ezután a Kék egy rendkívül vegyes, változatos területen halad keresztül, a jelzésfestõk vad küzdelme szinte tapintható. Dimbes, dombos, szántóföld széli, cserjés-bokros, sík-mezei terep. A lehetõségekhez képest tûrhetõen van megoldva az útvonal jelzése, de ahol lehetett raktam ki kék szalagot is. A település szélsõ házaihoz érve javul a helyzet. A lovasiskolánál barátságos lovakat szemlélhetünk meg egész közelrõl. Én mindkettõnek adtam egy-egy disznóparéjt, amit láthatóan nagy megelégedettséggel elfogadtak és gyorsan meg is ettek. A faluból a meredek Erdõ utcán megyünk fel a „Köves-bérc egyre inkább visszaerdõsülõ, egykori bányagödrökkel felsebzett tölgyes-ligetes tetejére. A hajdani fakilátót már nem használhatjuk. A kanyargós ösvény egy elágazásban” kivezet az aszfaltútra, ami lemegy a Külsõ Bécsi úthoz. A bércen néhol kidõlt fák keresztezik utunkat, a hegy aljánál pedig találkozunk a jobbról érkezõ kék kereszt jelzéssel is, ami a Redlinger Adolf útnál tõlünk elvált zöld jelzést köti össze a Kékkel a Vendel-hegy oldalában haladva.
A Külsõ Bécsi utat keresztezzük, a szántóföldön elmegyünk az Aranyhegyi patakig és átkelünk a hídon. Ott rögtön balra kanyarodunk és a Solymári-völgyben a dûlõúton végigmegyünk az aszfaltútig (nagy szemétkupacok). Ezen az egész hosszú szakaszon talán két jelzés van összesen, kizárólag térképpel lehet tájékozódni. Én a fûzfákra belátható távolságokra kötözgettem szalagokat, remélem nem tépkedik le õket a vandálok! Ott jobbra vesszük az irányt átkelünk a vasúti keresztezõdésen és pár perces sétával már ott is vagyunk a Rozália téglagyár fõbejáratánál.
A Rozália téglagyárnál lévõ bélyegzõk nem valami jó állapotban vannak. Nekem a fémbélyegzõvel sikerült olvasható lenyomatot kapnom, de a gumibélyegzõvel készített lenyomatról csak sejteni lehet, hogy mit akar ábrázolni. Sõt, azt kell hogy mondjam, hogy kivételesen jobb a fémbélyegzõ, mint a gumis. :) Egyébként egy láncon van mindkettõ, ennek következtében szinte elkerülhetetlen, hogy az ember kezét valamelyik össze ne maszatolja. :-( Számomra itt ért véget az ötnapos túra. Folyt. köv.

gyorkosattila Bejárás: 2009.10.02. Rögzítve: 2009.10.06 19:37:11
Dobogókõ => Pilisszentkereszt

A menedékháztól szép, kiválóan kiépített túraútvonal vezet le a következõ látványosabb helyhez a Zsivány-sziklákhoz (bár a Kanyargós-patak és völgye sem semmi). Ezek hatalmas képzõdmények, jó kaland körbejárkálni, felfedezni a rejtett, sötét zugokat. Utána a Kakas-hegy oldalában ereszkedünk le Pilisszentkeresztig egy szép erdei úton. Itt is több turistával találkoztam, akik Dobogókõre igyekeztek, de a falu feletti kb 1 km-es szakaszon a jelzések itt-ott kevésnek bizonyultak. Ezt én is tapasztaltam, bár a rutinom könnyen átsegített a problémákon, de volt, aki tõlem érdeklõdött a helyes útirányról Dobogókõ felé, és láttam csoportosan félretévedt kirándulókat, akik akkor találtak vissza a jó útra.
Pilisszentkereszti pecsételési lehetõségekrõl az írja a hivatalos MTSZ-es lista az interneten, hogy „Az alsó és a felsõ kocsmában”. Nincs pecsét a Felsõ kocsmában és nincs pecsét a vele szemben lévõ Emma étteremben (néhai Alsó kocsma) sem. A Felsõ kocsmában a szõke csaposlány elmondása szerint ellopták, már régen nincs. Az étteremben a pincér fiú szerint nekik nincs olyan, céges bélyegzõt pedig nem tud adni, mert sajnos elment vásárolni a fõnöke és elvitte (lásd nacky július 11-i és ICs szeptember 29-i hozzászólását. :P). Tehát október másodikán még mindig nincs OKT bélyegzõ a településen, ez lassan három hónap!
Pilisszentkereszten van egy nagyobb ABC áruház Fõ út 60. szám alatt található (kb 50 m-re onnan, ahol lekanyarodik jobbra a Kék a Fõ utcáról Dobogókõ felé), cukrászda, jó szálláshely (BV. Továbbképzési és Konferencia Központ, Pomázi út 6.), italdiszkont (a Kék útvonalán, a központban), gyógyszertár ezek egyben mind alternatív és ideiglenes bélyegzési lehetõségek, míg kapunk újat)
Szállásom itt a BV. Továbbképzési és Konferencia Központban volt. Igaz errõl, amit R+Zs írt: „Igényes szállás nem túl drágán (~3700/fõ) a Büntetés Végrehajtás Továbbképzõ Központjában.” Pilisszentkereszt, Pomázi u.6 Tel: 06-26/347-655, Fax: 06-26/347-677, Mobil: 06-30/460-5105 E-mail: pilis.uk@bv.gov.hu Egyetlen problémám ezzel a hellyel az volt, hogy a bárból felhallatszott a hangos zene, éjfélkor pedig egy vendégekbõl álló dajdajozó társaság felébresztett az énekelésükkel és hajnali kettõig nem is tudtam miattuk elaludni. Valószínûleg ez egy ritka eset volt, kifogtam pechemre. :-( Egyébként egy jellegtelen épület a falu közponjában a Kék útvonalán.

OFF: Azon megdöbbentem, hogy ezt a falut keresztülhasítja a Pomázi út. A jármûvek 70-nel robognak át és a központban és környékén nincs egyetlen megveszekedett zebra sem, de járda is alig. A helyiek úgy ugrabugrálnak át a száguldozó kocsik között! Nem értem, hogy tûrhetik ezt, de legyen ez fõleg az õ gondjuk.

Janka és Zoli Bejárás: 2009.04.04. Rögzítve: 2009.04.04 20:46:35
A szakasz során egyedül a szurdok felsõ bejáratánál keresgéltük a jelzést. A mészégetõk után a patakhoz érve át kell jutni a túlsó oldalára és ott egyenesen folytatni az utat ami már Szentkereszthez visz. A szurdok elõtt találkoztunk Hazánk egyik "celeb"-jével Balázs Palival aki sajnálatos módon nem Kék-túrázott! :D :D Dobogókõrõl lefelé jövet, ha jó az idõ és a buszt választjátok, idõben álljatok oda a jármûhöz, mert rengetegen utaznak vele. Ma a Hegytetõt követõ megállóknál a busz meg sem állt, mert már nem fért fel több utas!

cimpa Bejárás: 2008.10.11. Rögzítve: 2009.01.25 21:23:34
Én 2008. október 11-én voltam ezen a szakaszon, ragyogó nyárias idõben. Annyit fûznék hozzá, hogy utólag láttam (és büszke is voltam rá), hogy a Magyar vándor c. filmet a Teve-sziklánál is forgatták, amikor Ond (vagy Kond) vezér beszorult a sziklák közé, marha jó volt!!! A Kevély-nyeregbe felérve majd' kiköptem a kiköpnivalót, de csodálatos volt (hasolnó olt az Ördög-árokból felkapaszkodni Piliscsaba felé...). A szentkúti víz is finom, utána az irtás elmegy, amiért kárpótol a szurdok, mesés!!! Dobogókõ feladta a leckét, húzós volt, de megérte szintén, fõleg hogy a csúcs dugig tele volt emberekkel. Lefelé az erdészeti elterelést hasznos betartani, különben az eredeti úton szívunk, mint én este 6 körül...

hdanee Bejárás: 2008.03.30. Rögzítve: 2008.03.31 10:13:59
Rozália téglagyártól indultunk, kitûnõ idõ volt, kissé saras utakkal. A Bécsi útig vízszintes szakasz, utána bemelegítés nélkül meredek emelkedõ, egy darabig aszfalt, utána az erdõben egy köves ösvény. A Köves-bérc tetején látható építmény nem kilátó, hanem térképészeti pont szerintem. Ettõl függetlenül eléggé rozoga már persze.
Utána lejtõ Pilisborosjenõig. A falu után érdemes letérni a Teve-sziklához, igaz, maga a szikla jól látszódik a kék útról is, de a kõzetek rétegzõdése nem. A völgybõl utána meredek kaptató megy végig a Kevély-nyeregbe, ahol a kis tisztáson meg lehet pihenni. Aztán némi erdei kanyargás és lejtõ után megérkeztünk a meglehetõsen kopár Csobánkai-nyeregbe, ahonnan kárpótlásképpen pazar a kilátás mind a falu, mind Vörösvár irányába. Maga az út itt már nem ösvény, hanem dózerolt földút. A mûút után az erdõben hamarosan elértük a Szent-kutat, aminek a vize kitûnõ. A kút vizét a rács mögötti karral lehet felszivattyúzni. Ezután eléggé egyhangú szakasz következett, irtásokkal fûszerezve a szurdokig. A Szurdokvölgy elõtt csak okosan: ne a gázlókon át menjetek, a jelzést követve, hanem használjátok egy kicsit odébb a hidat!
A szurdokban rengeteg a turista, szemét viszont nem volt sok. A faluban a pecsételõhely eléggé nyilvánvaló helyen, a központban van, a Felsõ kocsmában (jobb oldalon, ha Dobogókõ felé mentek). Zavaró a járda hiánya a mûút mellett, szerencsére nem kell sokat azon menni. Két étterem van a központban, az Emmában gyenge a kiszolgálás és fõleg nagyon lassú. A másikat nem próbáltuk.
Utána végig emelkedõ van Dobogókõig, eléggé fárasztó, de nem hosszú a táv, egy-két rövid pihenõvel gond nélkül teljesíthetõ. Itt néha patakká változott az amúgy is eléggé köves-saras ösvény, de mit lehet tenni? Dobogókõre felérve a falu szélén vízvételi lehetõség várja a már minden bizonnyal szomjas erdei vándort. De az igazi szomjoltó a kisebbik büfében kapható fröccs, ami sok más hellyel ellentétben még szõlõt is látott, az íze alapján nem is keveset!

buszosbandi Bejárás: 2008.03.06. Rögzítve: 2008.03.07 15:51:06
Én Dobogókõrõl indultam, de pecsételni nem tudtam... Szerdán csütörtökön ugyanis zárva a turistaház... Nem tudom ebben az esetben hol lehetne kérni bélyegzõt, mert semmi nem volt nyitva... Majd ha megyek Visegrádra:)
Pilisszentkeresztig kifelyezetten szép útvonal. Átmegyünk egy fenyvesen, meg a Zsivány-sziklák is ott vannak (nagyon ott vannak:P) Pilisszentkereszten ittam meg a kávét, amit Dobogón akartam:) A Szurdok eleje egy kicsit szemetes, bár már közel nem annyira, mint évekkel ezelõtt. A Szurdoktól Csobánkáig kicsit egyhangú, bár nem megerõltetõ az út. Egy akácosban aztán már alig van jelzés, csak a pihenõpadokat vettem észre, és ott láttam, a kék nyilat, ami ráhív a zöld jelzés útjára. A Szent-kút nekem nem adott vizet... Lehet, hogy én vagyok a noob de nem jöttem rá, hogyan kell...
A Szent-kút fölött széles dózerút a bányáig. A Kevély-nyereg alatt egy elágazás nagyon szarul van jelezve!!! A Kevély-nyeregtõl minden OK! (kivéve az, hogy a Köves-bércen hagyták elpusztulni a kilátót...)

Fuleee Bejárás: 2007.10.01. Rögzítve: 2007.10.01 07:15:16
Egy-két helyen el lehet tévedni, nem igazán van hibáltlanul felfestve a turistaút! A barlangnál nagyon figyeljetek!

okt50tomi Bejárás: 2007.05.29. Rögzítve: 2007.05.28 11:01:15
Ez elõzõ hozzászólásomból kimaradt egy eltévedési lehetõség.

4. Szurdokból kifele jövet kettéválik az út. Itt baloldali meredek, csúszosat kell választani. Majd a következõ helyen ahol kettéválik az út, ott a jobb oldalit

okt50tomi Bejárás: 2007.05.29. Rögzítve: 2007.05.28 10:55:48
Mi téglagyártól mentünk Dobogókõig. Eltévedési lehetõségek:
1. Kevély nyeregbõl lefelé jövet, amikor a sárga elkanyarodik balra, egyenesen kell menni. A jelzés nem látszik, mert a kivágott és földarabolt fák egy halomba össze vannak rakva a jelzett fa elõtt. Ezért csak közvetlen a fa mellõl látszik a jelzés. A fakitermelés végig nincs jelzés, itt a széles utat kell követni.
2. Kis-kevélyi bányát elhagyva van egy háromágú keresztezõdés, ahol jobbra kell mennünk. A jelzés a jobb oldalon fönt fán van, de a lombozat miatt nehezen észrevehetõ.
3. Szent-kút után, ahol balra kanyarodik az út. Itt jelzés gazoson keresztül vezet át egy másik útra, amin kb. 1 km hosszan nincs jelzés. Érdemesebb kimenni az útkeresztezõdésig és ott a két baloldali út közül a hozzánk közelebb esõt választani.
Ezenkívül jók a jelzések.

Kitérõket tettünk a következõ helyekre:
1. Teve-szikla: Pilisborosjenõ után lévõ fenyvesben, amikor az megindul lefelé és elér egy utat, ott balra kell menni a sziklához, a jelzés jobbra megy. Érdemes megnézni.
2. Nagy-kevély: Kevély-nyeregbõl a piros jelzésen közelíthetõ meg. Érdemes megnézni, gyönyörû a kilátás
3. Mackó-barlang: Mi alulró másztunk fel a sárga jelzésen, de nem érdemes.
4. Macska-barlang, Tavasz kunyhó: A kék barlangjelzésen közelíthetõ meg. A bekanyarodást követõen nincs jelzés egy darabig, ilyenkor a kijárt utat kell követni. Csak a kunyhó miatt érdemes kitérni.

Összességében ezt a szakaszt mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nagyon szép árnyas erdõben megy az út nagy része és a csobánkai nyeregbõl csodálatos a kilátás a környékre.

Szilvi és Feri Bejárás: 2007.04.14. Rögzítve: 2007.04.20 18:14:25
Dobogókõrõl Hármashatár-hegyre: többnyire jók a jelzések, az alábbiakat kivéve:
- Pilisszentkereszt szélén eltûnnek a jelzések, de a központot végül is meg lehet találni.
- Pilisszentkereszt után se nagyon vannak a szurdokba lefelé. Egy széles földes autóúton haladunk egy darabig, majd a mészégetõknél balra le kell térni, és a patakot követni.
- A szurdok után, a parkoló végén jobbra, a sorompós úton kell átkelni a patakon, késõbb lesznek jelzések.
- A Szentkút fölött fölér az ember egy dózerútra, azon végig egyenesen a bányáig (jelzés alig).
- A Rozáliától fölfelé ritkán vannak jelzések, figyelni kell. Egy dózerúton megyünk, jelzés nagyon kevés, keresni kell!

agnes Bejárás: 2007.02.11. Rögzítve: 2007.02.14 11:53:55
A belyegzok rendben vannak es a helyukon, sajnos a fem nem ad tiszta lenyomatot. Az ut vegig kenocs volt (onsajnalat: az inam es a terdem kikeszult a rohanasban). Szep szakasz!

IgaziHõs Bejárás: 2006.04.30. Rögzítve: 2006.05.19 10:19:46
Nagyon jó kis szakasz, van néhány emlkedõ. Na de menjünk sorban!
A téglagyár utáni óvszerhalmokat elhagyva az elsõ emelkedõ felvisz minket a Köves-bércre. A bércen egy furcsa faépítménnyel is találkozunk, valószínûleg háromszögelési pont lehet.
Pilisborosjenõ fölött elhaladva eljutunk a Teve-sziklához. Mi simán lekeveredtünk az aljához, körbejártuk, és megtaláltuk azt a helyet, ahonnét valóban olyan, mint egy teve. Majd egyenesen felmészva az ösvényeken visszatértünk a kék útra. Megéri egy kitérõt az egri vár felé is!
Következõ nagyobb emelkedõ a Kevély-nyergere visz fel, nagyon szép út! A szódás barlang nem hagy mardandó emléket, viszont a barlang melletti szirtrõl gyönyörû a kilátás.
Csobánka felett elhaladva a következõ említésre mélytó hely a Szent-kút. Lent a völgyben van a víz, egy norton fej van rászerelve. A rácsok között benyúlva lehet vizet pumpálni, a külsõ csövön meg folyik.
A Szent-kút után, mikor kiérünk a rétre, mindegy melyik úton indulunk el balra fel, néhány száz méter után összeérnek. A csalitos rét széli út könnyebben járható a bozót közepén futó útnál.
Pilisszentkeresztig kellemes erdõben haladunk, a falu elõtti szurdok hoz egy kis változatosságot a szakszba. A falut elhagyva sok kóbor kutyával találkoztunk az erdõ szélén, de nem foglalkoztak velünk. Innét nagyon szép út visz fel Dobogókõre!

PSP Bejárás: 2005.09.04. Rögzítve: 2005.09.07 13:07:10
Hát, igazság szerint most nem hiányzott az 1000m szintemelkedés az életembõl, úgyhoyg ellenkezõ irányban mentem végig...

Leírás, szintábra, GPS-es útvonal és fotók:

gyurci Bejárás: 2005.08.13. Rögzítve: 2005.08.20 10:11:28
Még egy rész van, amit érdemes megemlíteni. A Szent-kút után a tisztáson balra vezet a jel, még egy faoszlop is jelzi az irányt. Csak az a baj, hogy ha ott megyünk balra, akkor át kell vágni elõször a csalános, majd az embermagasságú gazzal borított árkon. Ehelyett érdemes tovább menni kb. 50 métert, mert ott balra vezet egy út, amin gond nélkül át tudunk jutni. Itt megint balra kell menni, de nem a fák közé vezetõ úton, hanem a földúton, aminek a bal oldalán van az erdõ. (Jobbra szép kilátás.)

gyurci Bejárás: 2005.08.13. Rögzítve: 2005.08.20 09:50:51
Az Teve-sziklánál említett lezárt terület nekem úgy tûnt, hogy filmforgatás helyszíne.
Az OKT atlaszban a leírás így szól a helyszínrõl: "Egy földútkanyarba jutunk - balra, lefelé kitérõt tehetünk a Teve-sziklához -, a jelzés jobbra, majd rögtön balra, újra ösvényre térve (!) folytatódik. Homokkõsziklák tetején, fenyvesszélen, tisztáson át széles földútra jutunk (jobbra szépen felújított kereszt)."
A valóság most az, hogy a földútról nem érdemes balra letérni az ösvényre, mert kb. 20 méter után kerítésbe ütközik, hanem tovább kell menni a földúton kb. 500 métert, és az elkerített terület után balra kell fordulni. Ezután jön nemsokára a felújított kereszt. Sajnos az említett homokkõsziklák, fenyvesszél, tisztás már nem létezik, az építkezés során megsemmisült ez a rész :(

kávé Bejárás: 2005.07.09. Rögzítve: 2005.07.13 13:32:08
Általános tapasztalat, hogy ha nem találjuk a kék jelet egy keresztezõdésben, ne kanyarodjunk, menjünk tovább az egyenes úton. Pl. a pilisborosjenõi kálváriánál - ám menj, és nézd meg a stációkat - de az egyenesen vezetõ szekérúton érdemes továbbmenni, ami az elkerített legelõ és lovarda között halad. A Teve sziklához is érdemes kitérõt tenni, de a szekérúton lehet továbbmenni, mert a szikla fölött nagy építkezés van. Valaki tudja, mit építenek? Egy skanzenhez hasonlít. Csobánka határában mûködött a kemping, elõtte pedig a bányánál motorosok és hatalmas ebek "járõröztek".

Páldi Roland Bejárás: 2005.05.27. Rögzítve: 2005.05.28 11:12:13
Az elõttem szólók kiválóan leírták az útvonalat!
Az én észrevételeim röviden:
1.Pilisborosjenõn a Kálvária mellett van egy lovak legelészésére alkalmas terület vékony szalaggal elkerítve.Sajnos itt kerülnöm kellett, mivel az egyik ló nagy hanggal elég hevesen nekemrontott, és nem úgy tûnt (bár nem értek a lovakhoz!), mintha kockacukrot szeretett volna!Az épülõ házak megkerülése után ismét visszatérhettem a kék útra.
2.A Teve sziklánál rendõrségi szalaggal elkerített építkezéssel találkoztam, ezért +200 m-es kitérõt kellett tennem a jobb felé vezetõ szekérút irányába, majd hirtelen balra fordulva elértem a szépen felújított keresztet!
3.A "Szentkútban" van víz, csak be kell nyúlni a rácson és meg kell "nyomni" egy párszor a kutat!
4.A Szentkút utáni pihenõnél én a keskenyebb utat választottam (észak felé, az akácosban) és kb. 200-300 m után egy nagyobb fán találkoztam a jelzéssel.

Tavaszi Széll Bejárás: 2005.04.09. Rögzítve: 2005.04.13 16:17:28
Ha a Rozália téglagyártól indulunk, akkor a szakasz nem az átlagos erõnlétû magyar lakosra van szabva, az 1000 m szint Dobogókõig három kemény emelkedõt jelent Köves-bércre, a Kevély-nyeregre, valamint Dobogókõre. A jelzések szinte végig rendben vannak (még a korábban szapult pilisborosjenõi szakaszon is frissnek tûnõ jelzések segítenek), egyedül Dobogókõ határában „fakulnak ki”. A Köves-bércen található, nehezen meghatározható funkciójú faépítmény (rutinos sziklamászókon kívül ember nem mászik fel a tetejére) rendeltetésén azóta is töprengek. Az „Egri várhoz” érdemes egy kitérõt tenni, bár a szeméthalom körülötte elkeserítõ méretû. A leterített szõnyeg és pokróc alapján esetleg lakják is, vagy szerelmi légyottokra használják. Több figyelmet érdemelne, mert ha nem is történelmi, de mindenképpen kultúrtörténelmi emléknek tekinthetõ, hiszen az „Egri csillagok” felvonultatta az adott korszak színésztársadalmának legjavát. A Filmmúzeum egyébként az elmúlt hetekben többször is mûsorra tûzte. A Szódás-barlanghoz valóban érdemes felkapaszkodni, gyönyörû kilátás a jutalom érte. A Kevély-nyereg, telehintve ibolyával (bocs, ha mégsem, nem vagyok botanikus) csodálatos, a turistaház romjai elgondolkodtatóak. Csak egy rövid ex-turistaház felsorolás, Dorogról indulva a kéken, kb. 60 km-en belül: Klastrompusztai, Nagy-szénási, Zsíros-hegyi, Csúcs-hegyi, Kevély-nyergi. Egyikben sem ihatunk egy teát, egyikben sem lehet megpihenni, vagy éppen egy éjszakára megszállni.
A Csobánka megkerülõ út meglehetõsen szemetes, lepusztult, a Sumica kemping zárva van. A Macska-barlangi leágazást jelzõ tábla kidõlt, a festék nagyrészt lepattogott, viszont alatta egy házi készítésû tábla jelzi az utat, megpróbálom illusztrálni: gyerekrajz stílusú macska, alatta nyíl, mellette barlang jel.
A Szent-kútnál víz nincs, de érdemes néhány percre megállni, furcsa, kicsit rurális, kicsit naív, de megkapó. Tisztul_A_Visztula leírása a Szent-kút utáni pihenõt követõ néhányszáz méterrõl aktuális, de mindenképpen kékbe torkollik az ösvény. A Szurdok bejáratánál – már nem elõször – motorosok verték a port az orcámba. Valóban kellene tenni valamit ellenük, de amíg az ország közállapotában is dübörögnek a motorosok, a Pilis útjain sem szabad mást várni.
A Szurdok elõtti parkoló tele volt „turistákkal”, 17 autót, 2 bográcsot és 2 csordultig megterített asztalt számoltam össze valamilyen klassz, lakodalmas style ütemeire. A Szurdok mindkét vége szemétben úszik és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a szemét apró lépésekkel, de folyamatosan kúszik a Szurdok belseje felé. Néhány éven belül sikeresen belakja és „civilizálja” az emberi faj.
Pilisszentkereszt után már a fülemen át is levegõért kapkodtam, a Zsivány-szikláknál nem elsõsorban bámészkodni, hanem levegõért álltam meg. Dobogókõ kis magyar rögvalóság, elenyészõ számú turista, nagyszámú jeep, lesötétített luxusautók, töméntelen motoros, sõt, még egy rádióirányítású Mini Morris is vijjogott nagy sebességgel a turistaház elõtt parkolóban.
Elnézést kérek, kissé borús lett a leírás, érdemes bejárni a szakaszt, a fenti zsörtölõdésektõl eltekintve sok élményt tartogat.

Tisztul_A_Visztula Bejárás: 2004.10.28. Rögzítve: 2004.11.09 10:00:08
A Szent-kút után lévõ pihenõnél kételyeim voltak, hogy a rosszabbik, susnyás úton megy-e KÉK ÉNY-i irányban, vagy a szekérúton. Ráadásul a térképen lévõ kerítésnek nyoma sem volt. Mi a szekérút mellett döntöttünk, amin jel nem volt párszáz méteen keresztül, de becsatlakoztunk az ösvénybe, s ott már felvillant a KÉK. Nem igazából lényeges a kérdés, de szerintem a susnyás lehetett a KÉK, s talán a mi utunk tévedésbõl kerítésnek lett jelölve.

Vöröss Bejárás: 2004.10.23. Rögzítve: 2004.10.24 08:57:44
Csoda, hogy senki nem írt azóta. Pedig most is találkoztam kéktúrázókkal rendesen. Szóval: Dobogókõ - Kevély-nyereg

A jelzések alapvetõen rendben, bár, fõleg a Dobogó-kõtõl lefelé keveredik a régi, éppen hogy látható a frissen festettekkel. De azért rendben követhetõ. Használj térképet! Valamelyik éppen aktuális színt, követõt, vagy magát a kéket mindig megtalálod. Amire Pilisszentkereszt után, Csobánka fölött érdemes talán figyelni, ha nem ismered még a szakaszt: a Szent-kúthoz vivõ út annyira észrevehetõ, erdõ melletti úton indul (Dobogó-kõ felõl jõve és nézve) jobbra föl, egy széles úton, hogy a felette lévõ, kissé jelzéshiányos, Csobánka felé ereszkedõ úton nem kell bedõlni semmilyen jobbra felfelé vezetõ útnak-ösvénynek. (Én türelmetlen voltam, és bedõltem, nem kellett volna; ezért szólok.) A jelzés a szent-kúti (egyházi?) kõépület háta mögött visz fel, tovább az erdõbe, aztán a csobánkai kemping felé. Ahogy a Kevélyek alá fordul az út, ne felejts el bemenni a (bal)kanyar utáni részen a keskeny erdõsávval egymástól elváló erdei utacskára. (Térkép jó, ha van.) És még egy. Nem vagyok gyenge, de aki kevésbé bírja az emelkedõt, az pihenjen egy kicsit, mielõtt nekivág a Kevély-nyeregnek. Sziasztok. Vöröss

Vöröss Bejárás: 2004.04.22. Rögzítve: 2004.04.26 11:54:50
Csak Kevély-nyeregig jártam be, de van néhány érdekes tapasztalatom:
1. Elõször is, érdemes újabb térképet is beszerezni, nekem egy Budai-hegység-Pilis (!) közös térképem van 2003-ból, azon már rajta van a pilisborosjenõi új negyed, nem kavarsz annyit, ha látod, hogy az atlaszhoz képes itt már épült valami.
2. Lementem az Erdõ utcán az elsõ fõútig, ott balra fordulva kb 100 méterre van egy olcsó kocsma. Ha valaki inni akar, vagy akár csak vizet venni, menjen, kedvesek!
3. Az Erdõ utca után végig követni kell a földutat, bár sokáig nincs jelzés. Ez egy bokrokkal szegélyezett földút. Egy jelzés látszik a faluban, az egyik baloldali kerítésen, még egy kicsit elõbb (fémtábla), egy pedig egy tûzcsapon. ha kicsit balkéz felé nézel felfelé a nem túl távoli dombra, ott láthatod kikukucskálni a Kálvária keresztjét. Ha látod, megnyugodhatsz, azalatt vezet el az út. Nem kell felmenni, az aljában vezet tovább. Plusz, ha utána megmásztad a kis, fenyvessel fedett dombot, ami a Teve-szikla FÖLÉ vezet, és kibukkantál egy tisztás-szerû részen, érdemes rögtön átvágnod az erdõ alján (sarkán) lévõ kõkereszthez, és ott balra fordulva továbbmenni az erdõ alatt, amíg a jelzést meg nem kapod.
/Egy érdekesség még, ahol felfelé vált az út a meredekre, mérni kezdtem az idõt, és (igaz, könnyû csomaggal) 20 perc alatt kényelmesen felértem a Kevély-nyereghez. (Ha valaki számolgatni akar.)/
Voross

Vöröss Bejárás: 2004.04.__. Rögzítve: 2004.04.26 11:56:26
Bocs, az a bizonyos fémtáblás kerítés bizony a JOBB oldalon van! Bocs...

(budai-)H.G. Bejárás: 2004.02.29. Rögzítve: 2004.03.04 15:13:03
Téglagyár - Kevély-nyereg

A téglagyártól elindulva fénysorompónál keresztezzük az esztergomi vasútvonalat. 500 m múlva balra tér a jel az Aranyhegyi-patak partjára és földúton vezet 960 m-t. Ezután jobbra átkelünk a hídon és a Külsõ Bécsi utat keresztezve a meredek Kövesbérci utcán kapaszkodunk felfelé. 250 m múlva betérünk az erdõbe, ahol a jelzés jól követhetõ. Éles balra kanyarodással érjük el a Köves-bérc csúcsán lévõ faszerkezetet 840 m múlva, majd a szerteágazó ösvényt figyelmesen követve érjük el Pilisborosjenõt 930 m után. Itt lefelé haladunk az Erdõ utcán 130 m-t és balra fordulunk a Kõfaragó utcába. Ezen a sarkon egy kék IFA szokott parkolni, eltakarva a jelzést, fõleg a szembõl érkezõk szempontjából. 560 m múlva az épülõ lakópark elõtt balra térünk egy földútra és haladunk a Vendel-hegyi kálvária felé. 580 m után egy széles földutat keresztezve utunk enyhén jobbra megtörik, és ösvényen folytatódik (jelzés nincs). Egy fenyõerdõbe érve meredeken leereszkedünk egy földúthoz. Itt nem szabad a földúton balra fordulni, hanem jobbra fordulva 10 m-t, balra, felfelé ágazik ki egy keskeny ösvény. A Teve-szikla felett haladunk el és 270 m után kiérünk egy széles útra. Ezen balra indulunk el és 350 m múlva jobbra térünk egy erdei ösvényre. 140 m múlva elérünk egy nyiladékot, melyen jobbra fordulva kapaszkodunk meredeken felfelé. 410 m után a S jelzéssel balra térünk. 40 m múlva balról a zöld is csatlakozik, és a vízmosásos kövesúton érünk fel 650 m múlva a Kevély-nyeregbe. (Mérõkerékkel mért adatok.)

lutak Bejárás: 2004.02.08. Rögzítve: 2004.02.09 16:21:14
Pilisborosjenõ határában a kálvária környékén sikerült sokat kavarogni. Elvesztettük a jeleket, így egy éppen épülõ utca félkész házai között mentünk fel egy szekérútra, ami egy elkerített lovaskarám sarkához vezetett, itt jobbra egy ösvényen a karám mellett mentünk és a kálvária tetejéhez jutottunk. Itt találtunk jelet, de tovább se utat, se jelet. Talán lefelé kell menni a kálvárián? A bokrok-fák között átvágva szekérútra találtunk, itt volt 1 db jel, de a keresztezõdésben megint nincs... A térkép alapján itt az irányban kissé jobbra váltó, szemben lévõ utat kellett volna választanunk.

Szabó Imre Bejárás: 2003.04.13. Rögzítve: 2003.04.15 10:57:50
Összességében a szakasz gyönyörû, annak ellenére, hogy nagyon sok helyen szemetes.A Szódás-barlangot ne nagyjátok ki. Kissé ugyan nehéz felkapaszkodni, de megéri.

Tamási Béla Bejárás: 2003.03.30. Rögzítve: 2003.03.30 20:19:35
Most hétvégén kért részben jártuk le az útvonalat Csobánkán megszakítva azt. A "K+"-on lefelé jövet a "Csobánka tavaszlépcsõ" buszmegálló látványa annyira elterelte a figyelmünket, hogy nem keltünk át a hídon (amerre az út vezet), hanem elmentünk a "Csobánka Plandics tér" buszvégállomásra. A buszforduló körül szinte csak romák laknak, és van két kocsmaszerûség is. Mi a rózsaszín falút próbáltuk ki, a piát olcsón mérték és a helyiek nagyon kedvesek és barátságosak voltak.